fredag 26 juni 2009

Återbesök hos doktorn...

Visst har vi haft en alldels underbar vecka med vackert varmt väder och klarblå himmel?!?! Hos oss är det ca 25-28 grader och svag bris... Rätt skönt att somamren kommit nu :-)
I torsdags var jag på återbesök hos Doktor Olle.
Jag har nu avslutat Pergotime-kur 3.
Han sa att blodprovet från förra ägglossningen var mkt bra (låg på 33).
Gjorde ett VU och kollade om det fanns nåt ägg som var redo.
Det fanns ett och beräknad ÄL sker och tre-fyra dagar...
Så nu är det bara att ta fram stickorna och testa igen...
Ständigt denna väntan... JOBBIGT!!!
Blir vi inte gravida denna gång vill Doktor Olle avbryta behandlingen och låta oss vila ett tag. Känns sådär. Nu är jag inställd på piller, passa tider och stickor...
Men såklart vore det trevligt med resultat oxo...
NI SOM PROVAT PERGOTIME:
Hittills har Doktor Olle inte sagt något om förändringar av dosen på Pergotimekuren, men jag har läst hos några av er att ni fått dubbel eller trippelkur. Hur påverkar det kroppen med dubbel eller trippel kur? Har ni fått några biverkningar?
Helgen kommer att ägnas åt mätning med LH-stickor samt trädgårdspyssel! :-)
Kram Ninna
.

2 kommentarer:

  1. Hoppas så att det tar sig denna gången nu!
    Tyvärr så kan jag inte svara på din fråga, för jag hade bara enkel kur jag.. Men jag fick biverkningar av den också..

    SvaraRadera
  2. Jag fick inga biverkningar alls av att ta större dos. Jag tål hormoner rätt bra har det visat sig:o)

    Kram.

    SvaraRadera