måndag 19 juli 2010

Maken talar om NAMN ???




Helt plötsligt -bara så där - kastar maken ur sig: "-Om det blir en tjej så får hon inte heta "Linn" iallafall, Det är ju inget riktigt namn...
Hellre Linnéa isåfall,"...

OJ OJ OJ!!! VARNING VARNING, KÄNSLIGT ÄMNE!!!

Det här kan bli HUR GALET som helst! Namn till bäbisen .... hmm hmmm... Inte hetsa upp sig...Vad säga? Hur reagera? Inte kliva på känsliga tår...Tankarna hinner fara genom huvudet som snabba pilar...

"VAR TYST NU OCH LYSSNA PÅ HONOM" -hör jag mig själv säga inombords. Såklart jag lyssnar. Det här är ju det mest intresannta ämne han kan tala om just nu :-)

Jag lyssnar!

"Öhh ...öhhh... Jaha"......-Svarar jag. Överrumplad av ämnet. Min make som aldrig ens nämner något om barn. Förutom hur mycket han saknar våra 2 gud-döttrar när dom inte är här...

Nu står han här framför mig och talar om NAMN till vårt blivande barn...

Så rart, tänker jag och undrar såklart vad som startat denna process inom honom...

Så kommer svaret.

"-Robban, du vet, blev pappa igår. Och hon ska visst heta Linn. Stackarn"

Aha, kollegan på jobbet har fått sin dotter nu :-) Jag hajjar. Grabbarna på jobbet har pratat mycket bäbisbrat senaste månaderna, kommer det fram. Och pratat namn.

Robban valde "Linn". Min älskling ville INTE veta av namnet "Linn". Det dissades helt.

Sån tur då, för det skulle jag ALDRIG valt själv. Så det är vi HELT överens om :-)

Phu... Nära ögat där... Men det där gick ju bra. Vår första NAMN-debatt avklarad... "Linn" är struket.

FAST VI ÄR JU INTE ENS GRAVIDA ÄNNU....!

På onsdag är det dax. Då kör vi!


Kram Ninna


.

6 kommentarer:

  1. hej!:)
    Ja nå är man nervös allt! Nu när man går igenom detta så måste det lyckats. Hua.. Hur nervös ska vi inte vara under ruvardagarna?! Det blir nog värsta biten gissar jag på!

    Men ja, nu kör vi! :D lycka till på onsdag! Jag startade imorse, känslomässigt gick det bra. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja ska börja med att önska er all lycka till...håller tummar o tår jättehårt på att denna gången kommer det att bli eran tur...

    När det gäller din make o hans sätt så kanske detta med namn var ett steg i rätt riktning...även om de hade pratat om det på jobbet så visade han sitt intresse med att han inte ville att hon ska heta Linn...

    O du gjorde nog rätt i att låta honom prata...

    Det är väl så att män vet inte hur det ska bete sig i vissa situationer eller så tror de helt enkelt på att vi kvinnor klarar oss så mycket bättre än män o därför lägger de inte ner så stor vikt i det hela.. men att det inte är samma sak att de inte bryr sig..

    Men är man mitt uppe i nåt sånt här så är det inte så lätt att förstå eller att få mannen att förstå...

    Har ju själv tyckt att Henrik inte var speciellt delaktig på våran resa till ännu ett barn...

    Men det har ja ju fått svar på att så var det ju inte men att han helt enkelt inte visste vad han skulle säga, göra eller bete sig..

    Men lycka till nu o nu kan ju inte ja nåt om spray o sprutor men ja finns vid din sida om du vill prata eller bara ha en axel att luta dig emot...

    Bamsekramar i massor

    P.s Tack för grattishälsningen o det är lika bra att ja gratulerar till eran den 8 aug...annars så kommer ja glömma den samt att ja är på semester med min älskade familj..D.s

    SvaraRadera
  3. hej Ninna!!

    Jag vet inte hur jag ska börja denna "hälsning"! skrivit och suddat ut många gånger.
    Först måste jag bara ge dig en stor varm bameskram! Va du har varit med om, fina lillasyster´....när jag läste det du skrivit kunde jag inte sluta gråta. ORÄTTVISA o ILSKA! hur kan detta få ske? och så hemska minnen som överspeglar ert bröllop och din 35 årsdag. När en man älskar tas ifrån en brister allt, men man tar sig sakta upp, man glömmer ALDRIG...men man lär sig leva med det, men när dessa tragedier händer vid högtider som för er, kommer man inte ifrån dem lika lätt...det blir jobbiga högtider alla år framöver.
    Jag svamlade säkert nu men hoppas du förstår vad jag menar.

    Sen vill jag bara säga Tack för att du skrev till mig. och att jag hittade till din blogg. Kämparsyster....
    Vissa får massor av tunga bördor medan andra bara glider igenom på ett bananskal. Vi är de sämre lottade, men vi ska banne mig ta revanch!!!
    36 är ingen ålder och ni har alla chanser i världen att lyckas med ivf...ge inte upp!

    Du har fått en till som hejjar på er och som varit igenom 6 ivf:r...så fråga gärna om det är nått.

    Massa lycka till och styrka och kramar!!

    jenny

    SvaraRadera
  4. Hej och va roligt att du har tittat in hos mig! Alltid trevligt med nya "ansikten"/namn i kommentatorerna :-)

    Så spännande att ni snart kör igång, jag kommer håller tummarna för er!!

    SvaraRadera
  5. Hur går det för dig ? Är det jobbigt med sprayen i värmen !!
    Måste ändå vara underbart att vara igång !!
    Lycko Kram till dig // M
    http://ledsenihemlighet.blogg.se

    SvaraRadera
  6. Hoppas det går bra nu när ni äntligen kommit igång:o))

    Kram!

    SvaraRadera