tisdag 11 oktober 2011

Ruvning pågår RD1

Hoppsan vad tiden har sprungit fram!

Igår gjorde vi ett FET så nu ruvar jag igen. :-)

Det gick så snabbt och så bra denna gång. Ingen smärta, en underbar barnmorska, och ett toppägg!

Arbetsnamn: Pilen. För allt gick så snabbt, och ägget hade redan börjat dela sig vid införandet meddelade labb-personalen. Och sköterskan pekade med pilen på "PILEN" och visade oss. Jag såg NOLL, bara en grå dimma på skärmen, (smart man känner sig va???) Men allt gick snabbt och bra!
Så skönt mot alla gånger det blivit nåt galet, fel mediciner, ont vid behandling, brännsår och annat trassel...

Nu ville barnmorskan träffa mig igen vid vårt kommande UL och då vill hon leverera glada nyheter sa hon! Vilken glädjespridare :-)

Det behöver jag nu - för i helgen fyllde jag 38... Tack, men det är banne mig inget att gratulera till. Inte i IVF-svängen iallafall... Jag får panik och känner tiden flåsa mig i nacken. Hinner jag? Hinner jag????

Nu är vi alltså på gång igen, och jag FÖRSÖKER att inte stressa, inte oroa mig (hmm...det var ju lätt...), inte känna efter misstänkta symtom på en det ena än det andra. Nu ska jag bara vara!

Säkert JÄTTELÄTT att bara vara....lugn...relaxa....vila....och bara vara....

Testdag 26/10.

Hur ska jag kunna vänta till dess? Ja om det kommer en störtflod så märks det väl hoppas jag, trots vaggisar och Progynon-tabletter???

Klart att allt ska gå bra!!! I juli 2012 kommer en bäbis! Eller hur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram Ninna

12 kommentarer:

  1. Här går det undan! Skönt med positiva signaler från barnmorskan!

    Tummar och tår hålles hårt här ska du veta! =)

    SvaraRadera
  2. Men åh, grattis till ruvningen! Jag håller tummarna att detta ska gå hela vägen.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. UNDERBART att läsa något positivt!
    Grattis.
    Har längtat efter att höra något från dig om hur det går.
    Denna gång slappnade jag faktiskt av det gick....jag kunde. Kände att ja ja det blir som det blir. Var liksom likgilltig fast på ett bra sätt. Blev inte alls lika stressad. Å ja som du ser på min blogg kan du se resultatet:)

    SvaraRadera
  4. Vad kul att höra att du ruvar igen, försök att inte ha ålderspanik, det är äggens kvalitet som avgör, inte din ålder! Du e ju ung om man jämför med mej! haha 41 år är jag och sitter med en liten 2månaders bebis i famnen. Håller alla tummar!!!

    SvaraRadera
  5. Grattis till den lilla eskimån.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Håller tummarna för er denna gång. Jag fattade inte om ni har gjort ett ET(färskt embryo) eller FET(fryst embryo) denna gång.
    Jag ser att 26:e blir domedagen för oss båda. Du har testdag och jag har VUL då. Jag håller alla mina fingrar att vi får varsin bebis till sommaren.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Självklart så ska det komma en bebis denna gången...självklart...=0)

    Gissa om ja vart glad o även förvånad över vad ja fick läsa....ja här gick det verkligen undan o namnet pilen var väl det rätta namnet tycker ja allt...

    Tror på er att det är eran tur nu....

    Det glägjer mig att ni är på gång igen..hoppas hoppas hoppas o ber till högre makter att nu är det eran tur...

    Skickar iväg en MASSA lyckoönskningar o kramar

    SvaraRadera
  8. Jag förstod inte om det var ett FET (fryst embryo) eller ett ET (färskt embryo) som ni har gjort denna gång?! I vilket fall som helst så är det roligt att läsa att ni är på banan igen.
    Det verkar som att 26/10 blir domedagen för oss. Du har TD och jag har VUL. Önskar er all lycka till.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Grattis till ruvningen :) Här går det undan minsann...!
    Håller alla tummar nu!!

    Många varma kramar :)

    SvaraRadera
  10. Hoppas det tar sig denna gång! Kram

    SvaraRadera