måndag 28 september 2009

Inget är väl som väntans tider :-)

Eller vad säger ni tjejer, som väntar och väntar på provsvar, hormontoppar, BIM och bäbis :-)

Skulle fått BIM i fredags den 25:e. Inget hände. Denna eviga väntan. Tog sticka. Nä inte +.

Känner jag att jag lessnat en smula...faktiskt. Undrar om det verkligen är värt det. Alla väntan, undran, längtan. Eller ska vi bara lägga ner "projekt bäbis" och strunta i allt? Skaffa hund istället. För det är onekligen enklare och ger effekt direkt.

Lördagen kom... och gick... inget händer. Ej heller +...

Jag vet varken ut eller in. Känner mig dock glad och får ny energi varje gång jag ser nya underbara hälsningar från ER! T A C K!!! Utan ert stöd hade jag lagt ner detta redan före sommaren.

Söndag kom. och Japp. Röda floden kom.

Hepp. Inte gravid nu heller. Men då slipper jag iallafall vänta och hoppas och hinna drömma om bäbisens tre mellannamn ;-)

Nu måste jag ringa vår doktor imorgon. VAD FAAAN GÖR VI NU???? Det har nu gått 12 månader med hans behandling(perotime) utan resultat.

Tror jag behöver annan hjälp. Typ...

När har ni fått sprej och sprutor???

Nu ska jag baka bort mina tankar. Skit.

TACK FÖT ATT NI FINNS!!!!!


Kram Ninna


.

6 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt... 12 månader låter ju sjukt långt...........Står max 3 månader i FASS:

    "Om ovulation ej synes ha inträffat efter första behandlingskuren, ges vid nästa kur 2 tabletter à 50 mg dagligen i 5 dagar. Denna startas tidigast 1 månad efter den första. Ytterligare ökning av dos skall ej ske. De flesta patienter, som svarar på behandlingen, gör detta redan under första kuren.

    Tre kurer anses som ett adekvat behandlingsförsök. Om ovulatorisk blödning ej då har inträffat, bör diagnosens riktighet på nytt övervägas."

    Tror de flesta fertilitetskliniker ger max sex kurer och sedan testar annan behandling efter detta. Hoppas du får testa något annat snart. kram

    SvaraRadera
  2. :( Tråkigt! Nu har ni ju behandlats så länge.
    Men vad säger doktorn om IVF då?

    SvaraRadera
  3. Ja det spelar ingen roll hur många ggr man säger att ja beklagar..det gör ont i alla fall...

    Men du vet att ja tänker på dig/er...o ja försöker så gott ja kan att "peppa" dig att inte ge upp din dröm...

    Men som sagt...hur länge orkar man plåga sig själv??? när tar orken slut??

    Men ja hoppas fortfarande på att ni ska få det där efterlängtade pluset...kanske inte idag eller nästa veckan..men tids nog...

    Men sen så tycker ja att ni borde få prova nåt annat är Pergotime..det är inte eran "grej"...

    För hur många ggr har du inte tagit dessa piller...o det har ju inte gett nåt resultat...

    Ja håller tummarna hårt...vill så gärna att ni ska lyckas...

    Bamsekramar

    SvaraRadera
  4. Ja, nu måste det väl vara dags för något annat!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Usch vad jobbigt!! Hoppas det snart går er väg ♥ Jättemysig blogg!!

    SvaraRadera