onsdag 28 november 2012

Baby-boom bland vännerna

Så var det dax igen. Babyboom bland vänner & bekanta!

Nu strömmar baby-beskeden in från höger och vänster.

Tommy har fått en son!
Eva fick en liten i lördagskväll (övertid 2 veckor)
Madeleine är beräknad till nästa vecka,
Lotta väntar smått i vår,
Anna får en liten i april, hon ligger 6 veckor före oss..

Själva har vi bestämt oss för att avvakta med  att berätta om vår egen nyhet PÄRLAN tills efter RUL i nyår. Då är vi i v.20. Bara min mamma vet.

Skall bli spännande att höra och se hur omgivningen reagerar på beskedet.

Kram Ninna


10 kommentarer:

  1. Oj va många i din omgivning som fått/ska få barn.

    Måste fråga om du har känt av Pärlan något än? Har inte känt av våran nått. Och håller på att längta mig sönder och samman till den 13 dec när vi ska på vårat RUL. Vad har du fått för bf datum? Mitt ligger enlig bm den 13 maj och enligt första ul i v8+5 på ivf kliniken den 14 maj. Så tiderna är ganska lika. Är nu i v 16+1 :-)

    //Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första gången jag inte blir superledesen över alla andras babylycka... Skönt faktiskt!

      Jag har inte kännt nåt ännu, men hoppas att Pärlan meddelar sig snart, vore ju så skönt att kunna känna någon oxo, inte bara hoppas på att allt är ok...

      Ohh, ni får RUL 2 vecor före oss, vi ska dit den 27/12... Tror du man längtar... ;-)

      Vi har fått BF 24/5. Är i v.15( 14+5) idag.

      Är det inte dax att skaffa blogg nu då? Du behöver ju inte skriva på den, men kan logga in på våra bloggar och lämna hälsningar, slipper stå Anonym" :-)

      Kram Ninna

      Radera
  2. mamma till 3 och mormor till 1028 november 2012 kl. 19:58

    Otroligt att ni kan vänta så länge............
    Hade inte jag kunnat.

    Vad roligt med babyboom.........
    Skulle jag gärna upplevt, på min tid.
    Jag var 17 år !!!!
    Men lever fortfarande ihop med pappan,
    och fått 2 barn till ihop.

    Vi är 60 och 65 år i år :-))))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänta så länge med vadå??? Skaffa barn eller berätta om Pärlan?

      Är man inne i IVF-svängen så vågar man inte hoppas allt för tidigt då vägen fram tills nu kantats av minus och missfall gång på gång...

      Radera
  3. Åh vad härligt att ni ÄNTLIGEN ska få komma med goda nyheter själva!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känna underbart! Längtar så tills vi skall börja berätta :-)

      Radera
  4. Vad skojigt med en babyboom, och att du får vara en del av den också. Annars brukar ju barnbeskeden ibland skapa ganska dubbla känslor, iaf för mig.
    Vi har vårt RUL den 19.12, så det närmar sig. Hoppas på bara goooda nyheter:)

    SvaraRadera
  5. Åh jag skulle inte kunnat vänta så länge som RUL innan vi skulle berättar, man vill ju bara skrika ut det ju.
    Mina närmaste har alltid fått reda på samma dag vi plussat, resterande efter vecka 12.

    SvaraRadera