lördag 10 mars 2012

RD 15 Testdag

Tusen TACK för alla värmande kommentarer jag fått efter den jobbiga störtblödningen som kom förra helgen. Det är ju det tecken man mist av allt önskar sig mitt i ruvningen. Allt hopp försvann när blodet rann, och jag slutade med vaggisarna samma dag. Fy tusan så tungt det blev, den kolsvarta veckan.

Sedan läste jag era kommentarer, tänkte om och fick nytt hopp. Jag började med vaggissarna igen och sa till mig själv att "OK, jag kör på med allt fram till TD" så får vi se.

Denna vecka har rullat på med sjukhusvistelse för min far. Idag fick han permis och skall tillbaka imorgon bitti. Vi får en dag hemma tillsammans. Så jag skall ta tillvara på den dagen så mycket jag kan.

Tecken på graviditet under veckan som gått: NOLL. Inte trött, inte öma bröst, inte värk, inga illningar i magen, inga smärtor, inget blod, INGET ALLS.

Hoppfullt inför testdagen? Nopp!

Men testdag är ju testdag. Eller hur? Testa måste man ju. Ingen ide att stoppa huvudet i sanden och låtsas som om det regnar? Eftersom jag inte kännt av något alls har jag inte heller frestats att tjuvtesta. Blödde ju kraftigt en vecka innan testdagen, så varför slösa ett test i onödan? 

Men jag testade lydigt i morse, med stickan jag fick på kliniken när vi var på ET.

Resultatet? 

Som jag trodde. Svaret skall ju avläsas efter 3 minuter. Då fanns bara ett TOMT HÅL som stirrade hånfullt mot mig i testrutan. Fy tusan vad surt. ca 5 timmar senare tog jag detta foto. Ett liiiiiiitet svagt streck visades... Efter 5 timmar.....


Gick några timmar med huvudet som malde och malde och var sedan tvungen att göra ett test till. Tog med mitt egen inköpta ClearBlue Digitaltest. Då fick jag detta svar:



Så hur tolka detta??????
Vilket test skall jag tro på? Vilket test skulle DU tro på?


Hur som helst. Jag måste köpa ett nytt eget test och ta i veckan som kommer så jag får klarhet!

Önskar er en underbar helg, själv skall jag försöka få ordning på tankarna :-)

Gravid? KAN DET VARA SANT??????? Tjohoo isåfall :-)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

37 kommentarer:

  1. Jag tycker nog att ni ska gå på det positiva. Grattis! Jätteroligt att se! Kramar.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att Clearblue visar rätt.

    SvaraRadera
  3. What??!!!
    Men du det ser ju lysande ut!!
    Clearblues test är säkert mycket känsligare för Hcg värdet- dom ska väl vara 99% säkra:))))
    Ditt ägg fäste nog bara lite sent!!
    Jag håller tummar o tår:)

    SvaraRadera
  4. Men ohhhhh du dunkar mitt hjärta såååå hårt.
    Jag skulle lita på det digitala i så fall och i te det första, de kan ju skifta efter en viss tid.

    Ohhhh hoppas hoppas hoppas. Följer er här ute i cyberrymden ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Varenda gång jag har fått en blödning har det visat sig vara missfall.... Men varenda gång har min läkare och mina barnmorskor mycket bestämt hävdat, att jag fortfarande kan vara gravid. "Eller hur?" har jag uppgivet tänkt varenda gång. Nu har jag ju haft rätt. Men, läkaren är väldigt säker på sin sak. "Om du visste så många olika och mycket blödningar jag har sett" påstår han.

    Du kan alltså vara gravid. Du är nog gravid. DU ÄR GRAVID!!

    Min läkare har också sagt, att om testet visar + så är jag gravid. Det visar aldrig + om jag inte är gravid. Det kan däremot visa ett - om jag är gravid. Rörigt? Kanske. Men jag tror du är gravid.

    Och jag är glad för er skull!!

    Många kramar!!

    SvaraRadera
  6. Har ingen erfarenhet av graviditetstesterna, men jag har förstått att de digitala ska vara bättre, så: Tjohoo! Grattis!

    SvaraRadera
  7. Åh herregud det är ju positivt.. jag dör lite av glädje =)
    Ha ha läste aldrig klart utan såg bara att du skrev att det var ett tomt hål och såg att det var ett pytte streck där och tänkte vadå tomt hål och tog upp bilderna istället för att läsa vidare..

