fredag 10 juni 2011

Tjackhora,Knarkare, Pundare?

Är jag Tjackhora, Knarkare, Pundare?
IVF-normal skulle jag säga! Hade jag inte mött alla underbara IVF-systrar på bloggarna så hade jag förlorat förståndet för länge sedan.

Skulle jag nånsin röra Sprutor? Nej tack inte jag. Hepp, vem pressar in nål efter nål i magen nu då? Skulle jag bli en Pillertrillare då? nej tack inte jag. Hepp, vem knaprar mer piller än en beroende? Jo jag. Knarkare, ja på sätt och vis! Så läget kan förändras.


När vi kom till IVF-kliniken och dom berättade om sprutbehandlingen så behöll jag mitt lung - på utsidan. Innuti SKREK hela jag ALDRIG NÅGONSIN att jag tar alla dessa sprutor. NEVER. Då struntar jag i detta att skaffa barn!!!


Såklart vann mitt lugna yttre över mitt kaotiska inre. Jag tog sprutorna. Nästan frivilligt. Mest tackvare mina ivf-systrar som frikostigt delat erfarenheter och tips med mig! TACK!


Jag har sagt det förr och säger det igen: T A C K för att ni finns där ute och stöttar, ger fantastiska råd och tips.Utan er hade jag ölagt ner bebisfabriken för länge sedan!

Alla känslor, tankar och "skumma" tankar som rasar runt i skallen TACK GODE GUD för alla förstående medIVF-systrar jag fått!

Kram Ninna

2 kommentarer:

  1. Som tur är så är vi inga pundare, men ibland känns det faktiskt så!

    Trevlig helg bloggsyster!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna så de knakar nu inflr testdagen :)
    Nu är det eran tur!!!

    Många varma kramar :)

    SvaraRadera