torsdag 15 mars 2012

Helvete....

Nu vet jag varken ut eller in...

Håller allting på allt gå åt fanders nu? Nej, jag blöder inte (ännu), men mår urskumt. Orolig som attan, huvudet känns konstigt, lätt illamående och som sagt superorolig känsla i hela kroppen...

Jag lovade mig själv igår att inte bli testnojjig, men HUR fasiken skall man kunna låta bli när man håller på att gå under av oro????

Så jag testade nyss, nej jag VET att det inte är morgonurin nu heller.... Men i morse var jag ju inte så orolig som nu! och gissa vad det där jä---la testet säger: NOLL

Jag testade med en av stickorna jag fick på kliniken. Icke digital. Skall visa ett (ej gravid) eller helst TVÅ streck (gravid). Jag fick ett streck,  =Ej gravid.

Fan fan fan fan fan fan fan fan

Nu är jag mer nervös än någonsin. Jag kräks snart av oro.

Kan man ha fått missfall utan att blöda eller ha ont?

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Förlåt alla svordomar, men jag måste lufta ut allt.... :-(

Ninna




17 kommentarer:

  1. Nu tar du och åker in och får tagit ett blodprov!!! Det funkar inte att ha det så här!!!
    Du kommer att gå ner dig totalt i din oro...
    Se så, åk nu in och fixa ett blodprov!!!
    Kram
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vart åker jag? Min klinik har ju bara telefontid 8-9 på morgonen... Dessutom ligger den 10 mil bort... Behövs remiss för blodprov?

      Fy tusan, oron äter upp mig!!!

      Radera
  2. Nej vad händer? Jag vet inte, kan inte svara på din fråga. Har du ringt kliniken? Vad säger de?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kliniken har bara öppet 8-9 på mogonen. Måste ringa imorgon om jag orkar. Just nu bara skakar jag och är så spyfärdig av oro man kan bli!!!

      Radera
  3. Åh gumman... Jag håller tummarna för att det var något fel på testet. Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Hoppas på att testet visar fel, men visst är det tyvärr så att man kan få missfall utan att blöda. Så hade jag i oktober. Hoppas naturligtvis att så inte är fallet för dig.

    KRam

    SvaraRadera
  5. Jag håller tummarna för att det inte är någon fara! Förmodligen är det något fel på testet, men försök slappna av och kontakta kliniken imorgon. Kanske kan du ta ett nytt test imorgon bitti?

    Skickar massa lugnande styrkekramar!

    SvaraRadera
  6. Fina, fina, fina....
    Jag hoppas innerligt att det inte är som du tror och testen visar.
    Jag testade flera gånger , det går inte att låta bli, det gör inte det.
    Att du inte börjat blöda än kan bero på många saker, och bara för att du börjar blöda behöver det inte betyda slutet. Jätte många blöder utan att det är MF.
    Snälla, gå och gör ett blodprov så du slipper undra.Så du får ett slut på det hela.
    Tänker på dig. LÅt mig få veta hur det går.
    Älskade vännen. Jag vet PRECIS hur du känner nu...jag har ju varit där själv, men förhoppningsvis får du en annan utgång...
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska gå vägen.
    Massa kramar och styrka.
    Luiza

    SvaraRadera
  7. Ring till sjukvårdsupplysningen och fråga om det finns någonstans du kan åka in och ta ett sådant blodprov. Säg som det är när du ringer, så bör h*n förstå och hänvisa dig.
    Annars ringer du din klinik imorgon. De brukar samarbeta med andra kliniker, och förhoppningsvis med en i närheten av dig, dit du kan få en remiss för att ta blodprovet. Finss ingen MVC i närheten av dig? Där brukar man utföra graviditetstest, dock vet jag inte om det sker genom att ta ett blodprov men de borde ha det alternativet.
    Lycka till finaste du. Och håll ut.
    Jag vet att det inte är till någon tröst, snarare ett dumt "tips" som jag själv fick när jag var så osäker: "slappna av, du kan ändå inte påverka det. Det visar sig förr eller senare"... Men det fick mig att känna lite ro...
    Kram igen.

    SvaraRadera
  8. Köp ett digitalt test och testa, sen ringer du kliniken imorgon 08.01! Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Men ååh, jag hoppas verkligen att testet visar fel! Håller mina tummar hårt, riktigt hårt.

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Jag förstår det! Önskar jag kunde göra något för att minska din oro..
    Tummarna hålls ju stenhårt för att det inte ska vara någon fara!
    Tänker på er!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Testet bara måste visa fel.
    Ring direkt när dom öppnar och berätta din oro så hjälper dom dig säkert.
    Håller alla tummar och tår för att allt löser sig.

    SvaraRadera
  12. Söta fina du...
    Med tårar i ögonen, så hoppas jag så innerligt att allt är bra!
    Blodprov kan du ta på vilken vårdcentral som helst, för att få klarhet om du är gravid eller ej.
    Skickar massor med kramar och energi...

    SvaraRadera
  13. vad jag vet och hört så stiger hormonerna var tredje dag och snabbt i början.. nu vet jag inte vilken vecka du är men missfall utan att blöda det kan man ju inte få.. lilla fostret ska ju ut m.m och då blöder man..

    Kanske du inte har så mycket hormoner och det inte var morgonurin du testa med..

    Hoppas på det bästa och att lilla livet bestämmer sig och stanna...

    All lycka nu

    SvaraRadera
  14. Usch dessa dumma tester. Hoppas också att det är något fel på det. Tycker du ska ta ett digitalt på morgonen och ringa din klinik.
    Många styrkekramar

    SvaraRadera