söndag 20 december 2009

Ännu fler GRAVIDA KÄRRINGAR

Jahapp, det var det!

Kära läsare, ni som läst mina inlägg har nog fattat vid det här laget att jag egentligen inte alls är elak, sur och bitter. Bara så tom i hjärtat på bebisfronten... Så ta rubriken med en nypa salt...

Var på adventsmiddag middag hos några goda vänner igår. Jättetrevligt. Jag fick gulla med lilla söta goa B som är 4 månader och gosig till max. Gullungen!!! Hon ville gosa med mig till kl 02.20 och var inte alls intresserad av att sova. Men då var jag :-)

Det var även ett par bekanta där som vi inte träffat på tag, eftersom dom flyttat rätt långt bort.

Dom berättade ganska snabbt om sin pågående graviditet. Dom väntar tvillingar. Dom också.

MEN VA FAAAN.... Hur många tvilling-graviditeter skall vi omringas av????

Dom har tidigare högjutt deklarerat för allt och alla att dom är alldeles för "coola och balla" för att vara intresserade av att skaffa ungar. "Då får vi fläckar i dyra soffan..." - lät det då...

Då skrattade vi lite lätt åt deras coola par-liv-prat utan fläckar och leksaker. Nu grät jag mest - inombords. Fy faaan vad orättvist - igen!

Jahapp. Ännu en plågsam middag när jag måste vara åtminstonde artig och inte bara gråta...

Men det är ju faktiskt inte deras fel att inte vi kan få barn. Det bara svider lite extra i hjärta och själ när inbitna anti-skaffa-barn-par plötsligt väntar just - barn. Så det paret vill jag inte träffa igen. Just nu. På överskådlig tid. Eller vem vet. Imorgon kanske det skit-samma om dom väntar barn eller ej.

Fast jag är ju fortfarande super-o-gravid.
Blä.

Tack för era värmande kommentarer. Det är en stor anledning til att jag vill vara anonym på min blogg - för att kunna skriva av mig det jag inte kan prata av mig med någon om. Inte ens min man vet dessa innersta tankar som jag delat med er. TACK för att ni finns för mig :-)

Kram Ninna

.

7 kommentarer:

  1. Fy fan säger jag bara...

    Förstår att det måste kännas jättejobbigt!!

    Jag förstår varför du inte vill umgås med dom snart igen.

    Och som jag har skrivit igen, det svider extra mycket när det är någon som inte ens ville ha barn innan. Att DOM har så jävla lätt att bli gravida medan många andra som verkligen VILL bli gravida inte blir det.

    SvaraRadera
  2. Ibland känns livet allt bra orättvist :(

    SvaraRadera
  3. Öppnar min famn..låter dig komma in....ger dig en varm tröstande kram i all elände...

    Tänker inte skriva mer i detta inlägg...för du vet redan....

    TÄNKER på dig..men det vet du oxå vid det här laget....

    Värmande bamsekramar...

    SvaraRadera
  4. Hej Ninna

    Jag känner så väl igen mig. Förra julen satt jag mellan två IVF-förösk och kände mig så ledsen över att inte vara gravid. Hade haft en förhoppning om att vara det då min första IVF skedde i september 2008. Ett extra plus var att det kryllade av gravidmagar runtomkring, ville bara försvinna.

    Men idag, ett år senare sitter jag här med min son. Det händer så mycket på ett år. Skrev även det till en annan bloggvän som är barnlös. Nästa år, då jävlar är det DIN tur. Nästa jul hoppas jag du är sömnlös pga liten bebis som håller dig vaken eller att du är sömnlös pga graviditet.

    Kommer följa och peppa dig hela vägen till mål, för dit ska ni komma. Så det så.

    Mängder med kramar!!!!

    SvaraRadera
  5. Hej Ninna! Beklagar att du fortfarandeär super-o-gravid! Jag vet ju tyvärr alltför väl hur det känns... It sucks skulle jag vilja säga. Jag har också svårt att glädja mig åt andras babylycka, det är verkligen blandade känslor. Det är nog helt normalt. Hoppas i alla fall att du haft en mysig jul och jag önskar dig god fortsättning samt ett GOTT NYTT ÅR! Nästa år måste bara bli bättre, kanske blir vi båda gravida nästa år!

    SvaraRadera
  6. Det är konstigt att så många i närheten kan bli gravida på samma gång!
    P.S man får får vara sur och bitter ibland D.S

    SvaraRadera
  7. God fortsättning!!

    Hoppas att du/ni hade en bra jul...o att ni kunde släppa tankarna en stund o njuta av julen o allt som den bjuder på...

    Bamsekram

    SvaraRadera