tisdag 16 juni 2009

Ringa Dr Olle

Jag skulle ju ringa Doktor Olle igår. Jag gjorde inte det. Ville inte höra hans..."jaha, nähä, inte den här gången heller...."

Doktor Olle är vänlig, snäll och saklig. Men ibland känns det som om han inte tror mig. "Är du säker på att du inte var gravid denna gång?" Öhhh, jaaa.... (fick ju mens på BIM igen...)

Hade ingen lust alls idag att ens tänka på misslyckandet...

Men jag MÅSTE ringa honom imorgon onsdag. Om han vill att jag ska ta en Pergotimekur igen så ska den påbörjas imogon. SÅ nu MÅSTE jag ta mig i kragen och ringa!!!

SÅ imorgon onsdag gäller det: RINGA OLLE!!!

Sedan skall jag åka till stan och träffa Sandra. Min kära väninna som är gravid i åttonde månaden, och som har fått foglossningar redan i vecka 6 denna gång... Nu har hon blivit helt sjukskriven pga fler jobbiga gravid-problem , mår ap-ruttet och bara längtar efter en lunch på stan med mig. Yepp, då blir det så imorgon. Om hon orkar. Vi får se.

Sandra är en av få gravida vänner jag vill träffa. Hon pratar inte om sin mage, om jag inte frågar nåt. Och hon tjatar aldrig på mig om att "skaffa" barn. Hon vet att vi kanske inte kan.

Men hon vet inte att vi försöker och får lite hjälp av Pergotime, det är det ingen förutom vi två själva som vet. Och ni läsare :-)

Köket är färdig målat idag. Vitt och vackert!!! Nu funderar jag på öppna hyllplan med konsoller. Kan bli bra. Ska bara fundera ett tag till.

INTE GLÖMMA RINGA OLLE!!!!

Precis som ni skrev i kommentarerna i förra inlägget: Hoppas Dr Olle har en bra plan för oss nu... DET BEHÖVER VI!!!

FÖRRESTEN: Ska man äta pergotime i samma dos eller öka dosen? Någon som provat?


Kram Ninna


.

3 kommentarer:

  1. Jag har inte behövt att öka dosen men jag vet att vissa gör det.. Fråga honom idag när du ringer :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej i stugan!

    Ja när det gäller Pergotime så kommer ja inte ihåg om ja nån gång fick högre dos..men ja tror inte det fast som sagt såär mitt minne inte det bästa...

    Du får fråga...men när det gäller er...har det aldrig varit på tal om nåt annat är Pergotime för eran del??

    Skönt att du har nån som Sandra som du kan umgås med trots att hon är gravid...o ja vet hur det är när man inte har berättat nåt för sin omgivning...det är ju samma sak här...

    Man vill slippa ev frågor o sen så är det en privatsak...man vill ju inte att var o varannan ska veta att man har svårt att bli med barn...

    Men ja håller fortfarande tummarna för eran del...o ja hoppas att ni kommer få en bra o härlig sommar...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Ninna

    Jo, när jag skriver kommentarer måste jag alltid verifiera dem två gånger innan de godkänns. Men ibland kommer inte rutan: "Kommentera som" tillbaka. Då måste jag backa och börja om. Lite knas ibland:o)

    Ja ringa Olle, ringa Olle, inte glömma:o)

    När jag åt Pergotime fick jag öka dosen, men det sa min BM åt mig att göra, inget jag gjorde på eget bevåg. Åt i sammanlagt 4 månader innan vi gav upp med det. Det funkar på många men inte på oss.

    Ha en trevlig lunch imorrn med din vän:o)

    KRAM!

    SvaraRadera