torsdag 20 september 2012

RD 13 - TESTDAG

Hej fina vänner!

Ja visst var det skönt att slippa se gravidkulan på "sista ogravida vänninan". Vill såklart vara glad för hennes skull, men det GICK ju bara inte. Som tur vad så blev det ju bara lite info kring varför C inte var på plats...De andra fortsatte rätt snabbt att pladdra på om annat, dagis, nya vinterbyxor och sånt...Det var nog bara i min skalle som orden klingade HÖGT, att C gick gravid till IVF-läkaren....

Jag vill ju så gärna glädjas för hennes skull. Hon kanske kände sig superensam när alla runtomkring (utom jag) har gått med magarna i vädret sedan 6år tillbaka...

Här har ruvningen tickat på helt omärkbart som innan. Känner NOLL.

Men så plötsligt härom natten så vaknade jag av att det kliade på händerna. Nåt vansinnigt. Tände lampan och höll på att trilla ur sängen. Händerna var stora och uppsvullna och alldeles blodröda. Och kliade så vansinnigt. Jag försökte lindra klådan med handkrämer och salvor av olika slag och efter 2 timmar kunde jag somna om med en smula mindra kliande händer. Helt galet.

Och så i tisdags när vi åt middag så kliade det lite på handleden. Och så lite på låret. Och så på örsnibbarna. Tog av mig mina örhängen. Oj, så varma öron. Blodröda svullna. Inom 20 minuter hade jag nässelutslag över hela mig. Benen, magen, brösten, underarmarna, öronen, huvudet.....

Kliade så TOK-mycket. Har du haft nässelutslag??? Då vet du vad jag talar om. Jag fick knappt i mig nån middag alls... Vilken kväll, utslagen bara ökade och ökade...

Jag fick liknande förra hösten, efter att ha suttit på sjukhuset ett helt dygn med min pappa, så åkte jag hem. När jag kom hem fick jag nässelutslag från topp till tå. Fick då åka in akut till samma sjukhus igen, och låg på bevakning i 15 timmar då dom var rädda att det skulle sprida sig till halsen så jag inte kunde andas. Allt gick bra då.

Men med det i minnet så ringde vi sjukvårdsupplysningen när utslagen växte fram i tisdags. Dom sa att jag skulle äta Clarityn. Jo jag har ju fått det utskrivet mot nässlor. Men vi googlande först och där stod att man inte får äta nåt med antihistamin alls vid ev graviditet. Och vi vågade ju inte chansa.

Så jag tog fram alla mina krämer och salvor och smörjde in mig så gott det gick. Vågade dock inte gå och lägga mig eftersom det var så stort "anfall". Så maken och jag satt i soffan till kl 04 och glodde på tv. Först då tyckte jag att kliande lugnat sig en smula och eftersom jag inte kände nåt i halsen så vågade vi krypa till kojs och somna.

Vaknade i går. Helt utan kliande. Helt utan alla svullna nässlor som ser ut som krokodilskinn. Helt som vanligt.

Jahapp. Märkligt och oförklarligt. Igen.

Ringde och berättade för IVF-kliniken. Oj, så oroade dom blev. Det är ju helt rätt att man ej får ta Clarityn och liknande preparat. Men det finns ett piller: Tavegyl, som en ev preggo får ta. Så läkaren skrev ut det åt mig ifall det händer igen.

Skulle ju kännas lite bättre om jag visste varför jag får dessa nässlor, vad jag är känslig emot. Vad jag skall undvika. Nu famlar man i mörkret...

Vaknade idag fortfarande helt utan kli och utan utslag. Skönt. Passade på att testa. Bidde ett plus. Men jag har ropat högt tidigare. Det törs jag inte nu. Så jag viskar lite diskret: Plus :-)

Kram Ninna






50 kommentarer:

  1. Du viskar, jag ropar högt: JAAAA!!!! Nu ska det gå hela vägen, det bara är så!!!
    Många glada kramar :-)

    SvaraRadera
  2. Du höll mig på sträckbänken länge genom att skriva resultatet längst ner :-D

    jag viskar ett stort grattis! Jag om någon vet hur du känner med att inte ta ut något i förskott!

    SvaraRadera
  3. Oh, du kan ju inte bara "viska" om plusset sådär på slutet av inlägget ju...;) fast jag förstår varför. Men denna gång ska det gå! Grattis till plusset!

    /S

    SvaraRadera
  4. Grattis. Jag hoppas att allt går bra.

    SvaraRadera
  5. Då viskar vi ett litet Grattis och håller alla tummar som finns för att det ska gå hela vägen den här gången.

    SvaraRadera
  6. Jag viskar inte! STORT GRATTIS! Håller tummarna att det går bra den här gången!
    Och som en klok kvinna sa till mig en gång:

    "Ta ut glädjen i förskott! Om det går bra är det bara att fortsätta vara glad, och om det går åt helvete så har man ju i alla fall varit glad en liten stund"

    Försök njuta av nuet! Och grattis än en gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Vattenmelon82! Det var riktigt klokt sagt! Det tar jag åt mig :-)

      Radera
  7. UNDERBART:) jag vågade skrika

    SvaraRadera
  8. Grattis!! Jag blir alldeles tårögd, nu ska det bara vara er tur! :-)
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  9. Ååååååh GRATTIS fina du <3

    SvaraRadera
  10. Ett plus... ett plus är ett plus. Jag vågar mig på ett stort GRATTIS!!! :D

    Det där kliandet låter ju inte alls kul. Hoppas du slipper det något mer.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Gud, vad glad jag är!!!! Jag får tårar i ögonen av glädje!! Grattiiiiiis!!!!!!!!!!!
    Jag läste ditt inlägg, kände synd mot dig ang. utslagen (jag vet hur de kan klia, jag hade nässelutslag en gång, det var hemskt) men ändå tänkte jag hela tiden att "Okej, men när skriver hon om testet...?" Och sen där var det att det blev plus :-). Åh, vad skönt!
    Jag fortsätter hålla alla mina tår och tummar och allt att det fortsätter gå bra.
    STora kramar

    SvaraRadera
  12. Så fantastiskt och underbart!! Grattis!!

