torsdag 1 oktober 2009

Back om track...???

Hej hopp!

Nu ska vi vara positivt inställda till framtiden! Vår doktor har nämligen gett oss en behandling till: Pergotime!!! Fortfarande enkel kur... Så nu äter jag Pergotime igen.

Någon som blev förvånad???
Nä, inte jag heller.

Men som doktorn sa: "Fortsätt en kur till, men jag skickar er på remiss till HUDDINGE nu".

Yippie!!! Han jag tänka, innan han fortsatte samtalet... "men det är såklart drygt ett års väntetid att få komma dit"....paus....

Jag nästan DOG i luren. ETT JÄVLA ÅRS VÄNTAN TILL??????

Ahh, FYYYY FAAAN! (förlåt verkligen mina ord, men ni kanske själva tänkt dom vid nåt likande tillfälle???)

Jag trodde att han skrev in oss i kön redan i septemer 2008, då vi talade om det alternativet. Min man var säker på det oxå. Vi trodde vi fått Pergotimekurerna under väntetiden...

Så vi blev både chockade och ledsna igår, när doktorn sa att vi kommer till kön NU som först...

Så hur ända in i helsefyr ska jag kunna bara går runt och vääääänta i ett helt jävla år????? Vad ska jag göra? Är ju inte direkt så lätt att sluta tänka på "det där" och "slappna av" och "bara vara med varandra", ELLER HUR??? Skit-enkelt. Man e ju känslomässig robbot! BAra stänga av och på...

Nä typ inte.

MEN JAG ÄR SÅ O T R O L I G T GLAD och TACKSAM över att få det fantastiska stödet från ER, TJEJER!!! Helt otroligt underbart att logga in och mötas av era vänliga, värmande, tröstande, stöttande och underbara ord!!! Utan Er skulle detta inte gå!

Min make deltar lixom vid sidan om. Visst - han vet att jag äter piller. Men han kan inte läsa mina tankar och känslor inombords. Han vet ju inte riktigt hur det känns att månad efter månad bara få "-". Han säger " blir det så blir det". Och visst är det så. MEN jag är ju så gammal nu, att jag snart får panik!!!

Fyller 36 om en vecka. HJÄLP!!! FORT! NU!!! Tiden springer ifrån mig/oss. Snart ÄR det riktigt kört!!!

Nä nog pratat om mig.

Nu vill jag vet hur NI mår! Några kottar som kommit??? Minst fem av er är ju på gång nu snart, några inom 1 månad andra före jul. Jag följer er med mycket värme och lyckönskan! Tidsnog blir det vår tur kanske :-)

Varmaste kramen till ER!!!

Kram Ninna


.

15 kommentarer:

  1. Usch vilken jobbig läkare. Ni borde ju ställts i kö för länge sedan! Vad irriterad man blir. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen.

    Tycker det låter lite konstigt att din läkare inte satte er i kö på en gång, så det kunde ticka framåt under alla Pergotimebehandlingar. Mig veterligen ska man ta max fem kurer av Pergotime. Men nu jädrar borde det vara IVF som gäller för er, hälsa din läkare det;o) Han borde banne mig se till att få fram er i kön, för ni borde ha hamnat där redan i september förra året.

    Jag fyller 38 år om ett par veckor, än så länge är du rena tonåringen;o)

    Mängder med kramar!!

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren.

    Skönt att ni fått remiss, men DÅLIGT att han inte ställde er i kön förra hösten. Väntan är ju så tråkig och lång.

    Jag håller alla mina tummar och tår för er!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Hej Ninna!
    Skönt att ni åtminstone kan se ljuset i tunneln, att remissen skickas nu! Fattar inte att läkaren inte tagit tag i det tidigare?! Konstigt tycker jag.
    Men jag hoppas, hoppas verkligen att allt ska gå er väl nu!! Det måste ju bara göra det!

    En stor varm kram från mig!

    SvaraRadera
  5. Hejhej!
    Det är verkligen sjukt att man måste sätta sig in i allt själv. Om man vill ha hjälp så verkar det som att man måste ligga på hårt själv...
    Önskar er all lycka!

