måndag 24 oktober 2011

RD 14 - Spädbarnsdöd

Idag skriver SvD om Plötslig Spädbansdöd som ökar igen i Sverige. Som om det inte räcker med att det är SUPERSVÅRT att få till ett barn, sedan skall man oroa sig för detta oxo...

Testdagen närmar sig här (onsdag) och jag känner mindre och mindre av alla symtomer som fanns för någon vecka sedan. Inte trött. Inte öm, inte ont, inte molande, I N G E T alls....

Så nu ska jag inte deppa ihop. PÅ onsdag är det testdag. Tills dess skall jag bara VARA.

Om jag kan alltså, för jag har ju i sinnet redan planerat dopet i sommar för PILEN, och julen nästa år med PILEN, och nyår i år där vännerna själva får skåla i champange och jag dricker annat... och bara vaggar PILEN i magen.

Som ni fattar jobbar min skalle på högtryck med allt som komma skall INNAN vi ens vet om det blir något som kolla skall...

Är LIKA knäpp som vanligt! Det känns tryggt att veta att galenskaperna sitter i som vanligt :-)

Kram Ninna

5 kommentarer:

  1. Jag hade inga känningar alls och var helt klart gravid så det kan vara positivt också :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, usch! Det finns nog alltid nåt att oroa sig för, när man väl lyckats få ett barn...
    Kan förresten berätta att jag hade inte minsta symptom på NÅT innan vi testade, så jag var 100% övertygad om ett minus på TD. Så sluta inte hoppas! Du är gravid tills motsatsen bevisas!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men det är ju ett jättebra tecken att det är ruvardag 14 och du inte fått din mens. Eller hur?
    Jag tror på att den här gången gäller för er!
    Symptomer behöver man inte känna, ändå kan man vara gravid :-)!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Älskade du...

    Usch vad jobbigt det måste vara för dig(er) nu när allt är som det är...

    Hoppas verkligen att ni kommer att få ert efterlängtade plus....man kan känna INGENTING även om man är gravid....håller tummen för att lilla Pilen ska vara där tills det är dags att se dagens ljus....

    Beklagar verkligen när det gäller eran vän...
    vart så ledsen när ja läste inlägget...som om ni inte har nog med tankar, funderingar, bekymmer som det är....men men ja hoppas att allt ordnar sig...

    Mina varmaste tankar o kramar går till er...

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för dig! Kram

    SvaraRadera