torsdag 4 juni 2009

Blodprovsdax idag

Vår Doktor Olle ville att jag skulle kolla LH-stegring med stickor efter Pergokuren jag nyligen åt. Och vi fick ju en stegring den 26 maj.

Efter det ville han att jag skulle dubbelchecka stegringen med ett blodprov idag. Så sagt och gjort. Jag ilade iväg till labbet.

Där mötte jag häx-sköterskan Berit.

Japp, hon var helt klart superstressad över att dom dagen till ära klockade samtliga patienters väntetid från ankomst till provtagning, för hon hann knappt sätta sig mitt emot mig förrän sprutnålen hade pungterat min arm. AJ!

Det brukar inte göra ont att ta ett vanligt blodprov.

Men idag: AJ SOM F.....N!!!

Hon hade bråttom, var slarvig och dessutom kastade hon ut mig innan jag fått plåster i armvecket där blodet rann...

FY vilken trist dam, (hon är närmare 60 år), bad inte ens om ursäkt för sitt sätt utan ropade in nästa nummer medans hon tog min spruta ur armen.

Hallå??? Kanske skall avsluta mig först eller???

Nåja, allt gick bara bra och nu ska Doktor Olle ringa med besked nästa vecka tror jag.

TACK FÖR ERA VÄRMANDE KOMMENTARER I MITT FÖRRA INLÄGG!

Jo släkten är konstig :-)

Kram Ninna


.

2 kommentarer:

  1. Jädra kärring, fy va oproffsigt. Jag skulle ge tanten en riktig propp.

    Va kul med dina smycken, jag vill också se bilder:o)

    (Skrev en kommenter som kom bort igen, så jag hoppas du inte fått två nu, hihi)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Oj oj... ja, vissa borde kanske pensionera sig i förtid eller rent krasst byta jobb!;.)

    SvaraRadera