lördag 25 februari 2012

RD 1- ET blev en överraskning

Igår gjorde vi vår ET efter ÄP i onsdags. Visst har vi haft otur med mycket, men nu är det dax för vindarna att vända!!!

Jag har repat mig efter störtblödningen, trots att jag sov hela onsdagen och hade jobbig värk hela torsdagen.

I går morse vaknade jag smärtfri och förväntansfull. Tillsammans åkte vi till kliniken för ET.

Väl framme gled att på utan problem eller trassel, ända in i själva Återföringsrummet. Där ville dokton tala med oss innan återföringen. Jag blev genast lite orolig. Hade det med störtblödningen att göra? Hade inte våra ägg klarat sig? Frågorna rasslade runt i huvudet som en virvel-vind....helt i onödan...

För doktorn ville bara kolla av med mig, oss, vad som hänt under ÄP och hur jag mådde nu.

Jag berättade min version, maken sin och vi fick lugnande besked, att inget var fel med mig. 

Så frågade doktorn "hur många vi ville ha"??? Hur många? Ett barn blir bra, tack sa jag och log. Han log då tillbaka och sa att våra ägg såg så fina ut och att dom valt ut två (2) fina om vi ville ha dem båda tillbaka nu. Annars går en till frysen.

Vi talade om fördelar, nackdelar, risker mm en stund, men kom fram till att vi våga chansa på två. KANSKE stannar i allafall ett???

Ja, det är ju inte mitt problem med nattvak och blöjor skrattade doktorn :-)

Så vi fick TVÅ :-)

Sköterskan sa att vi är det mest positiva, glada par dom mött och att allt skulle gå SÅ bra om det nu skulle råka bli två knoddar av detta.

Men vi satsar på att få minst ETT att fästa :-) Två bli en välkommen bonus!


Så NU behöver vi alla tänkbara tummar och tår till första milstolpen 10 mars. Helst även i ytterligare 8 månader :-)

Önskar er nu en underbar helg!

15 kommentarer:

  1. Jag hoppas att det lyckas nu.

    SvaraRadera
  2. Jag håller massaor av tummar, så många jag har! Kram Kix

    SvaraRadera
  3. Tummarna hålls! Grattis till de två. kram

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för fullt, hoppas på den här gången!

    SvaraRadera
  5. Klart att de kommer går bra fast det är 2 ;)

    Vad glad jag blev att komma in o få läsa detta.
    Och självklart hålls mina tår o tummar. =)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åhh så underbart!
    Vilken trevlig personal. Två gör ju chanserna större att något fäster och som du sa blir det två barn är det ju en bonus. Jag hade också tagit det beslutet men fick inte chansen. Fast tro inte att jag är missnöjd:) En sessa i magen räcker gott för mig med min ryggskada. Har varit på kyrkogården mycket den senaste tiden - flera gånger i veckan och berättat allt för min Ronja...känns fint och lugnt. Fast hormonerna gör att det känns tungt samtidigt...saknar henne. Det konstiga är att varje gång jag stiger innanför kyrkans murar så sätter magen fart till tusen. Känns underbart. Dom hälsar verkligen på varandra...tycker du jag är konstig nu?

    Självklart ska jag hålla tummarna så länge du vill.

    SvaraRadera
  7. Åh, så kul för er! Jag håller tummarna så hårt jag kan.
    Jag ska själv få två embryon insatta imorgon (om det finns två fina till mig...)
    Tänk om vi båda ska bli tvillingmammor om nio månader....
    Stor kram
    Anna

    SvaraRadera
  8. Oj så spännande! Håller tummarna:)

    SvaraRadera
  9. Åh, vad skönt! Stort grattis till de två embryon och lycka till ruvningen.
    Vad bra att du klarat dig snabbt efter blödningen. Kram

    SvaraRadera
  10. Grattis till att det gick bra tillslut trots blödning. Vilken klinik går ni på? Där jag går vägrar de sätta in två pga ngt datasystem som beräknar tvillingrisken och har man hög siffra som jag tydligen har trots att jag nu gjort 6:e instättning och inget barn och verkligen ville ha två insatta men icke. Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  11. Hej, började läsa din blogg i torsdags då jag själv gjorde FET 2 (1b). Känner så för dig då jag själv gått igenom den värsta vintern på 10 år, men ändå valt att försöka fortsätta med livet och IVF. :) Vill bara hälsa att min läkare "lugnade" mig med att det vanligaste var att man lyckades på IVF nr2. Så jag håller tummarna för att detta är lucky number 2 för er! :)

    SvaraRadera
  12. Åhhhh vad skönt att allt gick bra och nu ska det bara funka! En eller två? Tror på båda. Styrka och kramar till dej!

    SvaraRadera
  13. Tummarna hålls stenhårt!!
    Kram

    SvaraRadera
  14. åh så skoj!

    nu ska här bli bebis!(ar)

    SvaraRadera
  15. oh håller tummarna! nu ska här bli bebis!(ar)

    SvaraRadera