    Mina tester som jag haft är sista avläsningen 5min efter taget test, första testet jag tog vat positivt runt den där femminutarn.

    Tro på båda för de är positiva båda två, fantastiskt dag det här =)

    Om du är med på fl så gå in och kolla på mitt galleri där har jag mitt första test och det var betydligt svagare än ditt, mitt nick är drömmaromsmått på fl.

    kram

    SvaraRadera
  8. ClearBlue brukar vara pålitliga... Jag önskar av hela mitt hjärta att det ska gå bra denna gång... Grattis!:)

    SvaraRadera
  9. Du är gravid!!!!
    Grattis...clearblue testet visar sanningen.
    Så glad för er skull.
    Grattis igen

    SvaraRadera
  10. De säger ju att ett plus är ett plus hur svagt det än är! Så...jag vågar mig på ett GRATTIS!! Hoppas hoppas pyret stannar kvar!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Du lämnade en kommentar på min blogg , som lät mer som ett svar från någon annans kommentar på din blogg, är du med?
    Jag hängde inte riktigt med i din kommentar iaf.

    Grattis till det positiva testet.
    Nu vill jag inte låta sån, men köp 2 test till eller gå till läkaren och få ett blodprov utfört. Jag har visat falskt positivt, så jag litar inte på ¨de där, inte ens det digitala... Förlåt, som sagt, det kan ju faktiskt vara så att du är gravid, och det önskar jag av hela mitt hjärta.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jippiii, ni är gravida! Ett Clear blue ljuger inte! :)
    Härligt!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  13. Har aldrig skrivit förut men alltid hållit tummar för dig, så även denna gång! Och nu när jag läser svämmar tårar över och jag blir så hjärtans glad för er!! Fortsätter hålla mina tummar de närmaste nio månaderna, Grattis!!! :)
    /U

    SvaraRadera
  14. Jag tror bestämt att du är gravid! Stort grattis! Ni är verkligen värda det. Massa kramar

    SvaraRadera
  15. Åååh vilka härliga nyheter!
    Jag vill inte vara någon glädjedödare, men svaga streck och gravid 1-2 har jag ingen bra erfarenhet av när man passerat så pass många dagar efter insättning.

    Men jag hoppas av hela mitt hjärta att jag har fel och att det blir starkareoch starkare.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vadå "så pass många dagar efter insättning"? Ruvardag 15 är ju samma motsvarighet som 15 dagar efter befruktning genom sex, dvs då när ägglossningen har skett.14-15 dagar efter befruktning är ju då mensen beräknas komma egentligen och det är ju först på beräknad mensdag man kan utföra testet enligt bruksanvisningarna.Så hon har inte alls testat för långt efter insättning.

      Radera
  16. Jag har läst den här fina bloggen ett tag. Jag är så innerligt glad för er skull och hoppas så att du är gravid. Ni verkar ha fått gå igenom alldeles för många prövningar. All lycka önskar jag er.

    SvaraRadera
  17. Jag skulle lita på clearblue. Hoppas att allt går vägen!

    SvaraRadera
  18. Grattis!!! Så underbart! <3
    Jag förstår din misstänksamhet...är det verkligen sant?! Är det vår tur nu?! osv. Jag skulle reagera likadant.
    Sitter i skrivande stund och har fått en blödning och känner mensvärken komma smygande.
    Jag hoppas att det inte betyder att det är kört, men det är ju svårt att hoppas.
    Men DU...nu ÄR du gravid...och jag håller mina tummar och med tårar i ögonen, hoppas jag att det går bra!
    Stort lycka till.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Stort och varmt GRATTIS! Trots genomblödning och lite symptom verkar du vara gravid! Finns ju nästan inget som kan ge + annars! Kanske är din hcg-ökning lite, lite långsammare bara! Lita på CB. :) Själv har jag under de senaste dagarna fått mer känningar av graviditet, men inte lika tydligt som vid min MA-graviditet. Och det är mkt vanligt med blödningar i början av en graviditet...så jag håller tummarna för att vi båda har ett litet varmt knyte i famnen någon gång i november... :):)

    SvaraRadera
  20. Det är klart du är gravid, båda visar ju positivt!
    GRATTIS i massor tjejen! Detta är ni såååå värda!

