onsdag 4 juli 2012

Avbruten behandling

Tittar in som hastigast - vi åker till landet i kväll och blir borta tills mitten av augusti. Där finns ingen el eller internet = semester!!!

Tack för era rara midsommarhälsningar!

I fredags hade vi Urnsättning för pappa. Ytterligare en sak avklarad. Och bouppteckningen som gjordes i midsommarhelgen ar avslutad. Allt gick bra. Den är nu inskickad till myndigheten. Oxo klart!

Idag togs beslutet av vår IVF-klinik att avbryta vår behandling. Jag skulle fått ett ägg återfört senast på fredag i en naturlig cykel. MEN efterosm min obstinata kropp gör som den vill så har jag inte fått någon ägglossning alls denna månad!!! Har testat med clearblue digitaltest i 14 dagar nu och inget utslag alls....

Så nu hinner vi inte före kliniken stänger för sommaren!

Typiskt.

Men i september kanske, eller oktober görs vårt nästa försök. Om vi vill. Om jag orkar.

Nu ska jag försöka koppla av och koppa ner och bara vara i några veckor. Försöka fatta att pappa är borta - för alltid.

Det är en enorm saknas och sorg som fyller mig. Min älskade pappa. Borta.För alltid.

Smärta!



Ninna

4 kommentarer:

  1. Om du inte redan har testat mirgon och kväll så kan jag tipsa om det. Jag hade inget utslag på stickorna ett par gånger o började testa både morgon o kväll. Det visade d sig att jag fick utslag på kvällen men inte dagen efter. Lycka till i framtiden!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Precis hittat till din blogg, blev så "glad" när jag läste om ditt inlägg om din nu mera bekanta som skicka mms bilden... kände igen mig helt. Jag fick också ett gravid besked från en god vän på det mest jobbiga sätt, nåväl går inte in på det. Känns skönt att veta att man inte är ensam med tankarna... Tycker din reaktion var fullt normal!!! Beklagar bortgången av din pappa. Hoppas att det kommer gå bra för er om ni ska göra ett ivf försök snart igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym,
      tack för dina värmande ord. Man känner sig som ett monster ibland, som inte glädjs åt vännernas magar, men fy va less jag är på dem! Dom sörjer ju inte min obefintliga mage...

      Hoppas du tittar in igen, och lämnar din adress (om du har en blogg eller mail) så jag kan kontakta dig personligen :-)

      Kram Ninna

      Radera