lördag 1 december 2012

1:a Advent med bäbis i magen

Kan inte fatta att jag - JAG - kan få skriva denna rubrik i år....."1:a Advent med bäbis i magen"...

En dröm som så länge bara varit en dröm, har nu besannats och vi har en bäbis i magen...

V.16 idag (15+0) och jag njuter av julens ankomst. Snö :-) Julblommor :-) Julstjärnor :-) Allt!!!

Inatt kom det ca 35 cm snö hos oss :-)

Ser fram emot vårt RUL den 27/12, hoppas allt ser fint ut då oxo... Kan ju inte låta bli att vara lite nojjig till och från, känner ju inget ...

När börjar jag känna av Pärlan? Fick frågan av vännen Anna i veckan. Hon känner av sin lilla tjej jättemycket, men hon ligger ju 6 veckor före mig...

Ska på födelsedags middag idag hos bästa vännerna, har ännu inte sagt något. Hoppas jag han hålla mig...

Nu ska jag på julmarknad!

Önskar er en underbar Adventshelg!

Kram Ninna

7 kommentarer:

  1. Vad snabbt tiden går! Redan vecka 16 :-)! Kul!
    Rörelserna kommer också om några veckor. Med Andor kände jag först runt vecka 20, med Arvid vecka 16, men då var det tidigare delvis för att jag visste vad känslan var jag letade efter och delvis för att min moderkaka var inte i vägen.
    Hur är det med magen? Har den vuxit eller kan du fortfarande "gömma" den?
    Ha en underbar första advent! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag har dragit på mig sådan hemsk övervikt av all IVF (ca +25 kg) så är jag rätt stor redan från start. Ganska skönt faktiskt att det går att gömma magen i fläsket, fortfarande...

      Samtidigt kan jag sakna en sån där fin tydlig babykula som ingen kan ta miste på, att det är en bebis på g. Nu kanske vissa bara undrar om jag lagt på mig ytterligare... :-(

      Har hittills inte gått upp ett gram sedan ET, men jag känner att mina kläder stramar som tusan över magen...

      Hoppas det blir en tydligare bebismage till jul... Då vill jag berätta :-)

      Kram Ninna

      Radera
  2. Jag kände av Emil första gången 12 april och hade bf 15 augusti. Varierar säkert en hel del när man känner det första gången. Jag funderade också mycket på när man skulle få känna något första gången. Men snart känner du nog också!! Spännande. Tänk - nästa jul har ni en liten krabat som vill fira jul med er :-D

    SvaraRadera
  3. Med första kände jag inte ordentligt förrens vecka 25 innan bar det typ som fladdrade fisk eller man kan kalla fjäril som försöker flyg och fladdrar med vingarna ;))

    SvaraRadera
  4. vanligast är nog att man känner bäbisen röra sig första gången som förstföderska runt v 20. För mig blev det redan i v 16. Sen dröjde det en knapp vecka till nästa gång. Jag förstår att du är ivrig. Det är en underbar upplevelse att känna barnet röra sig den första gången. På slutet däremot brukar man vilja att ungen håller sig lugn åtminstone så att man får sova :) Och magen, den kommer tro mig, fortare än du anar. Om du kan, sluta tänkt på dina extrakilon. De är där de är. Njut av att va gravid istället och rör på dig för att må bra. Tids nog kanske du får foglossning eller kraftiga sammandragningar även när du går korta sträckor och tvingas ta bussen eller bilen så fort du ska nånstans. Det är faktiskt inte så kul. Den bästa tiden är nu :) Innan halsbränna, svullna fötter och armar som inte når ner till skosnörena ;). Trevlig advent på dig!

    SvaraRadera
  5. Den första riktiga spark jag kände av va i vecka 21+3... Kändes som en evig väntan.. Men så underbart sen när man får känna det... =)

    SvaraRadera
  6. Sitter här med ett leende från ena örat till det andra...så glad för din skull...din glädje smittar av sig...man känner sig så glad av att läsa om hur du känner det...=0)

    Men oj oj oj va mycket snö..ja tack o lov så har vi ingen snö här (än är bäst att tillägga)men kylan har slagit till..nu visar tempen 17,5 minus...men på dagen ligger det mellan 10 - 15 minus..

    Ja detta med när man känner av sitt barn..ja läste oxå en massa om kvinnor som hade kännt av typ v 13,v 15 eller v 17 osv..nu minns inte ja när ja kände Alice eller Livia för den delen första gången men ja minns i alla fall att det inte var samma vecka som de kvinnorna man läste om utan det vart flera veckor senare...så försök o inte va inte orolig om du inte känner nåt...vem vet om dessa verkligen kände nåt..det klanske vara en ren inbillning för att man verkligen ville "känna" nåt??

    Kram

    SvaraRadera