fredag 18 maj 2012

Pappas begravning idag

Det gör SÅÅÅÅ OFANTLIGT ONT att skriva dessa ord: Det är min älskade pappas begravning idag.

Jag orkar inte och vill inte förstå vad som händer, att jag har förlorat min pappa för all farmtid. Min älskade pappa, som jag kommit att stå SÅ NÄRA sedan min lilla syster dog.

Nu finns han inte mer.

Jag kan inte fatta att det är sant. Väntar fortfarande på att vakna upp ur den här mardrömmen.

Har haft ett fantastiskt stör av min kära vän och kollega, Å, som bott hon oss i omgångar sedan pappa dog. Hon har idag hjälpt mig baka allt inför minnesstunden efter pappas begravning. Det blev citron/hallon-cupcakes med segelbåtar av sockerpasta som gungar på den havsblå frostingen.

Dukningen går i blått och vitt, dekorationerna i havstema. Det känns ändå fint att få göra en sista hyllningsfest för pappa. Med hans favoritmusik (Taube), favorittema (havet) och favoritmat (Sill).

Jag har gjort det STORA hjärtat av röda som skall ligga vid kistan, alla bordsdekorationer och våra handbuketter.

Precis som för lillasysters begravning. Vi har nästan bara bytt färger från rosa till blått!

Men ändå kan jag inte förstå att det är min lilla pappa jag skall ta avsked av idag.

Hjärtat är krossat och i tusen bitar.

Det gör SÅ ONT!

Ninna

10 kommentarer:

  1. Jag tänker på dig idag. Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh...en stor kram skickar jag till dig.
    Jag har ingen aning om hur det känns att förlora en förälder som man står nära...inte att förlora en förälder heller... jag vet bara hur det är att förlora någon man älskar väldigt mycket och med det i åtanke, förstår jag hur mycket värre det måste vara för dig.
    Vilken fin vän du har, som ställer upp då livet är tungt...det är en riktig vän! <3

    Jag hoppas att det blir ett fint avsked...och du...
    Den man älskar, försvinner aldrig helt.
    Man bär runt dem i sina hjärtan och pratar med dem i sina drömmar.

    Styrkekram och hjärtekram...

    /Kirane

    SvaraRadera
  3. Stor kram till dig. Det är så tungt och jobbigt när människor man älskar går bort. Sorgen försvinner aldrig, men man lär sig att hantera den och leva med den. Det låter så fint det du planerat/gjort inför ceremonin och minnesstunden. Din pappa är med all säkerhet mäkta stolt över dig, där han befinner sig nu.

    Hopps att dagen blev till ett fint minne.


    Stor, stor kram!

    SvaraRadera
  4. Finner inga ord men tänker på dig! kram

    SvaraRadera
  5. Säg inte att din pappa inte finns mer.... Han finns finns visst! Han har sett allt fint du gjort för honom idag. Ni har inte tagit avsked. Att du inte kan se honom nu betyder inte att han inte finns längre. Han är bara i "rummet brevid" Ni kommer ses igen. Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Jag vet inte vad jag ska säga, så jag låter bli.

    Jag hoppas att det blev en fin och stillsam begravning och att ni nu kan finna ro, även om det aldrig kommer bli detsamma igen.

    Massa kramar och kärlek till dig.
    Luiza

    SvaraRadera
  7. En stor kram från mig <3
    Man klarar mer än vad man tror, men när man är mitt upp i det så vet man inte hur man ska klara denna timme eller nästa...
    Ta väl hand om dig <3
    Anna

    SvaraRadera
  8. <3 älskade vännen <3

    Ja har tänkt mycket på dig sen ja läste att din pappa hade somnat in...det gör ont inom mig o att läsa det du går igenom påminner en själv när mamma dog...denna oändliga smärtan o saknaden...

    O man förstår inte att personen i frågan inte finns längre...än idag kan ja komma på mig att ja ska ringa mamma o hon har snart varit borta i 6 år...

    Mina varmaste tankar går till dig...

    Enorm kram till dig <3

    SvaraRadera
  9. Många kramar till dig!!!

    SvaraRadera