måndag 12 november 2012

Blödning & Sprit

I fredag hade jag molande mensvärk och på kvällen kom en blödning. Man blir ju inte alls orolig. Nej då. Ko-lugn skulle jag säga, eller hur??? Gahhhhh.....

VAD HÄNDER DÄR INNE??????????

Har varit på konferens hela helgen, var tvungen att berätta för en kollega om "magen" då jag var både övergalet trött och spyfärdig samt valde alkofritt hela helgen. Som tur är tror alla andra kollegor att det fortfarande beror på min stora käk-operation jag gjorde i september. Då blev jag skriftligen beordrad alko-paus till nyår pga läkningen och de mediciner jag fick efter operationen. Äter ju inga mediciner sedan vårt ET, men det är ju bra att skylla på ett tag till ;-) Min fina kollega som fick veta, höll masken och gick på käk-storyn!

På onsdag ska vi på KUB-test, jag går dit mest för att få veta om vi har en Pärla i magen eller om allt gått åt skogen nu. För här finns inga symtom förutom trötthet.

Har fortfarande dator-krash så jag lånad dator ibland för att kunna uppdatera.

Kram Ninna


4 kommentarer:

  1. För en gångs skull kan jag använda frasen: "Jag vet precis hur det känns!". Oftast brukar folk slänga ur sig sånt till höger och vänster, men efter söndagens blödning blev jag rejält skärrad. Hoppas så att vi båda ska få bli mammor i slutet av maj nästa år...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är så jobbigt att blöda under en graviditet, speciellt när man kämpat så länge som du har gjort (och som jag också hade gjort) och fått missfall tidigare. Jag fick en mindre störtblödning i vecka nio och var helt övertygad om att jag fått missfall. Sen blödde jag från och till i fyra veckor innan det till slut gav med sig. Ibland fick jag ont i magen och då blödde jag mer, ibland kändes det inget och då blödde jag mindre. Varför jag blödde vet jag fortfarande inte. Slutet gott i vart fall: jag har världens underbaraste unge idag. Han föddes stark och frisk i mitten av sommaren. Stort lycka till med din graviditet.

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att allt ser bra ut på KUB-testet och att blödningen bara var något som kan komma. Jag blödde lite vid den tiden och då hade jag en polyp som bråkade.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja håller allt som kan hållas att blödningen bara vara en tillfällighet o inget annat...

    Kram

    SvaraRadera