fredag 18 november 2011

RD 3 Alkohol

Yepp här ruvas det. Tänk, nu går allt bara av farten. Har SÅÅÅÅÅ himla mycket på jobbet fram till lucia så jag hinner inte tänka, fundera, älta, oroa mig, tänka lite till, räkna, gå händelserna iförväg (som jag brukar...) utan nu hinner jag knappt ens det jag verkligen MÅSTE hinna med.

Rätt skönt faktiskt.

Nu får jag dessutom ett avbrott under helgen, då hela firman reser bort på Kick off och Konferens fredag till måndag!

Tjohej, vi ska ha vinprovning, champangeprovning och wiskeyprovning. Verkar bli enkelt att slingra sig ur, speciellt eftersom det är JAG (mitt pucko) som föreslagit dessa aktiviteter!!! Då trodde jag ju att vi inte skulle "ha nåt pågående" i magen...

MEN det skall väl gå bra det oxo...

Barnmorskan sa "lev som om du är gravid", Yepp, jag fattar. Det har jag ju faktiskt gjort senaste typ 10 åren. Alltid trott, och alltid hoppats på ett mirakel+. Så ingen alkohol eller annat olämpligt har slunkit över mina läppar på alla dessa år (okej då jag erkänner CHOKLAD är min grejj, men annars har jag avstått både insjöfisk och ost med tveksamt ursprung mm mm) med undantag för vår förlovningsdag (super-o-gravid) så vi skålade i rosen-vin, samt på vårt bröllop (oxo super-o-gravid) då vi skålade i champange :-)

Inget jag saknar faktiskt. Alkohol har aldrig vart min grej, faktiskt.

Men åter till resan. Blir mycket mörkande MEN inget är väl omöjligt? Skådistalanger hitåt , tack!

Blir lite tyst på bloggen några dagar, men vi hörs igen på måndag :-)
Önskar er en fin helg!

Kram Ninna

4 kommentarer:

  1. Lycka till med ruvningen! Hoppas du får en trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en rolig helg! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Grattis till stjärnan. Jag håller tummarna.

    Jag tänker att vinprovning går väl ändå ut på att man skall prova, spotta ut, skölja munnen i vatten, prova, spotta ut osv. Fast det är väl relativt ovanligt! :) Lycka till. Kram Kix

    SvaraRadera
  4. Ny läsare som kikar in och säger hej! Lycka till, hoppas att detta är försöket med stort F. Känner igen problematiken med alkoholen - har själv bokat in en massa middagar och trevligheter under ruvardagarna. Tillslut tar ursäkterna slut.

    Själv har vi nyss misslyckats med ytterligare ett IVF-försök, och tagit ett stort beslut. Välkommen att läsa.

    SvaraRadera