fredag 4 februari 2011

Tillbaka - Vad hände?

Efter nära 3 månaders tystnad är jag nu tillbaka. Tilltuffsad av livet och lite mer trasig i själen - men vid liv...

Jag har inte orkat besöka bloggen alls under denna tid, men glädjetårarna forsade fram när jag möttes av alla era varma & omtänksamma hälsningar på min blogg idag!

T A C K!!! 

Jag har saknat er, så här kommer ett "rejält" inlägg :-)

Vad hände då?

Jo på Testdagen 13/11-2010 fick vi minus - såklart - och småblödandet fortsatte i tre dagar innan helvetesmensen kom. Störtblötte i 10 dagar!!! Helt galet mycket. Mådde riktigt uselt under denna tid, både av menssmärtor och känslostormarna inom mig. Alla j**la sprutor och vaggsiar "i onödan"...

Ringde kliniken som sa att vi kunde göra nytt försök efter nästa mens, som alltså borde komma i mitten av december. Med lite tur skulle vi precis hinna med nästa försök innan kliniken skulle stänga inför jul 22 dec. Väntan, väntan, väntan....

Sedan när har vi turen på vår sida?

Decembermensen kom, men en vecka försenad. Nej, jag var inte gravid heller...

Och något blev fel, för mensen kom lixom inte igång ordentligt. Bara småblödde i 14 dagar!!! Jag som vanligtvis har en intensiv mens i 3-4 dagar! Så kliniken hann julstänga...och småblödandet övergick i ny helvetesmens på trettonhelgen. En störtflod som höll i sig i 9 dygn. Så efter 25 dagars blödande upphörde allt och jag pustade ut.

Kliniken sa bara att det kan vara en naturlig reaktion på behandlingen vi genomgått?!?! Återstår att se...

Hur som helst, nu inväntar vi februarimensen och hoppas den är "normal", för då kan vi få påbörja frysförsök nr1 i mars-april. (FET-Heter det så?)

Så här sitter jag nu med prickig mage av alla sprutor, (trodde sticken skulle försvinna?) och ett stort fult brännsår - NI MINNS VÄL BRÄNNSÅRET jag fick??? Yepp, ärret är kvar och påminner mig dagligen om min barnsaknad...

Det var kroppen.

Huvudet då? jo, Känslorna är borta. Eller bort-tvingade. Allt har tärt på mig inombords, så jag vet inte vad jag känner - om jag känner nåt. Eller om jag vågar känna något. Vill ju bara att allt skall vara "över" så jag får "sitta i min fåtölj med en liten i famnen" :-)

Vågar inte ens önska mig gravid - för jag har läst så ofantligt många gravidbloggar som slutar i dödsfall eller missfall. Jag lider så med dessa änglamammor!

Samtidigt har vi haft ett jättejobbigt år i familjen då min Far är dödssjuk och jag åker ut och in på sjukhus varje vecka med honom. Gör allt jag kan för att hjälpa honom, och det är SÅÅÅ TUNGT att de honom tyna bort framför ögonen på oss... Det var ju bara drygt två år sedan min syster gick bort och vi har ännu inte hämtat oss från sorgen. Det gör man väl aldrig. Kanske blir den bara lite mindre tung med tiden??? Jag hoppas det.

Det var själen.

Jag vet inte riktigt hur jag skall ta mig vidare. Nu väntar jag igen...

Men jag skall med glädje ta en sväng runt bland er alla - kära bloggsystrar - och se hur ni mår! Jag har verkligen saknat er!!!

Varmaste kramen Ninna




15 kommentarer:

  1. Stora välkommentillbaka kramar! Du är saknad!!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är tillbaka =)
    Lycka till!
    Kram F

    SvaraRadera
  3. Jag har saknat dig med! Välkommen tillbaka! Är glad att du är tillbaka, trots de svårigheterna som du går igenom just nu. Jag hoppas att du har styrkan att gå vidare och fortsätta kämpa.
    Man kan lätt hitta många änglamamma bloggar, vilket är hemskt, men tro på att de allra flesta barn föds levande och friska.
    Varma kramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Åh, vännen! Jag lider med er. Du har inte haft det lätt på sistone. Vi finns här. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Skönt att du orkat dig tillbaka, nu håller jag tummarna att mensen ska komma och ni ska få inleda ert nästa försök! Kram

    SvaraRadera
  6. Beklagar verkligen allt som du gått/går igenom!
    Håller tummarna för att "lingonveckan" ska komma igång som vanligt, så ni kan fortsätta eran resa.

