onsdag 26 oktober 2011

RD 16 Testdag

Först av allt vill jag TACK er alla för era vänliga och rara hälsningar :-)

Testen blev som väntat: ETT STORT JÄ-LA MINUS :-(
Ja, egentligen inte ens det, faktiskt. Bara en TOM ruta! Hånande TOM, lika TOM som magen och hjärtat är. Fan fan fan fan fan fan fan fan, ja ni fattar....

"Pilen" kom snabbt och försvann lika snabbt .....

Ringde till kliniken för att meddela resultatet. Förväntade mig en smula tröst, men barnmorskan sa glatt - "jaha, då provar vi igen så snart mensen dyker upp, ja om du vill alltså..."

Jag tackade förvånat "ja" till förslaget, fortfarande medveten om att jag sekunden innan telefonsamtalet tänk be om "ledigt" några månader...

Så nu skall jag bara V Ä N T A....

Tjohooo, min favvosyssla..... Denna ständiga väntan.....

Jag har ännu ej fått mens, eller mensvärk. Känner faktiskt inget alls. NU heller. Bara en EKANDE TOM-HET....i både mage och hjärta...

Nu ska jag sluta älta och ta mig samman.

TACK FÖR ERT STÖD!!!!!!!!!!!!!!!!

Varm kram Ninna


15 kommentarer:

  1. jättetråkigt att höra, jag har verkligen hoppats & hållit tummarna för er skull :( skickar lite styrka & en varm kram

    SvaraRadera
  2. Säger som du: fan fan fan.
    jag hade en bra känsla, men jag hade visst tyvärr fel.

    Lite medkänsla från barnmorskan är väl det minsta man kan begära...
    Förstår din tomhet. Har känt den alldeles för många gånger själv.

    många kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Beklagar!!
    Vad jobbigt att det blev minus igen!
    Hoppas att ni orkar ge er på det igen. Någon gång SKA det lyckats.
    Jag brukar tänka att det finns en mening med allt som händer (och inte händer), men ibland undrar man ju...
    Hoppas det går vägen nästa gång!!
    Ta hand om er nu!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att det blev minus! Du är så stark som orkar se framåt. Fortsätt kämpa. Kram

    SvaraRadera
  5. Älskade vännen...

    Ja önskar ja hade de rätta orden att säga men allt ja kommer på är att ja verkligen beklagar för allt som har hänt o händer....

    Livet är så jävla orättvist många ggr...ja måste erkänna att ja knappt vågade titta in på din blogg nu när ja visste att det var den sk testdagen....var "rädd" för att få läsa något negativt...vilket ja tyvärr fick...=0(

    Ja trodde verkligen att den här gången..den här gången skulle det bli ett plus...men så vart det tyvärr inte...det högg faktiskt till inom mig när ja läste...ditt liv berör mig mer än många andra...det gjorde ont när ja läste o sen tänkte ja på hur du måste må..om t.om ja reagerade o kände som ja gjorde...hur f*n ska du/ ni inte må då??

    Sen allt detta andra som ni går igenom....cancer
    dödsfall, sorg o sen äta en massa hormoner på detta gör en ju inte så stark precis...

    Ååå vad ja önskar att vi bodde närmare varandra för då skulle ja genast springa hem till dig...
    krama om dig, stötta dig, finnas där för dig om du skulle vilja pratar, gråta eller bara sitta tyst med....

    Känner hur nära mina tårar är för eran skull..ja vill er så väl....

    Mina varmaste tankar o kramar går till dig (er)

    SvaraRadera
  6. Så ledsen att se att det inte gick vägen denna gången!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  7. Världens största styrkekramar till dig! Jag är så ledsen vännen för er skull :-(((!

    SvaraRadera
  8. SKIT OXÅ!!!! :(
    Usch, va ni ska hålla på o kämpa, det kunde räckt för längesen...
    Var rädda om varandra, vila och sen tar vi nya tag!

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  9. Men fyyy! Jag som trodde att det var er tur den här gången. Jag lider såå med er.
    Många kramar

    SvaraRadera
  10. Kram tänker jag, men det hjälper ju inte dig.. Men ändå... EN KRAM!

    SvaraRadera
  11. Fan också. Många kramar till dig.

    SvaraRadera
  12. Åh! Hoppas det går bättre för er! <3

    SvaraRadera
  13. Åh så ledsen för din skull :( hemska hemska väntan.. men jag hoppas och tror att all din väntan och längtan kommer vara värd. Ta hand om er!

    SvaraRadera