lördag 13 juni 2009

BIM i går fredag...

Hej Tjejer,
veckan har varit hektisk med resor och fullt schema ända tills nu ikväll, tiden har inte räckt till för bloggen...

I söndags åkte vi till mina föräldrar och åkte med dem på årets första båtresa i skärgården men vår familjs ögonsten: båten pappa har byggt för 50 år sedan! Fint väder och en helt underbar resa tillsammans i fyra fina dagar! SÅÅÅ skönt att komma bort och få andra tankar i skallen än denna evig väntan.

Jo, tack! Min arm har läkt ihop efter häxan Berits framfart :-) (se förra inläggen, hi hi) TACK för era härliga kommentarer!!!

I torsdags kom vi hem och jag var tvungen att besöka" Blocket" i ett hastigt ärende. Fick inte napp på det vi sökte, däremot på en hel del annat som vi länge sökt...

Först hittade jag två höga Elfa-system till klädkammaren, i ett område nära oss. Vi slängde oss in i bilen & åkte och köpte dem fort som tusan. Så billiga har jag aldrig sett dem tidigare!!! Tjoho! Toppenskick och perfekta i måtten!!!

Hem igen med våra nya fynd. Både maken och jag var mycket nöjda.

Besökte "Blocket" en gång till. Denna gång hittade jag en skänk /buffe i gustaviansk stil som jag länge sökt. Billig, fint skicka och hyffsat nära. In i bilen igen. Åkte en halvtimme, såg skänken och gjorde affär!

Hem igen med nya skänken. Passade perfekt där vi tänkte ha den. Både maken och jag var åter mycket nöjda.

Kula att shoppa saker man vill ha till en billig penning. Så torsdages kvällen gick åt till ommöblering i klädkammaren och ommöblering i köket där skänken skulle vara. Phu.

Fredag morgon. Både maken och jag var lediga. Dagen för BIM... Fredagen både kom och gick utan mens... Inte ens en känning. Inget alls. Så jag kopplade av... På blocket igen... hi hi.

Klart jag hittade något vi behövde... Vi ska precis starta renoveringen av nedre hallen. De gamla fasta garderoberna skall rivas ut och ersättas med nya hela garderober. Hittills har vi inte hittat några i rätt storlek. MEN i fredags fanns dom där. 3 st Marbodal, fint skicka, rätt mått och snorbilliga: 150 kr för alla tre!!! Jag trodde säljaren skojade. Men inte då.

Så in i bilen. Snabb resa till mina föräldrar. Byta bil. Koppla på släpet. Snabbt tillbaka till säljarn. Inspektera garderoberna. Köp gjordes! Släpet lastades och det bar av hemåt igen. Fasiken vad tunga garderober är!!! Vi bar ner alla tre till källaren. P H U... Armarna blev 12 cm längre på kuppen...

In i bilen igen, åter en resa till mina föräldrar. Byta tillbaka till vår bil. Återresa hem till oss. PUST!!!

SÅ trött att jag inte visste hur jag skulle orka somna...


Men det gjorde jag såklart tillslut.

Och imorse vaknade jag av en rejäl värk i magen och tillhörande mensflod :-(

Jahapp, då slipper jag iallafall gå och fundera längre och drömma om att vi kanske kan vara gravida denna gång.

För det är vi ju inte. Inte denna gången heller. Nu börjar jag misströsta. Vi får nog inte uppleva föräldraskapet. Skit oxo! Nu blir jag deppig..... igen.....

Bläääääääääääääääääää.

Kram Ninna




.

4 kommentarer:

  1. Hej...jag har läst i din blogg och tänkte att det är dags att skicka en liten kommentar. Förstår precis hur du känner. Vi befinner oss i samma situation, har testat med hormonstimulering (jag) 6 gånger nu och det är sommarpausen som väntar...men i august blir det vårt första IVF försök.
    Vill hoppas...kram och hälsningar,
    Nina

    SvaraRadera
  2. Himmel vad ni har haft fullt upp!
    Håller verkligen alla tummar och tår för att det ska ta sig för er!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kram, kram, kram.....ja ta så många kramar du behöver....

    Usch ja blir så ledsen...ja vet ju precis hur det är..när man verklign börjar hoppas att nu så kanske....nej...inte denna gången heller...

    Man fylls upp nästan som en ballong ena stunden men snabbt så ändras det o man är som en slapp urblåst ballong...

    All luft går ut en....man försöker peppa sig att nästa gång...då....men när nästan gång blir nästa gång o nästa gång osv då dör en bit inom en...

    Ja slutar inte hålla tummarna för eran dröm..hoppas,hoppas...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Blocket kan vara bra till mycket... som att stilla oro och tankar... och vad ni är snabba i svängarna!

    Vill inte lämna några klämkäcka kommentarer som bara blir fel, så jag låter bli och säger i stället att jag tänker på er och håller tummarna!

    SvaraRadera