onsdag 3 juni 2009

Festen var trevlig nästan hela tiden...

Cowboyfesten var i en lada på landet med live-countryband och wilda wästern-mat... hi hi Jättegott och jättetrevligt. Min bakning blev varmt uppskattad :-)

Födelsedagsbarnet (min makes ingifta moster) var på toppenhumör!!! Hon drog fram mig mitt på golvet när hos öppnade sina presenter. Sedan berättade hon för alla festdeltagare hur mycket hon tycker om mig, ja hon älskade mig faktiskt!!! (jag rodnade...) Sedan berättade hon länge och detaljerat om allt jag är duktig på: gör fantastiska smycken (hon fick såklart smycken i present), bakar fantastiskt (alla hade ju smakat), inreder som en gudinna (hmm, ok det är vad jag jobbar med), lagar underbar mat (önskar jag kunde...), har fantastisk hand med barn ( hon har väl observerat mig och mina guddöttrar som bor hos oss rätt ofta), mm mm.

Nästan pinsamt hur hon bredde på... Men lite kul ändå. :-)

Jättekul tycker min man, eftersom vi båda gillar mostern med familj!

Men hon nämde inget om min svägerskas färdigheter, min makes lillasyster som själv tycker hon är bäst på allt...

Min svärmor avskyr sin brors fru, som fyllde år. Likaså gör min svägerska. Svärmor & min svägerska var båda med på kalaset. Dom gillar inte mig heller. Inte blev det bättre av att moster deklarerade sitt gillande av mig. Nä min svärmor & svägerska så ur som sura ättikor, och vi fick spydiga kommentarer från dom att vi fjäskar för morbros familj.


Så är inte läget. Vår personkemi passar ihop med morbror och familjen men tvärkrockar med svärmor och svägerskan. Så kan det vara.

Sen kom de beska frågorna från svägerskan om vi inte ska ha barn snart... "Det är väl dax nu, ni har ju varit gifta i 9 månader"...


Svägerskan och hennes man har varit gifta 3 år och kämpar för fullt i barnfabriken, men skulle SPYYY om vi lyckas före dom.

Phu. Hoppas ni hängde med i svängarna!!!

Kram Ninna

.

6 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter med en så trevlig fest! Tråkigt bara att svärmor och svägerska inte är lika trevliga...:/

    Gör du smycken? Vad roligt! Har du inga bilder så man får se?
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken såpa. Men det där fenomenet är nog tyvärr mer vanligt i familjer än man tror. Har egna erfarenheter som jag inte ska gå in på här.

    Superskönt att du fick sån härlig hyllning av mostern:o) Sug åt dig som en svamp!

    Folk som inte kan glädjas med andra och som har behov av att snacka skit och komma med gliriga kommentarer lider ju uppenbarligen av något. Med största sannolikhet dåligt självförtroende och avundsjuka!

    Hoppas du är stark och inte tar åt dig, men jag vet att det kan vara svårt ibland.

    Kul att få veta lite mer om dig:o) Att du tex gör egna smycken och jobbar med inredning.

    STOR KRAM!!!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Ja hopps att ni hinner före dem så kan du stå där o ge dem långnäsa...

    Fy fan för att ha sån släkt...ja lider verkligen med dig att behöva stå ut med dessa människor...

    Men det värsta är ju att släkten välja man ju inte...varken sin egen eller sin man/frus...den får man på köpet...

    Finns det nån anledning till att de är som de är???

    Ja hoppas att du inte behöver umgås med dem mer än nödvändigt...

    Kram o ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Oj, vilken snurra... varför kan inte människor bemöta varandra med respekt oavsett tyckande och personkemi...

    Och den där kommentaren... herregud... hon om någon borde väl veta att sådant där inte alla gånger faller så väl ut...

    Nästan så man har lust att se att ni "går i mål" före henne bara för att hon är lite ättika;.))

    SvaraRadera
  5. Hej...läser i din blogg för första gången idag. Och jag förstår precis hur det känns. Har en svägerska också. De hann före innan oss tyvärr. Har varit gift i snart 1 år nu och alla vet hur det ser ut hos oss.
    Håller tummarna för er...!!!

    Nina

    SvaraRadera
  6. Hej Nina, tack för din hälsning. Har du någon blogg?

    Tack för ditt stöd :-)

    Kram Ninna

    SvaraRadera