tisdag 26 januari 2016

FET idag - överlever ägget?

Nervös?
Jag har ju gjort detta flera gånger nu...

Undersökningar, invänta mens, medicinstart, UL, vänta lite till, medicinstart 2, vänta lite, och så dax för den stora dagen för FET (FrozenEmbryoTransfer, alltså FrysÅterföring)

Men denna gång är ALLT annorlunda. Det är vårt SISTA ägg. Vårt fina lilla frysta 2-dagars ägg som legat och väntat på oss ända sedan Prinsen föddes.

Det är oxo en större oro denna gång. För vi har aldrig någonsin fått ett + med ett 2dagars ägg. Läkaren berättade dessutom för oss, att kliniken HELT slutat med 2-dagars ägg, alldeles efter vi fick våra sista ägg till frysen. Detta beroende på att knappast något 2-dagarsägg överlever.

Dessutom är det nu massa ekonomi inblandat. Vi måste betala för behandlingen även om ägget inte klarar upptiningen. Jag ser tusenlapparna fladdra iväg...

Men shit, jag har inte sovit något alls inatt. SÅÅÅÅÅÅÅÅ NERVÖS!!!

Chansen att vårt 2-dagars ska klara upptiningen är ju jätteliten. Så har vi otur ringer kliniken nu på förmiddagen och ställer in allt.

Går på tå och ber till höge makter att telefonen skall vara supertyst, tills vi åkt!

Och ja! Telefonen var tyst, så vi åkte till kliniken.

Väl framme fick vi beskedet att vårt ägg överlevt upptiningen och var redo att flytta in i mig :-) Så det är bara att betala för hela behandlingen (OMG så mycket pengar...) och göra oss redo för FET direkt!

Sköterskan och läkaren som utförde vår FET sa att ägget (BUBBLAN) nu skulle gosa in sig i FLURRET i min livmoder :-) Välkommen lilla ägg :-)

Phu... Steg 1 klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar