lördag 18 februari 2012

Köpeunge eller ej?

Tänk att det är lite skamligt att vara i vår situation. "Att man inte kan få till en unge". Att man är tvungen att få IVF-hjälp eller ännu värre: köpa sig en unge, för det är ju ingen riktig unge ens, men nåt att ha i väntan på ett riktigt barn. Ett eget barn. Ja biologiskt då, för en köpe-unge räknas ju inte som en riktig.

Eller???

Fy vad less jag blir på vissa människors tankar, fördomar och åsikter.

Ett adopterad barn är oerhört efterlängtat, familjen har uppoffrat så mycket för att få sitt barn och blod är verkligen inte tjockare än vatten. Jag har själv adopterade kusinbarn (i pappas släkt) och adopterade kusiner (i mammas släkt).

Vi själva får inte adoptera (fast vi vill!!!) pga makens sjukdomsbild. Så vi har BARA IVF att förlita oss på. Får vi inte till "en unge" med IVF så är det kört för oss. Ingen back-up-plan finns...

Skitjobbigt att veta. Det är nu det gäller.

Nej för all del, känn ingen press....

MEN DET MÅSTE BLI PLUS NU OCH EN 40 VECKORS BEBBE-leverans efter det :-)


Kram Ninna

2 kommentarer:

  1. Ja tänk hur folk uttrycker sig. Vi har också fått höra det där. Detta av en familjemedlem. Hon tänkte sig nog inte för då hon vänder sig till vår nyfödda dotter och säger "tänk att mamma och pappa fick köpa dig".

    Vaa? Hur tänker man?

    Jag är rätt tacksam att privat hjälp finns utifrån hur dagens prioriteringar är i offentlig sjukvård. Hade inte privat funnits hade vi aldrig fått vår Frostybaby.

    Jag tänker på dig och håller mina tummar för ett finfint ÄP och ET till veckan!

    SvaraRadera
  2. Hallå! vilken fin design på din blogg! Vi ligger lite nära i fas du och jag. Jag hade ET i torsdags och har TD den 2/3. Hur har det gått idag?

    SvaraRadera