fredag 15 januari 2010

Tvillingarna som väntas

Ja, som jag tidigare meddelat är det ju TVÅ tvillingpar på gång 2010 i bekantskapskretsen.


T U N G T


Ena paret bor långt bort, dom träffar vi sällan, där har jag "lättare" att "undvika" att ses på överskådlig framtid... Elakt? Ja, men jag är egoistisk och vill/orkar inte utsätta mig för tvillingtortyr när hjärtat längtar så det värker efter eget "smått", ja ni fattar...

Andra paret är det betydligare "värre" med, för dom bor nära och dom träffar vi ofta, några gånger per månad iallafall.

Då blir det till att hålla god min och gulla rart med de två småttingarna som snart skall se dagens ljus.

Jag har gissat på pojkar. Mamman är en pojkmamma - enligt mina vibbar. Hittills har det stämt varje gång jag fått en "kön-känsla".

Märkligt det här med bäbis-kön-vibbar. Det är inget jag jobbar på. Det bara kommer. OM det kommer. Jag känner inte av alla gravida - som vem som helst på bussen... Nä, jag får bara starka vibbar av nära vänner & bekanta...

Men - läskigt nog - har min vibb-känsla stämt varje gång hittills.

Första bäbisvibben fick jag från min nära väninna AnnaT för 11 år sedan. Jag gissade på tjej. Någon månad senare hade Anna sitt ultraljud och fick då veta att min gissning var fel. Det skulle bli en kille. Jaha tänkte jag. Så föddes hon. För det blev en tjej, som jag gissat...

Även AnnaTs 3 andra barn har stämt, son+son+dotter.
Och Tinas två tjejer.
Och Sandra son + dotter.
Och Malins två tjejer.
Och Carolins son + dotter.
och Kias son + son + dotter.
och Lindas son + dotter.
och AnnaG två tjejer + son.
och Karolinas dotter + son...

listan kan göras lång, men hittills har det stämt på alla :-)

Får se hur rätt eller fel det blir med de två tvillingparen jag gissat på :-)

Är det någon av er som "känner in" bäbisar? Är man "helt-sjuk-i-skallen" som får bäbisarnas kön som vibbar /en känsla "helt enkelt"?

ALLVARLIGT: HUR F-N kan man få det???? HUR är det möjligt??? Jag kan inte förklara. Det bara kommer "lixom", jo det lät ju glasklart...eller hur?!?!

NÅGON ANNAN SOM HAR SAMMA (SKUMMA) ERFARENHET???



Kram Ninna


.

3 kommentarer:

  1. =) NÄR jag blir gravid så ska jag låta dig gissa! Jag gissar då aldrig rätt...

    SvaraRadera
  2. Jag får också sådana vibbar ibland. Oftast genom en känsla av att jag håller bebisen i famnen och tröstar den, och säger lilla gubben eller lilla gumman. Och jag har oftast rätt...

    Och eftersom mina vibbar visar sig genom att jag håller bebisen i känslan så suger det ju ännu mer att inte ha barn...man blir ju inte direkt mindre bebissugen när man får en hålla bebiskänsla...

    Hoppas du förstod vad jag menade

    SvaraRadera
  3. Är det en sån sjuk väntetid där ni bor? :(
    kram!

    SvaraRadera