fredag 24 juni 2011

Missfall...

Idag är det midsommarafton med stor fest. Vi firar enligt tradition med våra vänner, ca 20 vuxna och lika många små barn.

Hittills har maken och jag varit enda barnlösa paret, år ut och år in. Så även i år. Kotten tog farväl igår inatt.

Jag fick en vansinnig blod-flod igår natt och nu är ALLT hopp ute. Blödde riktigt mycket!

Kotten lämnade oss efter bara 5+2 veckor :-) Så det är så här det känns, att få missfall? Så här mycket gravid har jag aldrig tidigare varit, första plusset någonsin men lyckan blev tyvärr kortvarig!

Eftersom klinikerna stänger nu får vi se om vi orkar (vill) prova ännu en gång i höst. Tror inte det. Som det känns nu i allafall. Jag har VERKLIGEN lagt allt krut på detta försök.

På sätt och vis är det i allafall bättre och lättare att förlora någon i v.5+2 än längre fram i en graviditet!

Nu ska jag ringa IVF-kliniken och meddela dem :-(

VARMT TACK till er alla för alla gratulationer och goda råd! Utan er hade jag ALDRIG ORKAT!!! Det vet ni :-)

Önskar er alla en ljuvlig midsommarhelg :-)


Kram Ninna


14 kommentarer:

  1. Så fruktansvärt... vet inte vad jag ska skriva mer. Skit, jag blev så glad för din skull när du fick plus på stickan.

    Jag hoppas att ni tar er igenom detta så bra det går, fundera inte så mycket om ni ska fortsätta sen i höst eller inte, inte just nu kanske? Försök att ha en bra sommar så kanske beslutet kommer naturligt därefter! Ni kan ju i alla fall bli gravida, på rätt få försök. Ni har ju två försök som inte kan räknas tänker jag....

    Önskar att jag kunde ge dig en stor riktig kram, men du får en cyberkram istället...


    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  2. *Kramar om*
    Är det helt säkert att det är kört? Har du tagit någon grav.test?
    Hoppas ni får en trevlig midsommarhelg, trots allt.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Nääeehe...fy vad hemskt hemskt tråkigt!! Blir väldigt ledsen för din/er skull.

    Önskar att ni får en fin midsommar, trots att tankarna säkert är på annat håll!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag känner så med dig. Har själv fått 4 missfall och en dotter prematura som jag begravt.

    Men det finns ändå hopp.

    Finns en tjej här inne minns inte hennes namn men hon hade precis som du en flodblödning och gav upp allt hopp. Sedan skulle de till gyn för att konstatera att det inte blev något barn och då var hon gravid.

    Ett mirakel.

    Kanske kanske kanske.....det är så för dig också.

    Kraaaam

    SvaraRadera
  5. Oh nej :( va ledsen ja blir för er..

    Många kramar

    johawes.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Ledsen för din skull. Hoppas ni orkar finna kraft att fortsätta så småningom. Vila nu och ta hand om er.kramar

    SvaraRadera
  7. Beklagar!! vet att det känns tufft! skickar styrkekramar till dig och mannen <3

    SvaraRadera
  8. Jag är så ledsen vännen när jag läser ditt inlägg. Jag beklagar verkligen :-(((.
    Ni ska få tillbaka kraften till ett nytt försök, du får se.
    Ta hand om varandra!
    Massor av styrkekramar!

    SvaraRadera
  9. Nej! Hoppas ni ändå får en ok midsommar. Massa kramar till er

    SvaraRadera
  10. Fy vad tråkigt att Kotten lämnat er. Jag beklagar verkligen. Massor med styrkekramar!

    SvaraRadera
  11. Åh så tungt. Hittar hit mitt i denna sorg. Och minns hur det var. Precis så här var det två gånger. Att glädjen blödde ut. Och man undrade om den nånsin skulle komma tillbaka. Det gjorde den. (På ett helt annat sätt än väntat)
    Jag önskar att den snart gör det också för er.
    Styrkekram

    SvaraRadera
  12. Åhhhh vad ledsen jag blir :-( Beklagar verkligen! Det är så grymt att ni ska drabbas av missfall när ni försökt så länge och äntligen fått det efterlängtade plusset.Kanske försöker ni igen fram över, kanske inte... beroende på hur ni känner längre fram. Men om ni försöker igen hoppas jag av hela mitt hjärta att ni lyckas få ett nytt plus och att det då går vägen för er.Ta hand om er! Skickar massor med styrkekramar

    SvaraRadera
  13. Älskade vännen...

    Det gör så ont i mig när ja läst vad som hade hänt..ja beklagar verkligen...

    Om vi vore på samma plats så skulle ja krama om dig länge..tills du själv sa att nu räcker det..

    Ordet varför har man frågat sig själv många ggr o det lär vi fortsätta med så länge vi lever o behöver ställa oss den frågan...

    Ja hoppas ni kämpar vidare o finner er inre styrka o att ni kommer fram till ett beslut som ni själva vill...önskar er all lycka till oavsett hur erat beslut blir...

    Tänker på dig (er) ofta o nu ännu mer...

    Kram i massor

    SvaraRadera
  14. NEJ!! Fy så tråkigt att kotten inte bor kvar längre :( Missfall borde vara förbjudet vid en IVF-graviditet!
    Många varma kramar till er, ta det nu lugnt i sommar så tar vi nya tag i höst, eller hur?

    /Mia

    SvaraRadera