lördag 17 juli 2010

Första besöket på Kliniken 21 juni 2010




Ja då var det första klinikbesöket gjort...


Kallelsen till vårt första IVF-besök, kom för ett tag sedan . Vi åkte dit. Men det var riktigt nära ögat att ALLT höll på att gå åt skogen redan innan vi kom iväg...


Först hade min Make GLÖMT vilken dag vi skulle dit, så på morgonen gjorde han sig redo att åka till jobbet!!! "Hallååå, vart ska du????"- Fick jag ropa efter honom när han gick ut genom dörren...


Efter en lång bilrea var vi framme vid kliniken. Där kom problem nummer två: Maken hade GLÖMT sin plånbok. Inga pengar till besöket... Nåja, det blev faktura ... (TACK till sköterskan!)


Sedan fick vi skriva in oss, jag blev vägd och mätt av barnmorskan, och vi fick träffa läkaren, EN SUPERTREVLIG LÄKARE, som undersökte mig (VUL) och pratade igenom hela prosessen med oss båda.
Alltså, HILFE vad mycket info han rabblade ur sig. Det kändes som om allt han sa var superviktigt att komma ihåg. Inte missa något, inte glömma något. Jag önskar jag hade fått spela in allt och kunna lyssna på det om och om igen. Jag var så trött/spänd/orolig under besöket att typ ALLT, han sa rann ut genom öronen. INGET stannade kvar. Jag kännde mig HELT slut och tvärtom i bollen när jag kom ut därifrån...


När läkaren var klar med oss, fick vi träffa en barnmorska igen. Hon gick igenom hela behandlingen med oss en gång till, TACK, så vi en chans till att lyssna, KOMMA IHÅG, lära och ställa frågor. Tyvärr var jag förtfarande HELT blank i skallen när jag skullke hitta frågor att ställa.
HAde ju varit kul att kunna ställa relevanta frågor och visa att man kanske hört NÅT som blivit sagt. Men tyvärr, det blev NOLL frågor från mig.
Eller är det så att jag läst så himla mycket på alla era bloggar om dessa behandlingar, att jag känner mig hyffsat insatt som det är??? Återstår att se :-)
Det blev iallafall bestämt att vi ska börja med SPRAY och sedan SPRUTOR! Väldigt likt många av Er, kära tjejer, så om jag flippar ut så kommer jag att LITA PÅ ER, att ni orkar, vill, kan svara på konstiga frågor. För, jo, det kommer nog frågor så snart behandlingen drar igång!
Så jag har "semester" några dagar till, sedan börjar ALLVARET med SPRAYNING på onsdag den 21 juli!
Återkommer med rapport då!
Tills dess, kära tjejer, ska jag njuta av "sista dagarna i frihet" hi hi ;-)
Vi åker på kort semester imorgon med några vänner och återkommer hem på onsdag!
Kära hälsningar Ninna



5 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att ni ska komma igång nu! Kan berätta att jag inte heller hade några frågor, jag var helt enkelt alldeles för påläst. :-) Lycka till nu med spraystarten, och jag svarar gärna på frågor om det behövs. Ha sköna semesterdagar nu innan starten!

    SvaraRadera
  2. grattis till första besöket! =) Visst får man "lite" konstigt humör på medicinen hihi ;) men det är allt värt det! lycka till med allt! kram

    SvaraRadera
  3. Äntligen är ni på gång!!!! Och det är bara att peppra på med frågor:o))

    Ha det så bra på lilla semestern så hörs vi igen.

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Underbart att du fått börja, har varit inne o läst lite utan o lämna en komentar.. Ja längtar oxå tills vi får börja...

    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Spännande att få komma igång sprejandet! Vi sätter igång på måndag.

    SvaraRadera