måndag 25 mars 2013

Livmoderträning?

Jösses amalia...Det stod i någon bok vi fått att livmodern börjar träna inför förlossningen runt dessa veckor, den drar ihop sig och det kan kännas som lättare menssmärtor...


Jo, de märker jag. Flera gånger i timmen drar magen ihop sig och blir som en hårt "boll" i undre delen av magen. Pärlan sparkar runt samtidigt som livmodern drar ihop sig och DET KÄNNS ordentligt...

Märker att jag får problem att gå när det "övar" som mest, men efter några minuter släpper det och magen blir som vanligt igen...

Lättare menssmärtor??? Var väl en kille som skrev det ;-)

Snart dax för UL kl 11,30 idag.

Kram Ninna

ps. Pappa har varit borta i 11 månader idag....Fattar inte att tiden gått så fort...

2 kommentarer:

  1. Svag menssmärtor inte att man måste stanna när SD kommer har jag hört men finns ju många teorier överallt om allt.

    SvaraRadera
  2. Kvinnokroppen är fantastisk, tänk vad den klarar av!! Övning ger färdighet sägs det! ;) Snart så är det igång på riktigt! Jag tycker att det ska bli så roligt att följa dig nu i slutet!

    Jag är in och kikar här hos dig varje dag, och har så gjort hela tiden men jag är ärligt talat dålig på att kommentera.

    Härligt att du och maken är på samma tankespår. Det är bara att ge sig in i det igen, går det så går det, annars kan man ju "kontrollera" det som du säger! =)

    SvaraRadera