onsdag 16 november 2011

RD 1 matförgiftad?

När vi fick tillbaka vår SISTA embryo igår så sa personalen att det var ett perfekt embryo, en perfekt slemhinna och en riktig stjärna vi fick tillbaka!

Tro det eller ej men jag åkte dit FAST jag blev "matförgiftad" vid middagen i måndags. Tja, vad har man för val??? Sådana här planerade tider kan man ju inte bara skjuta upp, lixom...

Kliniken tyckte vi skulle köra på iallafall och nu med facit i handen så håller jag men MEN FY FAAAAN så illa jag mådde igår.

Nu var det ju ingen riktig matförgiftning utan en makalöst jobbig allergisk reaktion på morötter. Jag har lätt för att må riktigt dåligt av morötter. Dom sväller i min mage och min galla avskyr dem. I måndags lagade maken middag och hällde i rivna morötter. Jag åt bara lite, men åkte ändå dit på ett makalöst illamående, superspänd och uppsvälld mage och mådde riktigt PISS under resan till och från kliniken samt under behandlingen.

Efteråt fick maken köra mig hem och jag kröp till sängs, illamående och svettades som en tok.

Nu, ca 36-40 timmar senare har det värsta gått över och jag kan äntligen smutta på lite proviva efter alla dessa timmar på fastande mage.

Men som sagt Ruvning pågår igen :-)

TUSEN TACK för alla rara hälsningar och hållna tummar.

Testdag den 1/12. Till dess hoppas jag stjärnan (barnmorskans namnval) håller sig kvar!

Kram Ninna


9 kommentarer:

  1. Jag håller allt som jag har att det blir er tur nu!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis till ruvningen!

    Skönt att du verkar vara på bättringsvägen! Inte kul när magen säger ifrån.

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att Stjärna bestämmer sig för att stanna kvar. Länge.

    SvaraRadera
  4. Håller verkligen tummarna!!

    SvaraRadera
  5. Nu håller vi tummarna för denna sista. Att det var allt ni behövde. Och att matförgiftningen bara var en invänjning inför vad som komma skall de närmsta månaderna. Lika bra att kroppen vänjer sig ;-)

    SvaraRadera
  6. Tack för din hälsning hos mig! Jag håller mina tummar för att er lilla stjärna suger sig fast ordentligt där inne och kommer ut först nästa sommar! :) Kram!

    SvaraRadera
  7. Tack så jätte mycket för din kommentar! :)
    Grattis till ruvningen, kommer att hålla tummar och tår allt jag har för att detta försök ska lyckas! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Stackars dig men skam den som ger sig. Du är stark och det kommer stjärnan också vara - sådan mor sådant barn.
    Lycka till

    SvaraRadera
  9. Heja heja! Fäst nu lilla stjärna =) Kram!

    SvaraRadera