måndag 4 mars 2013

Äntligen kände han sparkar

Igår hände det!

Maken smorde in min mage med mjuk bodylotion som vanligt, en mysig ritual som vi började med för 6-7 veckor sedan. Skinnet blir mjukt och fint, och all den torrhet som besvärat mig innan har försvunnit helt.

Plötsligt fick maken respons innifrån. Pärlan sparkade så pass mycket att det kändes utanpå :-)  Tjohoo!!

Äntligen, det är ju v.29 (28+1) redan , så det var väl på tiden, fast med moderkakan framtill kan det ju vara svårt :-)

När har ni kännt rörelser utanpå?

Kram Ninna

6 kommentarer:

  1. Det är ju så himla olika. Jag har också moderkakan i framvägg, men har kunnat kännt och se magen hoppa till av sparkar sedan v.22-23
    Nu är jag i v.33 och sedan nästan 2v tillbaka kan man se hur en hel fot puttar ut eller en stjärt som spjärnar. Helt ofattbart fortfarande att det faktiskt finns en liten människa där inne.

    SvaraRadera
  2. åh härligt!! jag hra inte känt mer än nåt litet därinne som jag tror är bebis som gör sig hörd. är i v20, 21 på onsdag.
    jag har också moderkakan fram och då tar det ofta längre tid att känna för det fungerar som stötdämpare. åh längtar vill också känna. hur kändes det för dig .. kände du det inifrån?kram //dagijuli

    SvaraRadera
  3. Det varit olika med alla mina barn med första hade jag som du moderkakan framvägg och en tjockispåtjocken då da.. Maken kände nog sparkar och så i samma vecka som ni är i.
    Samma med nr 2 med nr 3 så hade jag moderkakan bakväggen då vart det helt annorlunda men tjockispåtjocken så tippar jag på vecka 24-25 cirkus kunde maken se och känna lillkiddo i magen..

    SvaraRadera
  4. Det är fantastiskt med dom där rörelserna. Jag är i vecka 30 nu (29+4) efter en IVF-resa på två år. Jag kände små små fingerduttar utanpå för någon månad sedan. Nu äntligen så är det mer distinkt, så för några veckor sedan kunde min sambo känna det. Min moderkaka ligger inte helt framtill, utan den vrider sig lite så det är nog därför det kändes lite tidigare för oss.

    Njut av din Pärla i magen. Det är det bästa som finns när man känner dom. :)

    SvaraRadera
  5. Oj, vad mysigt! :)
    Jag kunde nog känna rörelser på utsidan ca. i vecka 20, tror jag. Tycker att veckorna börjar flyta ihop nu, så jag har inte riktigt koll på vad som hände när längre. :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Min man kände (skrev jag om på bloggen idag) i morse för första gången (21+1). Jag har ju också moderkakan i framvägg men tror faktiskt att den ligger på vänster sida fram för när jag känt har jag alltid gjort det på höger sida. Mannen kände också på höger sida idag. Hade moderkakan legat mitt fram hade det nog dröjt innan det gått att känna på utsidan.

    Men... uuuuuuuuunderbart att känna! Lyckokänsla!

    Ha det fint! //Jeane

    SvaraRadera