måndag 27 juni 2011

Semesterdax

Ringde IVF-kliniken då blodet kom i torsdags. Barnmorskan beklagade djupt och trodde hoppet var ute för oss. Men hon rekommenderade mig ändå fortsätta med medicinerna tills idag måndag och ta ett nytt grav-test.

Blodet har runnit kraftig hela tiden, så jag slutade med medicinerna i fredags. Har heller inte tagit nåt grav-test.Lixom meningslöst...

Idag ringde jag åter kliniken och dom ville att jag istället skulle ta ett blodprov i morgon tisdag.

Nu tar jag semester från alla känslor, tankar och ivf-kliniken.

Ska ha ledigt och försöka NJUTA av ledigheten.

Orkar inte vara ledsen över missfallet. Gör så ont i själen. Jag vill boka en semester till mig och maken. Kanske ska vi åka på vår uppskjutna bröllopsresa i höst istället?


Kram Ninna


5 kommentarer:

  1. Lider så med dig. Ta hand om varandra!
    Varma kramar

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara beklaga och önska dig en bra sommar, trots allt. Passa på att ta det lugnt och planera semestern. En resa låter perfekt. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du gör helt rätt och tar en liten semester från IVF och allt vad som har med det att gör. Det tär mer på själen än man tror. Informationen på din sida om att din man kämpat mot en livshotande sjukdom i 9 år och övervunnit den berörde mig. Jag hoppas verkligen att er kärlek som överlevt denna långa kamp kommer förgyllas av det barn som ni så länge drömt om.

    SvaraRadera
  4. Hej ninna!
    Jag lider i hela kroppen när jag läser din blogg. Jag är själv gravid nu i vecka 7, och det är nästan så jag vill placera min bebis i dig istället, liksom ge dig den lyckan. Jag grät en skvätt ju längre ner jag kom på din blogg. jag är så imponerad av dig. missfall... det är aldrig lätt ninna, din smärta, usch hur den måste göra ont. min mor fick tre missfall innan mig och två efter mig, men hon gav aldrig upp.. tio år säger du att du försökt.. ge det något år till, man vet aldrig, plötsligt händer det.. ville egentligen bara ge dig ett värmande ord som "jag tror på dig" och jag kommer fortsätta att trilla in på din blogg. lycka till er båda två! Kram!

    SvaraRadera
  5. Åhh Ninna....jag är verkligen ledsen att läsa om ditt missfall.
    Vet allt för väl vad du går igenom.
    Men snälla ge inte upp!
    Nu vet ni ju att det går.
    Själv har jag fyra missfall bakom mig nu och ett barn fött prematura som inte överlevde.
    Jag önskar er all lycka och sänder stykre kramar.

    SvaraRadera