onsdag 15 juni 2011

RD 14 TESTDAG

Ruvar på. Har samma hemska magsmärtor som kom igår. Molande mensvärk som stretar och "drar" i äggstockarna, tror jag det är iallafall. Känns som om jag bara vill ligga på soffan och vila. Och då är det nåt fel -som maken sa. Jag ligger ALDRIG och vilar.

Ruvardag 14 idag. Officiella testdagen. Måste ringa kliniken och meddela resultatet oavsettt vad det blir- sa barnmorskan. 

Ingen press alls, men vi vill helst inte träffa er under dessa omständigheter igen - lixom....

Och jag som var tvungen att tjuvtesta igår. VARFÖR var jag tvungen att tjuvtesta? Med ett gammalt test som gått ut dessutom? Invagga mig själv i falska förhoppningar. Varför skulle det fungera nu? Vi har ju ALDRIG NÅGONSIN på dessa år ens varit i närheten av ett plus, så vad skulle vara skillnaden denna gång?

Testade imorse. Ringde kliniken. Dom ringer tillbaka. Väntan igen....

Och denna väntan gör mig G A L E N.

Först vänta på mens.Sedan vänta på behandling, sedan vänta på tid för ÄP eller ET, eller FET eller vad det nu kan vara... Sedan väntan på TESTDAG....

HUR ORKAR MAN MED ALL VÄNTAN när man redan väntat i 10 år??????

Så ringde dom tillbaka från kliniken.

Hur mår du?, frågade barnmorskan Malin,
-Jo, tack, som vanligt, sa jag.
Och vad visade testet? frågade hon.
-Ja, det står på stickan att jag är GRAVID :-) fick jag svara,
men jag känner ju inget.
Oh, GRATTIS svarade barnmorskan! Så roligt!

FATTAR NI???

G R A V I D

Har inte fattat själv. Nu väntar vi på vårt tidiga UL, det blir redan den 8/7 eftersom dom stänger för sommaren sen.

Måtte detta fungera nu. Trots magsmärtorna... Jag har ju läst om ALLA möjliga komplikationer på era bloggar. Nu ska jag tänka positiva tankar fram till UL den 8/7.
Det blir nästa milstolpe.

Phu.

HUR RÄKNAR MAN NU? Ruvar jag fortfarande eller????

Vill ni se det jag såg imorse?

Imorgon åker jag på en utbildningsresa till Finland i 4 dagar. Ingen möjlighet att blogga alltså.

Fattar ni? Jag= Gravid???

Kram Ninna

31 kommentarer:

  1. Oj Stort grattis!!! Det är vanligt med ont i äggstockarna i början. Försök att njuta nu bara:)) Kram

    SvaraRadera
  2. Men Grattis!!! Det är ju fantastiskt!!! :D kraaam!

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis, vad underbart!! =))
    Håller tummarna för kommande VUL!

    Kram

    SvaraRadera
  4. GRATTIS :D

    Det med ont e nog ganska normalt, de förbereder ju nu för en bebis och det skall växa och grejer..

    SvaraRadera
  5. Maria som av någon anledning fastnat på din blogg15 juni 2011 kl. 13:57

    Stort grattis! Blir tårögd fast att jag inte ens känner dig. Jag hade fruktansvärd växtvärk i början. Fick ibland gå iväg på jobbet och lägga mig i vilorummet då det kom i som i fruktansvärda atacker. Livrädd var jag. Idag är sonen min tre år. :-)

    Du ruvar väl iofs fortf men framförallt är du GRAVID!! :-)

    SvaraRadera
  6. Kikar in och säger grattis! :]

    SvaraRadera
  7. Grattis! Har följt din blogg ett tag och känner igen mig i så mycket. Och vet du. Samma sak hände mig i januari... ett plus. Och det har hållt. Nu är jag i 25+2 och har en sparkande liten batting i magen. så nu håller jag alla tummar jag har för dig.

    Och du - nej du ruvar inte längre. Du är gravid!!!

