måndag 15 juni 2009

Ösregnat här idag :-)

Jepp, söndagen har regnat bort hos oss. Ösregn hela dagen, kvällen och förtfarande nu efter midnatt!!!

Mina tankar befann sig stundtals på annat håll. Varför varför varför??? Ja ni vet ju hur man ältar och undrar och funderar och fnular på vad man kunde gjort annorlunda...

Så vi passade på att plantera en lavendelhäck (25 plantor) längs hela nya rosenrabatten! Så mysigt att sitta bredvid varandra i ösregnet och pussas och plantera om vartannat :-)

Sedan gick vi in, bytte våta kläder mot torra och satte igång med renovering av en del av köket, som hittills bara varit ett bortglömt oplanerat skräphörn.

Nu målade vi om (från mörkrött (hu) till vitt (nice)...) och jag har planer på att göra några öppna hyllor där!

Skönt med projekt att ta tag i. Splittra alla tankar. Så man inte tänker "sönder "sig...

TACK för era fina hälsningar, de värmer SÅÅÅ gott i en regnblöt frusen deppig själ!

Önskar er en toppenvecka! Själv ska jag ringa vår doktor imorgon och meddela helgens resultat! Får se vad blodprovet visade och hur vi går vidare nu...

Varma kramar till Er!

Kram Ninna


.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att ni tar er för projekt så att ni kan fokusera tankarna på annat. Jag fick värsta städfokuseringen, rensa rensa rensa... det blev min terapi efter vårt missed abortion.

    Hoppas ni får ny tid direkt efter sommaruppehållet!! kramar!

    SvaraRadera
  2. Hoppas läkaren kan lägga upp en bra plan nu för er.

    Det är tyvärr problem att få till kommentarerna på din blogg, flera av mina kommer inte med. Men så du vet så går jag in här dagligen och kollar plus skriver:o)

    Stor Kram!!!

    SvaraRadera