torsdag 18 augusti 2011

Gravida

...Inte vi alltså men stort Grattis  till Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel!

Och gissa om den här gravida magen kommer att synas....
(se tidigare inlägg om fler gravida magar...)

Aftonbladet och Kungahusets hemsida och många andra sajter meddelas nu den glada nyheten!

På riktigt denna gång! För hittills har man väl läst om Victorias babylycka femhundrasjuttioelva gånger ungefär...

Såklart att jag är glad för deras skull! Vi ivf-are vet ju hur "enkelt & lätt" det är att bli gravid "bara så där"... så jag kan tänka mig att Kronprinsessan Victoria har haft en t u n g börda på sina axlar att snabbt bli gravid efter vigseln förra året.

Om jag har koll så verkar hon blivit gravid nära 1-Åriga bröllopsdagen i juni, för bäbisen skulle visst komma i mars nästa år...

Nu är det ju så att jag nästan hoppat till varje gång löpsedeln har basunerat ut nyheten om graviditeten tidigare. Alla rykten hittills har ju varit falska. Skönt. Till slut invaggas man i en falsk trygghet att hon inte skall bli gravid. Inte skall väl HON lyckas före oss? Hon är ju 3 år yngre än mig...och rik som ett troll ochhar råd med ivf:er i parti och minut...Inte tävlar man om att bli gravid heller...Elakt kanske? Men JA, jag har nästan hoppas på att Viktoria och Daniel skulle få problem och vara tvungna att ta hjälp av IVF. Inte för att jag vill önska någon detta MEN för att få ökad förståelse för IVF bland alla icke invigda.

En nackdel med denna lyckliga tilldragelse är alla löpsedlar och tidningar som nu kommer att svämma över med babyprat sida upp och sida ner... GUUUUUD vad man måste stålsätta sig för att orka handla framöver. Undvika alla tidningskiosker och tvkanaler som kan tänkas vilja uppmärksamma babylyckan.

Sen är det dags för bäbisleveransen och tiden därefter, första bilderna, dopet, lyckan... B L Ä!!!! Jag vill ha min egen lycka att glädjas åt, inte BARA andras, oavsett om det är kungligt eller ej.

Hur som helst önskar jag er båda Lycka till :-)

TILLÄGG: Nu har jag suttit i ett tag (okej, ett par timmar...) och läst om nyheten på diverse olika ställen på webben. Om sanningen skall fram så kniper det i hjärtat och bränner i tårkanalen. FAAN, Dom hann före-lixom. Är det elakt? Småaktigt? Bitchigt? Ja isåfall är jag en elak, småaktig bitch! För det smärtar i hjärtat.och tårarna trillar ner för kinden.Över en graviditet som var väntad. Faaan så löjligt egentligen. Men fakta. Här sitter jag och lipar över en babylycka jag inte ens är närstående till. Nu får jag tagga ner. Dax att logga ut!

Må bäst!

5 kommentarer:

  1. Hej! Har läst vad du skrivit och tycker inte alls du är småaktig, men däremot vet jag att folk med mindre medkänsla och som själv inte suttit i sitsen att inte bara få ett barn när dom önskar säkert kommer kunna anklaga dig för sådant. Men du har rätt till dina känslor, inte alls är det fel att känna så. Jag kännde så med, världen är orättvis. Men det man får komma ihåg är att du inte mindre får ett barn för att hon får, men samtidigt så är det väldigt sorligt och orättvist att inte ni också. Såklart dom känslorna måste få finnas!
    Hoppas er tid kommer snart. Kram

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam jag kände likadant. Blev ledsen när jag hörde det. Tyckte nog att hon kunde fått kämpa på något år till. Tror dock att de haft problem men fått all hjälp som går att få. Vem vet det är kanske ett ivf barn? Det är något vi aldrig får reda på.kram

    SvaraRadera
  3. Hej jag heter Joanna är är 23 år.
    När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.
    Så besök gärna min blogg:)
    kram

    SvaraRadera
  4. Vart har du tagit vägen?
    Är inne på din sida varje dag och hoppas på ett nytt inlägg:(
    Saknar att läsa dina inlägg.
    Tänker på dig.
    Kraaaam

    SvaraRadera
  5. jag satt hos frisören, tillsammans med en massa andra kvinnor som plötsligt började prata om ÅH VA ROLIGT ATT VICTORIA ÄR GRAVID!!!!! Givetvis följde en massa bebis- och gravidprat, tills en av kvinnorna plötsligt brast ut (hon känner till mina svårigheter m missfall etc) "ja vet ni, jag hoppas hon har vett att uppskatta sin gåva! Det är minsann inte alla som har sån tur att kunna bli gravid". Alla kvinnor bara stannade upp och tittade på henne som om hon var knäpp som avbröt babylyckan på det sättet, och sen började hönsgårdskacklet igen, som om hon inget sagt. Gissa om det var en dryg timme hos frisören...Hade jag kunnat hade jag smitit därifrån fortare än kvickt, men det var ju lite svårt när man satt där och blev klippt... Bara bläddrade frenetiskt i skvallerblaskorna (med ännu mer babylycka, stora magar och små barn) och försökte behålla ett uns av "icke-galenskap" (lyckades ju så där).
    Kram på dig!

    SvaraRadera