måndag 31 augusti 2009

Pergotimekur nr 4

JAhapp det blev till att knapra en pergotimekur igen. En enkel. Tar sista tabletten imorgon. Har läst en del på alla era bloggar sant på olika kliniker som behandlar och utreser "oss barnlösa".

På bla Linnéklinikens hemsida stå att man ökar på pillermängden efter några kurer. Har ni som provat pergotime fått öka dosen?

Trodde jag skulle få dubbel eller trippelkur nu. Men nepp. Enkelkur igen för 4 gången.

Så nu blir det vänta vänta igen och sedan invänta ÄL och myspysstunder och sedan BIM i september...

Känns som om man gjort denna resa några varv nu :-)

Njuter av era fina magar som växer! Kram kära bloggvänner som ger mig sådan värme och stöd i dystra tider...

Ninna


.

5 kommentarer:

  1. Konstigt det där med att han inte ökar dosen... Jättemånga som äter dubbel och trippelkur ju.
    Ja ja, nu ska det ta sig!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag åt 5 kurer pergotime, men behövde aldrig öka mängden utan tog alltid bara en tablett. Får man ägglossning av en tablett ska man inte öka dosen säger de här och dte låter ju klokt. Ju mindre Pergotime desto bättre tycker jag efetrsom man kan få problem som förtunnad slemhinna mm av det. Hoppas denna kur funkar nu för dig. kram

    SvaraRadera
  3. Jag fick ta ökad dos av Pergotime eftersom inget hände på lägsta dosen. Konstigt att inte du också ska göra det.

    Tog kuren sammanlagt 4 gånger har jag för mig. Äggblåsor mognade, men de vägrade visst släppa ifrån sig några ägg. Därav vidare med IVF.

    Står du i kö för IVF?

    Åh, vad jag håller tummarna att det sker en trevlig överaskning i september:o)

    Tack för det fina du skrev hos mig:o)

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. kan tyvärr inte hjälpa dig med pergotime eftersom jag inte tagit dem.

    När är BIM nu i september? Hoppas det går vägen!!

    SvaraRadera
  5. Jag åt 2 pergokurer, enkel dos första gången, dubbel dos andra, men ägglossade inte på någon av kurerna. Sedan fick jag ta hormonsprutor (Menopur)och avslutningsvis en ägglossningsspruta (Pregnyl)när äggblåsan (3 sista omgången) var tillräckligt stor. Upprepades 4 ggr innan vi lyckades bli gravida - tillsist. Är gravid i v. 27 nu, och hoppas att mirakelbebisen vill bo kvar tills den "ska" ut i december.

    Håller tummarna för dig!
    Kram! /josefine

    SvaraRadera