tisdag 9 november 2010

RD 12 - Brännsåret

Ruvardag 12....

Jag fick ju det galna brännsåret av klinikens värmedyna vid äggplocket...

Dom sa bara: "Oj, det har aldrig hänt förr...", och  "Du har visst extra känslig hud..."...

Sedan sa dom något som jag blev förbannad över: "Det här får du inte skriva om på internet!..."

För det första: Vill dom jag ska mörka detta??? Glöm. Dom gjorde fel och det är jag som får lida för det. Har det redan hänt flera gånger och dom vill hindra ryktesspridningen??? ELLER???

För det andra: Jag skriver om det så jag kan varna mina medsystrar! Vill inte att någon av er skall drabbas av detta jä**a sår som gör ont som tusan dag 14 efter äggplock!!!

Så här ser såret ut idag, 14 dagar efter skadan. Nu har det läkt lite och krymt ihop. Var stort som makens handflata när jag skadades. Är ca 5*8 cm stort idag.

(KLICKA PÅ BILDEN OM NI VILL SE ELÄNDET!

Nu när såret börjat läka (efter 2 veckor...) ser det ju väldigt mycket bättre ut än i början då jag hade många stora västskefyllda blåsor på magen, som varade sig och rann ur...

 Jag har ju fortfarande inte skrivit vilken klinik det gäller... Shit, jag känner att jag borde göra det, men då riskerar jag även att "avslöja" oss själva mer än nödvändigt! Hur göra, hur göra???

Jag vill iallafall uppmärksamma er på värmedynorna man får egter äggplocket. Värmedynan som gav mig skadan var GELEFYLLD! Be din medföljande gubbe hålla koll på värmedynan, för själv var jag för "borta" för att fatta att det var DEN som smärtade och inte själva ingreppet!!!

För övrigt mår jag som vanligt. Känner inget (förutom vansinnigt hungrig och trött). Har ej sett mer blod. Vågar ju knappt gå på toan ju...

Är SÅ GLAD att ni finns därute, stöttar och ger vardefulla råd!

KRAM KRAM NINNA


.

9 kommentarer:

  1. Usch fy..det där ser väldigt smärtsamt ut...

    Ja det låter ju konstigt att de inte ville att du skulle nämna det på nätet..

    Ska det vara rätt så borde du göra nån typ av anmälan men sen så är det ju heller inte så lätt..eftersom det är väl där du går nu o då vill man ju gärna inte göra sig ovän men samtidigt så ska det ju inte få gå till hur som helst bara för att..

    Ja hoppas det läker o att det ordnar sig för dig men du får nog fundera på om de inte borde få en varning...

    För vem vet...det kanske bara råkade vara en gång o du råkade vara den som vart bränd men tänk om det har /händer igen o kanske värre än vad du fick...sånt vet man ju inte..

    Kram o lycka till

    SvaraRadera
  2. Är det i Göteborg+?++ Kram och hoppas att blodet håller sig väck:) kramen

    SvaraRadera
  3. Gaaaaah! Skrev värsta långa inlägget som försvann bara för att jag skulle dubbelkolla ditt hemska brännsår! Ser allt annat än skönt ut. Vad var det för hemsk värmedyna och mycket märkligt beteende av kliniken att vilja mörka. De kan ju egentligen inte ens beskyllas för värmedynan men borde absolut kunnat skött det hela snyggare. Får du ärr efteråt skulle jag lätt försöka kräva åtminstonde lite pengar tillbaka som kompensation eller be att du får höra av dig till tillverkaren av dynan. Sånt där ska ju absolut inte hända!

    Nu spårar jag ur, skulle ju börja med att kommentera att det verkar vara superbra nyheter på blödningsfronten! Nu hoppas vi att dom fortsätter att hålla sig borta och att du snart rapporterar om ett stort och fint pluss!

    Kram och ha en bra dag i snöslasket!

    SvaraRadera
  4. De finns ett speciellt ställe där man anmäler också om ersättning vid SKADA vid behandling. jag har själv gjort två anmälningar dit, men vad är de nu det heter
    kanske någon annan läsare kan komma på vad denna instans heter. Sen ska IVF kliniken ta sitt ANSVAR! vad säger sjukvården? för du har väl vart och visat upp din skada? de borde kunna hjälpa dig hur du ska vända dig och göra an anmälan. jag hade aldrig gått med på att få ärr för en värme dyna som kliniken hade.

    Vilken Klinik gick du på??

    jag håller mina tummar för dig :-)

    kramar

    SvaraRadera
  5. Först ruvarkramar, och jag håller verkligen mina tummar att det är eran tur nu.
    Å shiiiit vilket brännsår. hade ingen aning att det kunde bli så av en värmedyna. Jag tycker du ska göra en anmälan.

    SvaraRadera
  6. Vilka spån! Ursäkta, men man ska ju inte få brännsår bara för att man har ont i magen... Annars håller jag med ovanstående, bra att blödningarna lyser med sin frånvaro. Kram!

    SvaraRadera
  7. Men fy, vilket sår! Och vilken märklig kommentar.

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna för ett fint plus hos er om ett par dagar :-)
    Många kramar!!

    SvaraRadera
  9. Jag håller med, det är ju helt galet. De borde ta sitt ansvar, att ge sina patienter brännsår är ju inget vidare. Håller tummarna för ett plus!

    SvaraRadera