lördag 9 februari 2013

v.26 Renoveringsdax...

v. 26 (25+0) Drömmer jag???

Nästa projekt i mitt BOANDE blir att förvandla det gamla slitna och orenoverade biblioteket/skräprummet bredvid vårt sovrum till Pärlans rum.

Inte för att Pärlan ska bo där på länge, men tanken är att sätta in en vuxensäng där och kunna använda som avlastnings-sovrum oxo, om någon behöver lugn och ro = jag såklart eftersom maken snarkar och Pärlan kanske tänker skrika mycket :-) :-) :-)

Som det ser ut nu är rummet ut som en katastrof. Bokhyllor längs väggarna. Trasig tapeter. Noll belysning. Sedan är resten av rummet fullt av gamla möbler, tvätt-torkställningar, överblivna saker från resten av hemmet = rummet som glömts bort i många år men som jag alltid drömt om att få renovera till ett barnrum :-)

Nu är det dags att förverkliga den drömmen :-)

Bilder på före och efter kommer senare :-)

Om några veckor kanske det ser bättre ut...låt oss hoppas på ett underverk, för vem sjutton vill ha det slitet, fult, och murrigt ???

Kram Ninna




2 kommentarer:

  1. Vi har också en vuxensäng (eller än så länge madrasser) i blivande barnrummet, av just samma anledning. Redan nu går jag och lägger mig där de nätter då mannen trumpetar som värst, skönt att ha en reträtt :)


    Spännande med för och efter, ser jag fram emot att få se!

    /Jeane

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att äntligen få lov att fixa det där rummet!! :-)

    SvaraRadera