    Kramar

    SvaraRadera
  21. Wow! Ja du är ju gravid. Grattis! :)

    SvaraRadera
  22. Grattis!!!
    Det är ju ett streck på det andra också, väldigt svagt, men det finns där:)
    kram

    SvaraRadera
  23. Men åh åh åh så roligt! Grattis!

    SvaraRadera
  24. Håller med de andra, ClearBlue brukar man kunna lita på! Grattis!!!

    SvaraRadera
  25. Åhh! Grattis! Jag tror faktiskt att jag vågar säga det!
    Kram

    SvaraRadera
  26. Grattis Ninna!

    Guud vilken resa ni har gått igenom och så länge oxå! Kul att du kommer med lite tips, känner mig redan insnöad bland alla ivf bloggar , forum , sidor osv. men det hjälper!
    Stort grattis till plusset! Lycka till !
    Kram Mallis

    SvaraRadera
  27. Grattis!! Precis sådär såg det ut för mig i oktober. På det första såg man knappt ett streck alls, kunde lika gärna varit ett spökstreck och på det digitala dagen efter - gravid 1-2. Är i v26 nu, :-). /Maria

    SvaraRadera
  28. oj, oj, oj!! :D Stort grattis!

    SvaraRadera
  29. GRATTIS vännen!

    jag var själv låg hormonare men du ÄR Gravid!! Tjoohoo!

    SvaraRadera
  30. Men, kom inte mitt tidigare grattis fram? :(
    Då kommer det ett nytt; GRATTIS!!! Ni är gravida!

    Kramar

    SvaraRadera
  31. Hej fina du!! Stort stort grattis till plus! Det är ett plus och ni är gravida. Bara att komma dit är en stor bedrift som barnlös! Visst är detta de första? Plusset alltså. För i ivf svängen är det ju ett stort steg om de nu inte går hela vägen att ha fått pluss o varit gravid.
    Jag önskar av hela mitt hjärta att lille busen ska hänga kvar o kämpa på, men som jag tyvärr ser fler skrivit, och som jag inte vill skriva, har jag inte heller nån bra erfarenhet av cb 1-2 v efter 15 dagar. De gånger jag fått de har de tyvärr satt sig o sen lämnat. MEN!!! Stort men, med änglaflickan Nilwa var de lite annorlunda. Hon vandrade runt i livmodern lite längre o på vul v7 fanns inget hjärta som de skulle varit men veckan efter var där ett. Så jag önskar så att det är en liten kräsen buse som tog lite tid på sig att fästa!
    Så just nu är ni gravida o lev i det o försök va glad! Det är ett stort stort steg!
    Massa kramar <3

    SvaraRadera
  32. -men shit, vad förvirrande! Hoppas hoppas att plusset stannar kvar! Jag vågar mig på ett grattis! Tjoho!
    Kram

    SvaraRadera
  33. Självklart vill vi ju tro på att ni är med barn..att du är gravid..=0)

    Det värmer mitt hjärta så mycket men för att vara mer på den säkra sidan som du sa...så ta ett nytt test och eller gå till bm o ta ett grav.test där...så du får det bekräftat svart på vitt...

    Nu kanske ja låter väldigt negativ o det är inte min mening utan ja menar bara att få det bekräftat att det verkligen är så att ni väntar barn...

    Ja har själv haft väldigt svaga streck när ja har tagit gravtest så ja började funderar på om ja inbillade mig eller inte men sen kom dessa digitala o de är mycket bättre för då ser man liksom inte i "syne" av de svaga strecken utan där står det gravid eller inte gravid...
    men på ditt står det ju gravid..=0)

    Men om ja vore dig så skulle ja ringa för att få det bekräftat från bm eller läkaren eller vem det nu är som gör det för att vara mer på säkra sidan o få en ÄNNU en bekräftelse för sig själv att det verkligen är så..

    För både du o ja vet ju hur det är..till slut så vågar man ju inte tro på motsattsen fast man egentligen har bevis...men ju fler test desto "lugnare" tror ja du blir inombords..

    Ja glädjer mig så inför denna fantastiska nyhet...=0)o önskar er all lycka till..

    Varmaste kramar

    SvaraRadera
  34. Nu svar till ditt inlägg som du lämnade på min blogg..

    Ja när det gäller mig o min familj så är det väl skapligt...eller nja det är väl relativt bra...eller ja både ja o nej..

    Ja mår bättre själv nu inombords än vad ja t.ex gjorde i somras o det gör ju en hel del...men sen vet ja egentligen inte om det har blivit nån större förändring mellan mig o Henrik...