    Skickar mängder med styrkekramar

    SvaraRadera
  7. Välkommen tillbaka! Du har varit saknad. Kram

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att se att du är tillbaka! Hemskt tråkigt med minus och din far. Hoppas du mår bättre snart.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. USCH, ni har det verkligen inte lätt. Hoppas allt vänder för er snart. kram

    SvaraRadera
  10. Härligt att du är tillbaka! Men tråkigt att ni haft en så jobbig period. Tycker inte det låter normalt med en 25 dagar lång blödning... Det har jag aldrig hört talas om. Tidigt missfall kanske?
    Hoppas iaf att det ska gå bra för er nu!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Stor kram vännen. Du har varit saknad och jag hoppas så innerligt att det ska lyckas för er<3

    SvaraRadera
  12. Åååå underbara du...*kramar om dig*

    Önskar ja kunde ta bort allt elände o lidande ni har fått stått ut mer o kämpar emot...

    Beklagar verkligen detta med att ni inte lyckades få det efterlängtade plusset men ja har inte slutat hålla mina tummar o tår...

    Beklagar även detta med din far..ja förstår att ni måste ha det kämpigt...finns det nåt hopp för honom eller??

    Men i allt elände så vart ja så glad när vi äntligen fick ett livstecken ifrån dig....
    har tittat in på din blogg i stort sett varje dag i hopp om att nu kanske hon har skrivit nåt...

    Ja önskar er all lycka till med allt som har med att bli gravid...o mina tankar går till dig o din pappa...

    Kramar i massor...

    P.s Har saknat dig väldigt mycket..D.s

    SvaraRadera
  13. Hej hej!

    Ja svara på din kommentar här istället för på min blogg...

    Det känns jättebra att du tycker som du gör...o ja är så glad att få höra ifrån dig igen...har saknat dig o din blogg...

    Ja där ser du vad kunnig ja är när det gäller våran huvudstad...=0)

    Ska ja vara ärlig så funderar ja på hur vi ska hitta oss fram...tur att man har varit där innan nån gång i alla fall så man känner till lite...o då menar ja lite....

    Men ja kan inte förlita mig på att N hittar för hon är nog sämre o hitta där än vad ja är men vi får slå våra huvuden ihop o hoppas att vi tar oss fram o tillbaka...=0)

    Ja o Alice ska iväg på en mor o dottertur tillsammans med N o hennes dotter...så resan kommer att gå till största del i barnens tecken...

    De ska få känna sig som nr 1 då både Alice
    (lillayster 1 år) o L(lillebror 2 år)har småsyskon att ta hänsyn till..men nu är det deras tur o få all uppmärksamhet..

    Så vi kommer väl att besöka Skansen, Grönan, Junibacken m.m..bara njuta o må gôtt helt enkelt...

    Detta kommer att ske 6-8 maj...

    Det hade varit jättekul o få träffa dig men (absolut inget illa ment nu) eftersom N inte vet om min kamp mot barnlöshet eller att ja ens har en blogg så kan det bli lite knepigt...

    O sen så har vi en hel del på schemat som ska hinnas med...men som sagt hade inte N o hennes dotter varit med så hade det varit annat läge o ja hade tyckt det vore jättekul o ses..spännande o se vem som finns bakom bloggen "vill bli mamma nu"..vem denna underbara omtänksamma gulliga Ninna är...så tro inget annat...

    Ja hoppas att ja har förklarat mig rätt nu så att du inte tolkar mig fel för det är inte det ja vill med detta svar...

    Men vem vet...kanske våra vägar korsas framtiden...

    Förresten hur är det med din pappa??

    Han har det bra som har en dotter som dig...som tar hand om honom i den mån hon kan...men ja vet oxå hur det är o känna sig hjälplös o inte att man inte räcker till..

    Man vill mer men kropp o själen orkar inte...
    men ja vet att du gör så gott du kan...o det vet din pappa oxå även om du inte känner o tycker så alla ggr...

    För så känner ja för min pappa...nu är han inte sjuk så som din men ja vill ställa upp så gott ja kan men det är inte lätt alla ggr...

    Ta hand om dig...

    Kram underbara du...du finns i mina tankar

    SvaraRadera
  14. Välkommen tillbaka! Har saknat din blogg :)

    Önskar er stort lycka till inför nästa försök, håller alla tummar och tår :-)

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  15. Välkommen tillbaka, skönt att se dig igen!
    kram

    SvaraRadera