onsdag 26 september 2012

Tunga dagar

I söndags den 23 september var det min lillasysters 4åriga dödsdag, den 24 september var det vår egen årsdag som maken helt glömt av (hmmm...) och igår, den 25 september, var det min pappas 5 månaders dödsdag. Som grädde på moset fick jag en blödning igår...

Men idag syns inga spår av blodet...

Hur vet jag om allt gick åt fanders nu? Ska jag ta nytt gravtest? Blodprov? Eller bara vänta tills det är dax för UL om några veckor?

När vi gjorde detta FET så sa barnmorskan till oss att "nu ordnar vi en bra födelsedagspresent till dig..." Jag hoppas ju verkligen att hon får rätt och att jag får fira min födelsedag (om 2 veckor) som gravid för första gången ever!!!

Tack för alla lyckoönskningar :-)

Jag har fortfarande inte koll på hur jag skall ställa in babytickern (som jag behåller på sidan, tills motsatsen är bevisad (hoppas hoppas hoppas) )

Vi gjorde ju ett FET den 7/9, fick då ett 6 dagars embryo återfört. Hade min senaste mens 19/8.

Skall jag räkna Återföringen (7/9) - 14 dagar - ytterligare 6 dagar (som embryot odlats) för att få fram rätt vecka och dag? ELLER???

Blir ju isåfall 7/9 - 20 dagar = 19/8= dagen för min senaste mens. Stämmer det även vid FET? Isåfall är jag nu i v.5+3. Är det korrekt???

RÄTTA MIG GÄRNA ni som vet och har koll och fattar hur man räknar detta ;-)

Kram Ninna


9 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt för er med allt detta...Hade du ont vid blödningen? Mycket blod eller sparsamt? Om det var missfall är det inte lönt att göra nytt gravtest. Jan tyvärr visa positivt flera veckor till...:( Men nu ska vi inte ta ut ngt i förskott. En tidig blödning är ju ganska vanligt:) Be om ett tidigt vul om du känner dig ängslig! Håller tummarna att allt är som det ska!!! ;) / AH

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym (AH) ,
    nä ingen snärta och inte mycket blod. Några klumpar och rött på pappret (detta analyserande gör en knäpp ;-)...). Kände noll.

    Men o andra sidan så känner jag noll hela tiden.... Blir till att lugna ner sig nu och avvakta kommande UL, finns ju inget mer att göra. Bara tänka glada tankar och hoppas på det bästa.

    Eller som jag - begrava mig i jobb så jag glömmer "magen". Fungerar fint!

    Kram Ninna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen! Låter ju jättebra att du inte haft ont! :)) Klumparna är säkert koagulerat blod och det kan man tydligen ha enl min läkare. Har själv haft två missfall med ganska mycket blod och framförallt ONT. Var ingen tvekan om det! Men att testa nu är inte lönt, jag hade normalt hcg i v 7 trots att fostret inte levde...men som sagt jag blödde flera dagar och hade mensvärk. Allt är säkert bra där inne;) Hoppas! Stor kram till dig! /AH

      Radera
  3. Har inte heller någon koll på hur man räknar veckorna, men hon som jag bokade tid med på mödrarådgivningen menade att man nog kan utgå enligt senaste mens ändå, så hon menade att jag var i vecka 5 i måndags. Tycker själv att man borde utgå ifrån överföringsdatumet då man ju vet det, men som sagt, har ingen aning.
    Philadelphiaosten skulle jag nog också ha ätit om det inte vore för att jag läst på förpackningen och ingenstans såg om den var pastöriserad eller inte. Vill ju inte chansa ngt, men hur farligt kan det nu sen vara? Idag i jobbet serverades endast varmrökt lax, som jag inte heller borde ha ätit, men var vrålhungrig och hade ju inget annat att äta så jag åt nog lite av fisken fast jag kanske inte borde ha gjort det. Overanalyzer is my middle name! :)
    Jag hade också en miniblödning i söndags, men bara lite rosaaktigt var det så jag tänkte att det nog är normalt.
    Lycka till, och visst håller vi tummarna för varsin majbebis :)

    SvaraRadera
  4. Åh jag hoppas verkligen det inte är någon fara! Jag blödde klumpar när jag väntade William. Det var en del av slemhinnan som brast och blödde ut. Men jag har också blött och det har varit MF. Jag hoppas, hoppas så innerligt att det inte är någon fara utan allt är som det ska! Som du skriver är det ju bara att vänta till UL och de veckorna är väldigt långa. Håller tummarna! Kram!

    SvaraRadera
  5. Måste börja med att säga stort stort grattis! Jag skulle säga att försök att låta bli fler gravidtest och tänk positivt! Jag hade en tidig blödning i våras och var helt övertygad om att det var kört, men nu sitter jag här i v.27. :-) Håller tummarna!

    SvaraRadera
  6. Vet precis hur det känns. Hela kroppen blir kall när man ser det röda.
    Jag har erfarenheter från dom flesta scenarion - blödning som ledde till mf, blödningar men hjärtslag (blev dock ma), fullgången grav utan minsta blödning och nu, flera episoder med blödning sen 6+5 men har en levande groda i magen (nu v15+3). Vad jag villha sagt är att det är så svårt att veta, tiden får utvisa och så tycker jag att du ska göra ett vul så snart dom bara tillåter för att stilla din oro.
    Håller alla tummar och tår jag kan för dig!!!

    SvaraRadera
  7. Om jag var du så skulle jag gå och ta ett Hcg prov. Hellre det än att få en jobbig överraskning på UL.
    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Åh vännen. Vilka jobbiga dagar du har haft, Kram till dig.


    Vet du, jag tror att det här kommer gå bra. Jag tror inte att blödningen betyder något. Jag vet inte varför men min känsla är positiv och säger att detta kommer gå bra!

    Ett tidigt VUL är kanske inte lönt, man kanske inte kan se något så tidigt ändå? Istället återstår problemet att få tiden att gå.... Jobba kanske är bra?!

    Jag kommer inte ihåg hur man räknar, trots att jag gjort fet. Kan det vara så att ET räknas som ÄL minus 6 dagar. Så om du går in på ex familjelivs uträknare och fyller i ÄL så borde ÄL-datumet bli 2/9 och du bör vara i v 5+4 nu.... Ja, så borde det bli. Så räknade jag och när vi gjorde RUL så blev vi bara flyttade två dagar, så det stämde ju nästan!

    Hur som helst! Ta och var gravid nu, jag bestämmer det!

    KRAM!

    SvaraRadera