onsdag 15 juli 2009

SEMESTERSTÄNGT i bäbisfabriken

Vår "Eviga" väntan är över för denna gång!

Yepp, fick en röd störtflod idag. EJ gravid nu heller...

Nehepp...

Som vi redan bestämt så skall vår semester vara Ältar-fri, och det ser jag fram emot!

Inget + denna gång alltså, och nu vill vår läkare avbryta behandlingen eftersom jag ej blivit gravid på alla PERGOTIME-försök.

Vad har ni fått göra som nästa steg?

*********************************************

Vi åker på semester nu och kommer hem om tre veckor. Det blir inget bloggande under tiden, då vi saknar EL dit vi ska :-)

NU ÄR DET SEMESTERSTÄNGT I BÄBISFABRIKEN!!!

Skall bli skönt, för nu kan vi koppla av och bara vara... Njuta av miljön, varandra och semestern. Inga piller, inget datumjagande, inga stickor. NÄPP, nu blir det semester för hela slanten!

Vill passa på att önska er alla en riktigt härlig sommar!

Ses i augusti!


KRAM NINNA


.

7 kommentarer:

  1. Tråkigt att höra..men ja fotsätter att hålla tummarna hårt...tills nästa gång...

    Skönt att ha lite semester på tu man hand o inte behöva tänka på något annat än er själva o ha roligt...

    Ja du har ju hört dessa "fraser" förr...men du vet vad ja menar med nya friska tag till hösten....

    Se nu till o ha roligt o njut av varandra o tilvaron...

    Ja kommer att sakna dig men vips så är du tillbaka igen...men du ska veta att du finns i mina tankar....

    Kram o ha en skön sommar....

    SvaraRadera
  2. Ha en underbar semester och försök njuta av allt som erbjuds er och framförallt varandra!
    Vi började ju med sprutstimulerade inseminationer, 3 på raken, innan vi gick över på IVF. Först därefter provade vi på Pergotime, som i Finland heter Clomifen.
    Sköt om dig nu. Kram

    SvaraRadera
  3. Tusan också... :(
    Ha det nu riktigt bra under semestern!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nästa steg borde bli IVF, annars blir jag förvånad. Kör hårt på det!

    Låter helt rätt med en ältarfri semester. Njut av den och ladda batterierna. Ser fram emot tills vi hörs igen.

    Många Kramar!

    SvaraRadera
  5. Är nog på samma ställe som du, tog den sista pergotimekuren i maj, eftersom att jag ska gifta mig den 25 juli så ville jag bli av med biverkningarna och det har varit jätte skönt hittills. Men inget + på stickan än.....jag tror att det blir en pergotime kur till och sen vet jag inte mer, läkare är ganska kryptiska och säger inte mer än nödvändigt.

    Ha det jätte bra på semestern nu...

    // Candra

    SvaraRadera
  6. Beklagar störtfloden, himla trist. Hoppas ni får en härlig semester, njut och ha det bra tillsammans! Det får bli nya friska tag till hösten. Kram /A

    SvaraRadera
  7. Hej..

    Hoppas att eran semester har varit bra o att ni har njutit av tillvaron o av varandra...

    Måste även säga att ja har saknat dig..*snyft* men unnar dig all ledighet...

    Skönt att du är tillbaka..för troligtvis så är du väl det när du läser detta...

    Bamsekram till dig

    SvaraRadera