lördag 15 oktober 2011

RD 5 förvirrad

Hjälp mig reda ut en sak - går det TVÅ Olika serier om barnlöshet på tv? Jag som aldrig ser på tv har i flera blogginlägg läst olika kommentarer om dessa program.

Vad är skillnaden på dem ? Vilket är bäst? NÄR går dom och på vilken kanal?

Här håller molande i sig! Tillbringade kvällen i går i soffan, läste en bok som jag fick på min födelsedag förra helgen.

Ikväll är det dax för födelsedagskalas för mig - igen! Nu kommer 18 personer på middag! Tjohej!!!

Kram Ninna


5 kommentarer:

  1. Ja, det är två olika.

    En på SVT1 på måndagar kl. 20 och en på TV3 på torsdagar kl. 20.

    Jag tycker att den på ettan är bäst. Skillnaden är väl att den på SVT är djupare och har diskussioner med olika personer i programmet men samtidigt följer singlar och par samt homosexuella par.

    Trean är också bra. Kolla på avsnitten på deras hemsidor så får du se vilken du vill följa.

    SvaraRadera
  2. På måndagar på Svt 1 går "Barn till varje pris" Kl 20 eller 21.
    Den gillar inte jag så värst.

    På torsdagar på 3an går "Drömmen om ett barn" kl 20.
    Den gillar jag skarpt. Mycket mer känslor och insikter om hur paren mår.

    Bara att välja din favorit.

    SvaraRadera
  3. Svt, Barn till varje pris, mån kl 20:00
    Tv3, Drömmen om ett barn, tor kl 20:00

    Tv3 är mer känslor och mer "svensons". Svt:s är bitvis lite extremt enligt min mening och mer inriktat på debatt. Gillar tv3 bättre men de kompletterar varandra på något sätt. Båda programmen går att ses på internet.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker Hedda hade rätt bra analys och tankar kring de båda programmen. Här är hennes inlägg: http://heddasdagbok.wordpress.com/2011/10/09/nagra-tankar-kring-tv-programmen/

    Kram Kix

    SvaraRadera
  5. Hej
    Ja det går 2 serier just nu. En går på 1:an på mån kl 20.00 och den andra går på 3:an på tors kl 20.00. Jag tycker hitills att 3:an är bäst. Men det kan säkert variera från program till program.
    Håller tummarna för er denna gång.
    Kram

    SvaraRadera