onsdag 27 mars 2013

Fortsättning Livmoderträning :-)

Som jag tidigare skrev så hade min livmoder träningpass i måndags, när jag skrev inlägget på förmiddagen, då kom det sammandragningar lite då och då.

Sedan var vi på UL. Allt såg toppen ut, även fast läkaren skrämde upp mig först och sa att bäbisen är ALLDELES för liten för sin ålder... VA???

"-Ja, när man är i v 34 ska den vara si och så stor..."

"-Ja, men jag är ju i v 31+2" ( i måndags)

"Jasså, oj, då jag har visst läst fel i din journal...."
"Är du bara v.31 så är bebisen stor och fin, och massor av fostermvatten finns. Han väger ca 2 kg ser jag...och allt verkar toppenfint!"

P H U.....

Man kan ju skrämmas ihjäl för mindre...

Så åter till livmoderträningen. När vi var klara på Ul, så satte det igång ordentligt. Jag fick så många sammandragningar att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Magen drog ihop sig och blev en stenhår klump. Vi räknade dem, det blev ca 14 st per timme.... från lunchtid tills sovdax vid midnatt. JAG VAR SÅ SLUT!!!

Flera gånger undrade vi om själva förlossningen satt igång, för sammandragningarna var så täta och så starka.

Men jag somnade till slut och vaknade helt utan sammandragningar i tisdags. Bara en GRYM träningsvärk i magen :-)

Har du haft sådana kraftiga och täta sammandragningar utan att förlossningen startat???

Kram Ninna

4 kommentarer:

  1. Men guud vad läkaren skrämdes! Usch man är ju så nojjig som det är. Skönt att allt såg så bra ut :D

    Ang sammandragningar. Ja! Hade jättejättemycket mot slutet. Sista veckorna speciellt då jag inte kunde gå utan att magen blev alldeles stenhård. Sista veckan hade jag värkar/sammandragningar konstant på kvällarna/nätterna innan vattnet plötsligt gick när vi hade gått tre dagar över tiden.
    Vad spännande att det börjar närma sig förlossning. Det är det fränaste och jobbigaste jag varit med om. Nu när jag tänker tillbaka var det bara helt fantastiskt.
    Kramar <3!

    SvaraRadera
  2. Kolla så att du inte har urinvägsinfektion, då får man så där mycket sammandragningar.

    Kram från Anonym

    SvaraRadera
  3. Jag hade sådana sammandragningar var och varannan dag de sista 11 veckorna av min graviditet. Var helt slut när jag tillslut blev igångsatt några dagar efter BF och inte gick förlossningen fort heller även fast livmodern tränat så mycket. Vila, värme och alvedon var det som fungerade för mig. Lycka till med allt!
    kram Helena

    SvaraRadera
  4. Har nog aldrig själv haft sådana kraftiga som du förrens ja förlossningen satt igång, men lite stark menssmärt liknande hade ja lite då o då..

    Det kan man ju få också som någon annan skrev av uvi så kolla upp det du..

    SvaraRadera