fredag 16 mars 2012

Drömmen rasade! Missfall :-(

Jag är ju på konferens med jobbet fredag-lördag.

I dag innan jag åkte iväg till konferensen i morse, passade jag på att besöka Barnmorskan och ta ett nytt test.

Svaret jag fick var glasklart:

EJ GRAVID

Så nu vet jag! Vi fick tidigt missfall. Igen. Som sommaren 2011.

TVÅ finfina ägg åt helsike...

FANFANFANFANFANFANFANFANFAN

Skulle aldrig ha köpt den förbaskade Gravid-tidningen! fanfanfan

Ringde kliniken och meddelade vad som hänt. Dom beklagade verkligen och sa att jag skulle sluta med vaggisarna nu. Inom en vecka skall mensen dyka upp, annars måste jag kontakta dem igen.

Sedan skall nästa mens inväntas innan vi kan påbörja nytt försök på en tredje mens... FY FAAAAN FÖR DENNA VÄNTAN!!!

Så det blir ingen bebis 2012 för oss. Hoppet är helt ute.

Jag är så nere att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Försöker hålla skenet uppe för kollegorna, för jag vill inte berätta för dom!

TUSEN TACK FÖR ALLA ERA UNDERBARA HÄLSNINGAR!!! Utan dem hade jag gett upp för flera år sedan!

TACK FÖR ATT NI FINNS!!!

Kram Ninna

20 kommentarer:

  1. Så ledsen jag blir. Jävla skit, helt enkelt.

    Angående tidningen så måste man ju tro...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är så fruktansvärt ledsen för er skull. Det var verkligen inte det jag ville läsa, ville ju få se att allt var OK. Tänker på er. Ta hand om er! Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Jag beklagar verkligen det som har hänt... Önskar dig all kraft mitt i det jobbiga, och att Ni trots alla motgångar får en underbar bebis framöver!!.. Väntan är tråkigt, men om/när det lönar sig så är det så mycket värt det!.. P.S. Det där med tidningen... tror du hade all rätt att skaffa dig den och uppleva gravid-känslan på riktigt... du var ju gravid! (tror absolut inte att det har ngt med "straffet" att göra...). Ta hand om Dig/Er så Ni kan ta nya tag!

    SvaraRadera
  4. Men neeej!
    Så skulle det ju inte gå, det var ju er tur nu!
    Det finns ju liksom ingenting att säga.
    Ta hand om er och jag skickar en varm kram och mina tankar.
    Se till att ta dig tid att sörja.

    SvaraRadera
  5. Vännen! Det är verkligen inte rättvist. Tänker på er och skickar massa kramar.

    SvaraRadera
  6. Men förbannat också. Varför skulle ni drabbas av detta igen.... Fy vad ledsen jag är för er skull.


    Gråt och kom igen. Det grejar du. På´t igen bara. Bebis 2013. Då jäklar! Och du, tidningen påverkade inte, spara den till nästa gång. Gör så..

    KRAMAR i mängder!

    SvaraRadera
  7. Så ledsen för er skull! Visst är väntan det värsta, så tärande... Men det du har av att vänta är att din kropp hinner komma ifatt efter den tuffa IVF-perioden. Jag mår mkt bättre nu med FET 2 m ägg nr 4 än jag gjorde när jag blev gravid direkt efter IVF. Den gnutt hopp som jag försökte intala mig efter min MA var att jag KAN bli gravid och vid FET så mår kroppen bättre och barnen som föds blir lite friskare än "normalt" tillverkade barn.

    Så, din kropp fungerar, du har små eskimåer som jag tror att alla här på din fina blogg håller tummarna för, och statistiskt lyckas många på IVF 2 eller med några av de eskimåerna.

    Fint att du njöt en gnutt iaf av din graviditet. Starkt och modigt och helt rätt! Själv känner jag mig nästan avtrubbad av rädsla för missfall igen trots att jag ångrar varje minut av oro jag hade innan missfallet. Borde ha unnat mig, och borde unna mig lycka och hopp. Så, fortsätt att våga!

    Stora varma kramar!

    SvaraRadera
  8. Jag beklagar det beskedet av hela mitt hjärta.
    Vet ju vad du går igenom...exakt, faktiskt...
    Det är sorgligt att så många tror så blint på de digitala testen, när de faktiskt inte är ett dugg pålitligare än andra test...

    Den där tidningen är inte orsaken.

    Massa kramar och styrka sänder jag till dig.
    Luiza

    SvaraRadera
  9. Satan. Det var ju åt helvete....

    SvaraRadera
  10. Gumman...
    Livet är orättvist!
    Det är som att man blir "missad" hela tiden, medan andra går med sina magar i vädret för hundraelfte gången...
    Vi helar lite...läker ihop...hittar ny kraft...sen försöker vi igen!
    Jag kramar dig...
    /Kirane

    SvaraRadera
  11. Har svårt att finna ord, det gör så ont i mig att detta händer dig.
    Stor kram
    Anna

    SvaraRadera
  12. Jag är så ledsen!!!
    Ta hand om dig nu och ge inte upp hoppet! Nästa gång blir er tur!
    Massor av varma kramar!

    SvaraRadera
  13. F-n också! Tänker på er och skickar massor med kramar.

    SvaraRadera
  14. Åh älskade bloggvän. Varför ska livet vara så oerhört orättvist om och om igen??
    Det räcker nu, ni är inte värda den här smärtan.
    Tänker på er massor!

    Gråt, skrik och tyck att allt är orättvist för det är det. Sen tar ni nya tag och då jäklar!!!

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  15. Fy FAN vad orättvist...detta var ju ert år...o så händer detta...fanfanfanfanfanfanfanfanfanfanfanfanfan tänkte uti fall det hjälpte...

    O detta med tidningen har inget med missfallet o göra (det vet både ja o du) trots att ja själv har varit skrockfull med när det gäller att köpa gravid tidningar...men ja vet hur du känner det...

    Ja önskar ja visste vad ja skulle skriva...önskar ja kunde säga att det ordnar sig...ryck upp dig o ta nya tag...men det tänker ja inte säga för ja vet att det varken ger tröst, hjälper dig eller de orden du vill höra...

    Kan i alla fall säga att ja beklagar så otroligt mycket, det gör ont i mig att få läsa detta...o vill du prata eller bara skrika av dig så vet du vart ja finns <3

    Varmaste kramar

    SvaraRadera
  16. Du har en sak på min blogg (kika in när du orkar)

    Kramar i massor <3

    SvaraRadera
  17. Skickar den största kramen och tänker på dig!

    SvaraRadera
  18. Finns inga ord som lindrar! Hoppas ni orkar bryta ihop och komma igen och köra vidare! Stor kram!! ♥

    SvaraRadera
  19. Det eviga väntandet! Även om det är något gott man väntar på i slutändan så är det nästan outhärdligt! Tur att man är starkare än vad man själv tror! Nästa gång...!!

    SvaraRadera
  20. Känner igen mej hos dej. Är själv 38 år med fyra ivf bakom mej. Två blev negativa och två positiva men slutade i missfall. Ska nu in på omgång fem. Hur länge ska man orka egentligen!! Känns som alla kolleger och vänner får barn till höger och vänster hela tiden och själv står man kvar och stampar på samma ställe. Livet är så jäkla skit ibland. Men det finns väl inte så mycket mer att göra än att fortsätta. Jag har nu börjat att smussla mindre med mina ivf försök osv. Nu bryr jag inte vem som vet om det. Jag hoppas att du kommet att få din önskan en dag. Många varma kramar till dej

    SvaraRadera