    SvaraRadera
  8. Grattis! Grattis! Grattis! you make my day girl ^^. Är såååååååå Glad för din skull!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Wow! Vad kul! Stort grattis!
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Grattis =)
    Som sagt smärtorna i magen kan vara ligamentsmärtor och de kan göra så fruktansvärt ont, både jag och syrran hade det i början.

    SvaraRadera
  11. Jättestort grattis till er!!!!
    "Tonci"

    SvaraRadera
  12. Grattis! Jag skrev ju det igår - måla inte fan på väggen! Grattis igen! Njut nu! Kranar i massor!

    SvaraRadera
  13. Världens största grattis !! Om man bara orkar vidare och inte ger upp så visar sig tydligen lyckan till slut !! Och då är det värt precis allt !! Kram på dig och du förtjänade ÄNTLIGEN ditt plus !!!
    Kram M

    SvaraRadera
  14. Jaaaa!! Tvekade först att gå in på din blogg idag, var så nervös... men det fanns det ju ingen anledning till. Äntligen eran tur, som ni kämpat och längtat!!
    Njuuuuuut nu :)

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  15. GRATTIS!!! Vet precis hur svårt det är att fatta - men du är gravid, inte bara ruvare längre. Nu börjar du räkna veckor istället för dagar :)

    Jag hade jätteont i magen i början och väntade mig mense hela tiden och nu i v.18 har jag ff knappt fattat det.

    Det kommer gå bra det här - grattis igen!

    SvaraRadera
  16. Ja ja ja!! Äntligen! Fantastiskt!!! Du är gravid!!! Åh vad glad jag blev när jag läste ditt inlägg!! Som jag skrev tidigare, molvärk, stickningar, dragningar är ju helt vanliga symptom vid graviditet!!!

    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  17. Ååååå va roligt! STORT STORT grattis till graviditeten. Veeet att allt känns overkligt. Men jag hade oxå kraftiga smärtor i början å bara väntade (skeptiska jag) att mensen sku komma. Men nu har vi ju vår tös här, blev 1 år i Maj.
    Håller hårt upp tummarna för er. :)

    Grattis än en gång! :)

    SvaraRadera
  18. UNDERBART!
    Nej såklart ruvar du inte...DU ÄR GRAVID.
    FANTASTISKT!
    En helt otrolig resa väntar dig nu.
    GRATTIS!

    SvaraRadera
  19. Stort grattis :-) Vad underbart!
    Molvärk är ett bra tecken enligt min BM, jag fick det 5 dagar innan jag plussade (är i v 10+1 idag)och det höll i sig i flera veckor och kommer och går fortfarande.

    SvaraRadera
  20. HÄrligt vännen! Grattis! Nu jäklar ska det gå bra. Tummarna hålls fortsatt! Kramar

    SvaraRadera
  21. Ett STOOOOOORT GRATTIS till er båda!!
    Så glad jag blev att läsa detta.
    (jag fick aldrig själv gravid 2-3 som du fick nu vid TD utan 1-2)

    Woww all lycka till :-)

    SvaraRadera
  22. Grattis! :) Grattis i massor! :)

    SvaraRadera
  23. Åh!! Vad roligt! Stort grattis tjejen!! Hade också ont i magen i början, växtvärk antagligen, men det är jobbigt för det känns ju precis som mensvärk.
    Håller tummarna att allt ska gå bra! Om 9 månader ska ni få se er lilla bebis:)
    kram

    SvaraRadera
  24. Grattis grattis grattis kära vän:o)))) Ååååååh vilka underbara nyheter, du är så värd detta!

    Och nej, du ruvar inte, du är gravid:o)))))))

    Många kramar!

    SvaraRadera
  25. Underbart! Grattis!
    Känner igen så mycket i din blogg, men sitter nu med en växande sparkande mage - och jag lovar, det tar ett tag innan man "känner" och förstår att man faktiskt är gravid, men det kommer! :)

    SvaraRadera
  26. vad glad jag blir av att se ditt plus. tusen grattisar till er :)

    och självklart ska du snart få se din plutt på UL :)

    glad midsommar och massa kramar till dig!

    isabel
    www.ivfresa.blogg.se

    SvaraRadera