    Han jobbar,jobbar o jobbar (o det lär inte bli mindre nu när vi går mot skördetider)o ja sköter allt annat som har med hem o barn att göra o lite därtill men eftersom ja inte mår dåligt just nu så som ja gjorde i somras så klarar ja av det på ett att sätt än vad ja gjorde då..

    Men visst ibland så är det tufft..det ska ja inte ljuga om o säga nåt annat...jobbigt t.ex när en annan måste ta alla konflikter när det gäller barnen..att ha en liten som är i trotsåldern o ha en större som är i lilla tonåren är ingen rolig kombination alla ggr...

    Ja nu ska ja inte sitta här o gnälla över mina barn..speciellt när ja vet att du mer än gärna skulle vilja ha kiviga barn...ja du förstår säkert vad ja menar..hoppas det i alla fall...

    Men o behöva skälla, gnata o tjata på ens barn hela tiden är inte så roligt för då tycker de en inte är annat än sur, grinig, gnällig jämt jämt jämt..o det är det ja mår mest dåligt för att ja inte får nån hjälp ifrån Henrik utan ja måste sköta allt o då framstår han som en "Gud" som är så snäll, glad o aldrig skäller...

    Fick höra bara för några dagar sen av Alice (Henrik var bortrest till Danmark på nöjestripp o kollade på kor mån- tors) att nästa gång skulle hon följa med honom för han skäller inte o är så dum som mig...

    O då sa ja att ja kanske skulle ta o flytta härifrån då när ja ändå bara är sur,grinig, skällig, arg jämt jämt jämt o fick då till svars att ja det kan du väl göra...

    Sånt är inte roligt o höra..självklart vart ja ledsen.. o ja vet att hon bara är ett barn men en vill ju att ens barn ska komma ihåg en för en glad, snäll mamma o att de uppskattade en för allt man gör för dem..men så länge det är ja som får sköta allt så kommer ja alltid vara den bad guy (women) o det är det som känns jobbigt...

    Sen är det detta o vara arbetslös det tär på en..det
    är ju oxå en orsak te att man känner sig "fast" i sitt eget liv..o ja kan ju inte ta vilket jobb som helst pga att Henrik jobbar som han gör o vi har ingen barnomsorg 24 timmar om dygnet o ja vill inte resa land o riket runt bara för att inte vara arbetslös...man ska väl ändå tjäna pengar på o arbeta inte betala för att få arbeta...sen är det ju viktigt för en annan att man får ta vara på de få stunderna som vi får tillsammans som en hel familj..

    Af är på en stup i kvarten o ja måste springa där typ var 14:de dag men det leder inte till nåt utan mer för att komma ifrån statistiken inom arbetslöshet...

    De t.om tycker att en ska gå ut på praktik även om det inte finns nån som helst chans till nåt jobb sen efteråt...men man kommer som sagt ifrån statistiken...

    Så som sagt..ja kämpar väl på med det vanliga men att ja som sagt mår bättre inombords...

    När det gäller A så är det nu ett minne blott...eller nja nästan...vi har väl lite flyktig messkontakt men det är det enda..ja inser allt mer att vi inte hade nån framtid tillsammans...

    Men ändå så väcker han då o då en liten...ja ja vet inte riktigt vad det är men ibland så kan ja känna en gnutta längtan/saknad efter det vi hade.... men det har nog egentligen inget med just A att göra utan mer det han gav mig...uppmärksamheten, orden, ömheten osv...ja du vet detta...

    Nej nog om mig....hur är det själv med dig, livet, kärlek o allt som korsar din väg??

    SvaraRadera
  35. Fick inte plats med allt i första inlägget så här kommer fortsättningen..

    Föstår att detta med att vara gravid är en lycka...o det är ni guld värda men det stänger inte ute känslorna o allt annat som har hänt o händer i ens liv...

    Det har ju hänt så mycket i ert liv på så kort tid...
    men detta kanske är eran vändning...

    Ja är i alla fall så glad för eran skull..ja hoppas för det bästa både för dig, din familj o för din pappa...

    O ja är så glad att ja har funnit nån att dela mina tankar o funderingar med o att just du var den personen är guld värt för mig...

    Tack för allt...

    Många kramar Ellen

    SvaraRadera
  36. Grattis! Gud va glad jag blir när jag läser detta! All lycka tiller! Kramar

    SvaraRadera