    SvaraRadera
  6. Förstår hur det känns det där med köandet, vi fick i tisdags veta att läkarna är inne på att skippa ett tredje sammanförande med våra "saker" och vill förmodligen använda sig av donator.
    Vi fick köa extra länga iom min ålder, jag var 19 då vi sökte hjälp och fick snällt försöka själva i 3 år trots dåliga spermier och efter två år ringde vår läkare hem till oss för att "kolla läget" och klämmer ur sig : "Ja har ni inte fått till en enda liten graviditet på den här tiden och med din ålder i beräkning kommer ni inte lyckas på egen hand men ni får vänta ett år till ändå".
    Så beroende på vad läkaren säger på tisdag så kan det bli så att vi snällt får ställa oss i nästa kö som i dagens läge ligger på ca 22 månader, känns inte alls bra =(

    SvaraRadera
  7. Hej! jag följer din, liksom många andra barnlängtandes, blogg. Jag vill bara flagga för att om ni pratat om adoption, vänta inte med att ställa er i kö trots att man egentligen inte "får" stå i adoptionskö samtidigt som man behandlas. Gör det ändå för det är många som gör och väntetiden är ju så lång. Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Tack söta du för att du kollade till mig på sidan! :) Allt är bra, men är lite omotiverad att skriva just nu. Ska dock bli skärpning!

    Känner igen mig så väl i dig och dina tankar. Vår kötid till Huddinge startade först i vintras, så vi får se när det blir av. Åldern har också vi också gemensamt.

    SvaraRadera
  9. Hej Ninna!!

    Jag ska erkänna att jag inte lusläst din blogg... ännu... :-) Jag läste bara lite snabbt att ni måste vänta 1 år! VARFÖR? jag och Janne väntade bara en månad eller så. Ett tips: RES till annan klinik. Jag kan varmt rekommendera den klinik vi blev behandlade på. KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM från mig.

    SvaraRadera
  10. Usch...usch...usch....önskar ja kunde veva med mitt trollspö...

    O ja förstår eran besvikelse när doktorn säger att ni ska behöva vänta ännu ett år...o speciellt när ni trodde att de redan stod med på väntelistan....

    Snacka om att krossa bubblan av drömmar...men
    ja tycker att har du inte fått nån bekräftelse ifrån Huddinge under oktobermånad att de har tagit emot eran remiss så tycker ja att du ska ringa dit o höra efter så att eran läkaren inte har glömt bort eller nåt...

    Så att det dröjer ännu längre....o ja hoppas verkligen att ni inte behöver vänta i ett år eller längre utan att det blir eran tur inom kort...

    O ja känner som du...att det är otroligt skönt att ha dig o alla andra....som förstår vad man går igenom...vad man känner...osv...

    Sen ja startade min blogg för snart 1 år sen så har ja mått mycket bättre....för här kan man skriva av sig om allt o ingenting utan att nån dömer en....

    Tack för att du finns o ditt stöd...o alla varma underbara ord som du skriver...det värmer både kropp o själ...:-)

    Jättebamsekramar till dig....

    P.s Ingen bebis än....D.s

    SvaraRadera
  11. Hej! Ville bara skicka en kram till dig! Har läst igenom det du skrivit och kan bara säga att jag är imponerd över hur ni orkar! Hoppas verkligen lyckan vänder för er!

    Varm kram N

    SvaraRadera
  12. Men herregud!! Jag vet inte vad jag ska säga!! Det måste ju finnas något annat sätt, vet han verkligen allt den där läkaren.. Tycker så himla synd om er, ni har ju kämpat så länge!
    Styrkekramar!!!!!!!

    SvaraRadera
  13. Hejsan! Är ny på din blogg och känner SÅÅ igen mig. Denna eviga väntan och dessa jävla magar överallt och dumma frågor om att "skaffa barn". Dock känns det skönt att veta att man inte är ensam.
    Hoppas innerligt att ni lyckas!

    SvaraRadera
  14. Har ni råd att själva bekosta en IVF, eller går det att få remiss till annat landsting? I Uppsala tror jag att köerna är något kortare. Kan annars rekommendera Carl von Linnekliniken (privat), också i Uppsala. Jag gjorde själv min behandling där, dock inte IVF, men personalen är otroligt kunnig och trevlig.
    Kram/Josefine

    SvaraRadera
  15. FY FAN!! Det va det jävligaste jag hört..... Ett helt satans års väntetid... (ursäkta mina svordomar men jag blir förbannad )
    Åh Så himla tråkigt.... Finns inget att säga, jag hade blivit helt totalt knäckt över att vänta ett år! Men vad ska man göra!?
    Usch - tänker på dig
    Tröstande kram // M
    http://ledsenihemlighet.blogg.se

    SvaraRadera