onsdag 10 november 2010

RD 13 - Tjuvtestat

Ruvardag...eller kväll..nr 13...oturs-talet....

Efter dagens lilla blödning kände jag mig så "knäpp i kolan" att jag var tvungen att kolla läget. Skulle ju inte testa innan sa jag... Men det höll inte. Ovissheten tog överhand...

Så jag tog ett gravtest nu ikväll. Svaret var tyvärr som väntat. MINUS...

Nu har vi vår "riktiga" testdag på lördag, det är tre dagar dit. Men det kan väl inte hända mycket positivt på tre dagar???

Är det NÅGON av er som testat MINUS och sedan testat PLUS bara någon/några dagar senare??? Det är ju ruvardag 13 redan, känns inte som om det finns någon chans att kvällens minus skall kunna förvandlas till ett plus...

fan fan fan

T U S E N TACK för alla tummar ni håller och fingrar som korsas för vår skull. Jag är lite ensvis och har inte tappat hoppet. Men om det blir minus på lördag så är det väl kört? Trots att jag inte har mensvärk eller ens menskänning?

Kram Ninna




.

9 kommentarer:

  1. usch, det suger att se minuset..men, det var ju så jag fick, minus i söndags och plus idag. Så det kan hända:) och jag kände ju inte heller så mycket..
    Jag testade med ett billigt test i söndags och ett CB idag..

    kram, fortsätter hålla tummarna!!

    SvaraRadera
  2. Fan också, men jag kniper allt tummarna ett tag till. Det här är ju sjukt trist, men det kan ju faktiskt vara positivt på lördag.

    SvaraRadera
  3. :-(((( Styrkekramar till dig!!!

    SvaraRadera
  4. Å, kära blogg vän vad jag önskar att ditt minus ska bli ett fint plus till lördag.
    Håller alla tummar och tår vi har, t.om vovvarna ;-)
    Många varma kramar till er!

    SvaraRadera
  5. Vad trist att höra vännen:(( Jag fick gå ända till RD 18 innan jag testade minus,då var det helt kört enligt kliniken. Men ring din klinik och hör med dom. KRAAAAM

    SvaraRadera
  6. Älskade vännen..

    Önskar ja kunde vara hos dig nu..krama om dig o låta dig gråta över min axel...vi skulle kunna prata om allt eller bara sitta o vara tysta...

    Inte för att det kanske ger nåt större hopp eller tröst men det kan finnas chans att det kan bli ett plus ändå...

    Du kanske testade för tidigt..det kan man ju göra...

    Fann denna fakta på niomanader.se...

    Anledningen till varför man bör avvakta med att testa tills mensen uteblir (helst lite till) är för att kroppen ska få en ärlig chans att producera tillräckligt med graviditetsthormon, HcG, för att ge utslag på graviditetstestet.

    HcG börjar inte produceras i kroppen förrän ägget har fäst i livmoderslemhinnan, något som sker absolut tidigast tre dagar efter ägglossningen.

    Men även då är det för tidigt för att testa eftersom graviditetstester kräver en viss mängd HcG för att ge utslag.

    Testar man för tidigt så kan man alltså dels riskera att testa negativt eftersom det inte finns tillräckligt med HcG för att ge utslag, dels kan man riskera att få ett tveksamt resultat som då skapar osäkerhet och dels så riskerar man att testa positivt bara för att få mens ett par dagar senare (och då blir man ju riktigt orolig).

    Sen så är morgonurinet det bästa att testa i även om det står på testet att man kan testa när som helst på dygnet... men på morgonen så är urinet mer koncentrerat o då är hCG som
    högst.

    Så än finns det kanske en gnutta hopp...men ja förstår självklart din sorg, besvikelse, oro, ilska (varför just jag?), tankar o funderingar etc etc...

    O det är inte alltid som man måste känna nåt...det är det som är nackdelen med att vara/ icke vara gravid o man läser o hör hur alla andra upplever saker o ting...men det är så olika från person till person...

    En del känner ingenting medans vissa känner allt..men eftersom man hör/läser saker o ting så tror man många ggr att det måste vara nåt fel för att man inte känner si eller så...eller tvärtom att man känner si eller så fast man har läst att gravida inte alls känner så..

    Så ja tycker att du ska försöka o tänka på nåt annat (lättare sagt än gjort) men försök o ha "fullt upp"... ja inte tunga saker o så utan låt hjärnan har fullt upp så du inte får för mycket tid att grubbla...

    Det är grubblandet som tar knäckern på en... denna ovissheten får ens tankar o funderingar att "ta över" ens liv men ja vet
    oxå att det är inte bara o "stänga av" o låtsas att allt är bra o precis som det ska va när ens hjärta o själ gråter...

    Kram kram kram kram...o många många fler

    SvaraRadera
  7. Jag hade minus på BIM -5 sen dagen efter fick jag ett plus så det är absolut möjligt. Ge inte upp än! Hoppas på ett plus på lördag...håller tummarna :)

    SvaraRadera
  8. Du ska absolut testa på lördag. Testar man för tidigt syns det inte på gravtestet även om man är gravid. Förstår din oro vännen, men nu håller vi tummarna några dagar till!

    Många kramar!!

    SvaraRadera
  9. Jag testade minus på BIM - sedan kom blödningen senare på kvällen och höll på i 5 dagar...visade sig dock att jag var gravid trots minus och blödning...

    SvaraRadera