måndag 4 februari 2013

Boar jag???

Jag har ju läst om blivande mammor som boar i hemmet innan bäbisen skall komma. Nu jäklar har det tagit fart här hemma. Inte minst MIN mamma som tvättar och sorterar pyttesmå bäbisplagg till blivande barnbarnet.

Vi har LÄNGE (över 6 år) talat om att renovera en liten "smatt" till klädkammare. Vi har till och med köpt färg och tapet för ca 5 år sedan!!! Hittills har det bara stannat vid prat och vi har båda kastat in allt möjligt i lilla smatten.

Tills jag fick nog häromdagen.

Allt revs ut och storögt såg jag hur STOR smatten egentligen är. Så det var bara för maken att dra på sig renoveringskläderna och följa mina order om hur det skulle göras. Yepp, här lämnas inget åt hans eget bestämmande då han lider av syndromet "jag visste inte hur du ville ha det så jag struntade i allt..." därav min diktatoriska order! Men det fungerade och smatten blev renoverad på bara 2 dagar.

Skönt, nu kan jag inreda den till Walk-In-Closet till Pärlan. För DET måste väl alla bäbisar ha ;-) hi hi hi

Foton på före - under och efter kommer så snart det är klart :-)


Hur gör ni? Inreder ni nu eller väntar ni tills era bäbisar är levererade???

Kram Ninna

5 kommentarer:

  1. Vdrt barnrum är klart o ja varit sen innan jul... Har bf idag... Skönt att ha det klart innan tyckte vi... Sen finns det mest troligt inte tid, beror ju iofs på hur mkt man ska göra. Vi skulle måla, tapetsera o byta golv, så det är skönt att ha det klart kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Jag tror också att jag har börjat "boa". Inte så mycket i lägenheten, men jag vill bara köpa mer och mer grejer till bebisen :)
    Vad roligt att ni köpt vagn och babyskydd!

    SvaraRadera
  3. Klart Pärlan ska ha walk-in-closet ;)
    Men alltå "smatt" - VAD är det för ord? Har jag aldrig hört. Nu undrar man ju var du bor. Måste vara dialektalt va?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så otroligt glad jag är för er skull, helt fantastiskt är det att ni äntligen ska få bli föräldrar!
    Jag läser varje inlägg du skriver men kommenterar inte så flitigt.
    Tänk, snart har vi något mer än den ofrivilliga barnlösheten gemensamt; att vi är mammor!
    Så himla häftigt :-)

    SvaraRadera
  5. Vi har rivit ut vårat gästrum. Det tapetserade vi i en vit tapet för 4år sedan och vi hade nu spant in en jättefin barn tapet från 4-kids men nu börjar jag ändra mig och tycker det blir jätte bra med det vita och bara piffa rummet med färgglada saker istället. Jag är nu i v.29 och vi har inte börjat bona, alla saker finns hemma, men vi avvaktar lite utifall vi ska tapetsera.

    SvaraRadera