    SvaraRadera
  13. Ååååh, så glad jag blev... GRATTIS!!... All lycka till i fortsättningen!!:)

    SvaraRadera
  14. Grattis! Har följt din blogg lite i smyg...

    SvaraRadera
  15. Grattis så underbart att höra!! Håller alla tummar som finns!!! Kram

    SvaraRadera
  16. Jag skriker, ropar och hoppar för dig/er...HELT FANTASTISKT!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  17. STORT GRATTIS! Vilka underbara nyheter! Njut och ta hand om dig! KRAM!

    SvaraRadera
  18. Men åh så roligt!! Har följt din blogg sen i maj då vi påbörjade vår första IVF behandling, försökt i 12 år nu å längtar å hoppas å jag blir så glad att läsa att ni lyckats. Håller tummarna att det ska gå bra hela vägen. Kramar i massor

    SvaraRadera
  19. Och jag läste och läste och läste... Vaddå, tänkte jag... Testdag? Och allra längst ner skriver du, som i förbifarten...


    GRATTIS!!
    Många, många kramar till er!!

    SvaraRadera
  20. Oj så roligt!! Grattis!!!=)

    Jag börjar dock bli lite orolig för min resa till Turkiet, för som du frågade: va skall du äta?? Ja va ska jag äta?! Chips?=) nä jag vet inte alls.. Så mycket man skall akta sig för och sen nu när jaginte fåt ta mitt hepatit A vaccin blir man ju ännu mer orolig..
    Så vi får väl se va jag får i mig?!

    SvaraRadera
  21. Åhhh, blir alldeles rörd!! Nu måste det bara gå hela vägen. Grattis, underbart! Kram

    SvaraRadera
  22. Oj så härligt! Massor med grattiskramar! :)

    SvaraRadera
  23. Viska du, men jag vrålar!!! Ett PLUS, du fick ett PLUSS!!!! Hurra! Äntligen!!! Så fantastiskt underbart!!

    SvaraRadera
  24. Stort grattis! Hoppas så att det går vägen den här gången! En stor bit på vägen är du nu, och det är du väl värd efter allt tufft som varit!
    /Charlotta

    SvaraRadera
  25. ÅHHH vad härligt att läsa!!!! Stort grattis!! hoppas verkligen att det går hela vägen denna gång.... GRATTIS!!!!!!!

    SvaraRadera
  26. Grattis! Jag håller tummarna hårt för din skull!

    SvaraRadera
  27. Läste det här på tåget hem tidigare i kväll, till slut satt jag och grät. Underbara nyheter!!! Tusentals grattis! Håller med Vattenmelon82 till 110 % - njut!

    SvaraRadera
  28. Ååå vad glad jag bliiiiir. Underbart! Men vi viskar lite, för din skull. Och håller tummar för att ni som vi ska lyckas efter många försök!
    Så kom igen ny bebis - stanna hos bästa Ninna!
    Kramar

    SvaraRadera
  29. Åhhh så roligt! Grattis säger jag! Jag plussade för en vecka sedan! Men har inte vågar ropa PLUS än! Detta är mitt 3:e plus men efter bara 1,5 vecka har jag fått mf! Så på söndag ska jag skrika Plus om det fortfarande är de:) / Malin!

    SvaraRadera
  30. Stort grattis till er!!! Hopps hoppas lill*n vill hålla sig kvar hos er..
    vi är sk ofrivilligt barnlösa o har försökt sen juli förra året.. tiden går fort o längtan blir större.. hoppas på ett plus här med snart..
    lycka till nu. int läst din blogg så länge men är fast. håller tummar o tår=)

    SvaraRadera
  31. Grattis! Och det var säkert därför det kliade också! Jag hade klåda de första dagarna efter plus. Sen försvann det. Kram!

    SvaraRadera
  32. Men hej!!! Ett plus!! Så härligt!! Grattis!! Hoppas verkligen att den lill* stannar kvar hos er! Håller tummarna stenhårt!
    Vad obehagligt med kliandet och utslagen, och vilken tur att du inte tog Clarityn!
    Kram

    SvaraRadera
  33. Yes, yes, yes!!!!!
    Grattis, så lycklig jag blir för er skull!!!
    Stor bamsekram
    Anna

    SvaraRadera
  34. ÅH jag passar på att "skrika" GRATTIS!! Så kul!! Blir så glad över sådana här nyheter! Ser SÅ fram emot att följa er hela vägen!! Kram kram från Skåne

    SvaraRadera
  35. Enormt massa grattis till dig och din man. Jag blir så obeskrivligt glad för er skull.
    Många kramar

    SvaraRadera
  36. Hur glad blir man inte när man ser babytickern bredvid! Ni är så modiga och starka som vågar kämpa vidare, det är bra jobbat och det kommer vara värt det om 9 månader när lillbebis kommer till er! Hejja hejja hejja!! Grattis!!

    Jobbigt med allt kliande! Hoppas verkligen det går över!

    SvaraRadera
  37. GRATTIS!!! Nu håller vi alla tummarna!

    SvaraRadera