torsdag 4 november 2010

RD 7 - Köra Go-cart?

Ruvardag 7 ...


Blev igår tillfråga av våra nära vänner när vi ska köra go-cart? Vi talade om det på gemensamma semestern i somras, att det vore skoj.Då visste jag ju inte att jag ruvar nu! 

Påverkas jag? Påverkas Gloria? Ska jag låta bli? När är bäst isåfall, nu i början eller efter jul? Underförutsättning att Gloria stannar på plats...såklart...

Dom ville nämligen boka tid nu (vi har redan betalt biljetterna), och vi har inget sagt om vårt läge...

Allt vett och sans säger NEJ... Men jag bör väl kanske ändå invänta TD för att se om det finns något över huvudtaget att oroa sig för...

Och presic som ANNA sa i "RD5"-inlägget: "När embryot fäst sig så påverkas det knappast av något utifrån..."

MEN OM det nu blir ett plus... Hur gör jag då???

Kram Ninna

4 kommentarer:

  1. Önskar er all lycka till!

    Både som ruvare och som "ny" plussad så har jag hela tiden tagit de försiktigt.
    Kanske beror de på tidigare "order" från läkare,
    kanske vill jag hålla min rygg fri för att inte kunna beskylla mig själv lika hårt om något skulle gå snett..
    Vilket jag är jätte bra på, att klanka ner på mig själv.

    Andra som ruvar och nygravida, springa lopp, tränar som vanligt.
    Men jag är en som aldrig skulle utsätta mig själv, vår lill* för risker.
    Allra minst då jag ruvade.

    Andra kanske ser mitt sett att handla att stanna upp livet, och inte leva som vanligt

    Jag skulle aldrig riskera, jag anser att de lilla embryo ska få dessa få dagar av ens liv.
    Dock har jag vart ute och gått kortare promenader på ca 20-60 minuter om dagen, i det tempo som kännts bra för mig på alla sätt och vis..

    Ang. Gocart, hur är bältes knäppningen?!
    3 punkts bälte som i en vanlig bil?
    Då skulle jag inte köra (nojjig som jag är då jag vill inte riskera att bälte klämmer åt nere på magen och man krockar, kör in i kanter...)
    är det bälte som går från axel och nedåt på båda sidorna, tror jag att jag skulle unna mig lite roligt.

    Men de är svårt, då jag är en mer försiktig och nojjig person..
    Jag är rädd om de lilla embryo de satte in, och de lilla livet som finns i min mage nu.

    SvaraRadera
  2. Jag tror eg. man kan leva som vanligt (minus alkohol o nikotin förstås).

    MEN jag är själv extremt försiktig som ruvare och plussar jag igen tänker jag absolut inte utsätta mig för något - tänk OM det händer något...

    Ta en ordentlig funderar på om du verkligen kan slappna av och ha roligt av go-carten annars är det ju faktisk onödigt...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!
    ANg. ruvartidenns längd;

    Vi fick bara välja vid frysåterförandet INTE när vi gjorde äggplock osv vid det fulla IVF-et, då måste de ta de datum kroppen är redo.

    Man får ruva kortare på klinker som testar med blodprov (som min) än de som låter en testa själv hemma. Har hört allt mellan dag11 och dag 19... Denna hemska vänta jag är tacksam att min inte är längre!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Det finns många olika bud om hur man ska leva och vad man ska undvika. Själv tror jag på att man ska leva som man är van. En bra embryo fäster och fortsätter att dela sig om det är meningen att det ska göra det. Själv undvek jag löpträning under ruvningarna men jobbade som vanligt med mycket stress och tunga lyft.

    Angående Go-cart så kan jag varmt rekommendera det så länge du är ogravid (OBS!). Go-cart är verkligen superduperkul men du ska absolut inte köra om du blir gravid (vilket jag håller tummarna för)!!! Go-cart är väldigt stötigt och skakigt och det skulle jag aldrig utsätta mig som gravid för.

    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera