söndag 7 november 2010

RD 10 - B L O D

Ruvardag 10...

Vaknade imorse. Solen skiner från en klarblå himmel. Kallt (några minus) ute och luften är kispig. Frukost på sängen av maken :-)

Toabesök...BLOD....N E J ! ! ! !

Okej, inte mycket, men det fanns där....

Vill inte, vill inte, vill INTE misslyckas....

Om det blir MINUS nu så är det mitt fel: vi var på marknad igår. Där fanns det barnkläder och jag kunde inte hålla mig (mitt envisa, korkade pucko) jag köpte en lite sovpåse till nyfödd... Fan fan fan, varför var jag tvungen att utmana ödet.... Den fajten vinner man ju aldrig...

Känner fortfarande inget. Noll. Ingen sympom av mensvärk heller...

Söndagen förstörd med oro och själv-förbannelse... Varför skulle jag promt handla det där lilla söta plagget???

FAN FAN FAN

Ninna

19 kommentarer:

  1. Detta behöver absolut inte innebära vad du befarar. Jag ligger två dagar efter dig i ruvningen och min läkare sa att man kunde blöda och ändå vara gravid, att detta inte var ovanligt. Ge alltså inte upp hoppet än. Håller tummarna hårt för oss båda!

    Allt Gott, H

    SvaraRadera
  2. Du har inte utmanat ödet. Om det blir minus nu, blir det inte för att du köpte sovpåsen. Saker fungerar inte så "enkelt". Tänk inte så!
    Men allt är inte förlorat än, detta blod kan även vara nidblödning.
    Jag håller tummarna för dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det behöver ju ej vara någon fara med lite blod speciellt om du inte har mensvärk. Hoppas så att allt är ok.
    Tänker på dig och håller tummarna.
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Hoppas det är en nidblödning! tänker på dej, kram:))!!!

    SvaraRadera
  5. Nej, gumman vad jobbigt! Förstår att du är orolig och knäckt, blod är det sista man som ruvare vill se. Såklart fortsätter jag att hålla mina tummar stenhårt för att det är en helt ofarlig blödning. Såklart vet du att man kan blöda och vara gravid men du blir säkert inte lugnare av mina ord.

    Angående bebis-plagget så hade det såklart ingen inverkan alls på resultatet (det vet du ju också egentligen) och du får absolut inte ta på dig nåt misslyckande! IVF är bara ett lotteri helt utan tröstpris. Den enda trösten vid ett eventuellt misslyckande är att man kan delta i lotteriet igen och att oddsen att gå som vinner ökar ju fler gånger man försöker.

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  6. hoppas hoppas det inte är mens utan något positivt rött!!

    SvaraRadera
  7. Jag blödde lite under ca ett dygn RD 10-11 men det gick ju bra ändå :)))) Så ge inte upp. Håller mina tummar och tår för er.
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  8. Du får inte ta på dig skulden, det är såklart inte ditt fel! Det som händer händer, inga ickeköpta sovpåsar eller barnkläder kan ändra på det. Jag kan själv vara lite skrockfull och tro att det kan påverka, men mitt förstånd säger att det såklart inte kan det!

    Hoppas verkligen att det bara är en lite nidblödning...håller tummarna!

    SvaraRadera
  9. Åh, vännen inte tror jag att du utmanade ödet för att du handlade den! Tvärtom:)
    Även om du blöder behöver det inte vara kört än!
    Håller tummarna för dig!
    kram

    SvaraRadera
  10. Det behöver inte vara kört, kom ihåg det. Det får inte vara det.....

    Varför ska det vara så svårt för? Kan inte våra kroppar fatta att de ska bli gravida?! Hur svårt ska det vara???

    Hoppas att det bara är en "vanlig" blödning vid graviditet. Kram

    SvaraRadera
  11. Fy fan vännen. Vet hur det känns.

    Vill så gärna säga att allt ordnar sig och att lite blod inte behöver betyda något men vet själv hur det är att sitta där på toastolen och se sin dröm gå i kras. Svårt att fortsätta hoppas.

    Håller ändå mina tummar att det inte behöver vara kört. Även om jag vet att det är precis så det känns.

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  12. Vännen, jag hoppas det inte blir mer blod för din del. Här är det kört nu, det är skitsurt! Men på något konstigt vis går livet vidare.
    Ditt fel? Verkligen inte, tänk inte ens tanken!
    Många varma kramar :)

    SvaraRadera
  13. Hur är det? Hur mår du? Jag hoppas att det inte blivit mer? Sköt om dig! Kram!!

    SvaraRadera
  14. Fy vad jobbigt med blod! Håller fortfarande tummarna ändå.

    Och tänk inte att det var ditt fel, klart att det inte ska spela någon roll om man "tjuvshoppar".

    Stor kram!

    SvaraRadera
  15. En sak ska du veta o det är INTE DITT FEL om det nu skulle bli nåt...men ja känner igen detta tänkandet..

    För ja var precis likadan....hade köpt en lite söt tröja o tyvärr så gick det inte hela vägen den gången o likaså när det gällde grav.tidningar....

    Köpte inga förrän kanske möjligtvis när ja hade passerat de 12 första veckorna för ja köpte en tidning en gång i tidigt skede o tyvärr så fick ja missfall...

    Vet att det har ju egentligen ingenting med varken tröjan eller tidningen att göra men man blir skrockfull...

    O nu menar ja inte att detta kommer att hända dig..att det skulle gå åt skogen menar ja utan det ja vill ha sagt är att ja hade precis samma tänkande som dig...

    Men har du ringt till doktorn eller avvaktar ni???

    Ja håller tummar o tår att detta inte är nåt utan du kommer att få ditt plus..

    Inte mycket men lite tröst kanske mina kramar ger dig för ja skickar över en massa....

    SvaraRadera
  16. Det har ingenting med plagget att göra. Man kan bara påverka sitt liv positivt genom att köpa något av kärlek. Du berättar bara för kroppen vad du förväntar dig av den. Det behöver inte vara kört ännu... och skulle det inte funka är det absolut inte ditt fel.

    Håller tummar och tår!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Jag blödde ju i 5 dagar och jag var gravid trots det, så du ska inte ge upp hoppet. Det är inte så ovanligt med blödning i närheten av där man skulle ha mens när man är gravid. Jag hade inga symptom alls denna gång heller. började få lite plitor i ansiktet vecka 6.

    SvaraRadera
  18. Klandra inte dig själv. Du kan inte överhuvudtaget påverka det lilla embryot med shopping, men det vet du ju redan, eller hur? Jag håller mina tummar att det ändå blir en liten bebis av den här ruvningen. Hoppet är inte över än!
    Kram

    SvaraRadera