fredag 28 december 2012

RUL resultat

Phu..........................

Sammanfattar nog vårt RUL igår. Barnmorskan mätte och vände och vred på bebisen och kollade allt sjuttioelva gånger, samtidigt så berättade hon vad hon kollade och meddelade att allt såg toppen ut. Det fanns ett huvud, med delad hjärna, 2 armar, 2 ben, hel mage, fina fötter och många andra praktiska detaljer såsom ett fungerade hjärta :-) samt Bra mängd fostervatten som Pärlan badade i.

Pärlan höll sig väldigt lugn under undersökningen och samarbetade fint. BM kunde mäta i lugn och ro.

Så hon puffade till magen lite lätt, det gav resultat och Pärlan sträckte fint på armar och ben :-)

Phu............................. som sagt :-)

TACK för alla fina hälsningar inför vårt RUL, men jag måste ju erkänna att jag fortfarande känner mig osäker på om detta skall gå hela vägen! Antar att det är en bieffekt av allt IVF:ande....


Kram Ninna




9 kommentarer:

  1. Underbart!! Det kommer gå vägen :-)

    SvaraRadera
  2. Men va underbart att höra, blev lite orolig när du inte uppdaterade igår. :)
    Jag var också orolig hela graviditeten även om det lugnade sig mer och mer mot slutet. Är nog som du säger en effekt efter IVF.erna.
    Stort grattis igen från en trogen läsare.
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Va underbart med ett lyckat RUL, blev så glad för er skull! Det där med oro är inget onormalt, när man har väntat och längtat så länge så går det inte att växla om i ett nafs. Jag fick en kommentar i somras när jag skrev om svårigheter att bara känna glädje, försökte kopiera över kommentaren här men telefonen vill inte. Jag har iaf skrivit om den 30 juni i år om du vill läsa, ganska mitt i prick!
    Och försök att släppa loss och glädjas helt ut iaf stundvis för vips så är graviditeten över.. ;-)
    Många kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag läst inlägget! Absolut, visst är det så att man bygger upp en skyddsmyr. "Orkar inte blir superledsen varje gång det skiter sig, så det är lika bra att låta bli att glädjas nu" typ...

      V.20 imorgon. Halvvägs. O inte är jag mindre orolig för det ;-)

      Kram Ninna

      Radera
  4. Du + jag och framtiden28 december 2012 kl. 16:34

    Härligt att läsa! Jag trodde inte på det helt förrän Frosty baby hade kommit ut. Effekt av ivf? Det tror jag absolut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur??? Man är ju så jäkla van vi alla år av misslyckande, blödningar, missfall, så VARFÖR ska det fungera nu lixom...

      Snacka om IVF-effekten... :-)

      Kram

      Radera
  5. Åh vad härligt!
    Hoppas du nu kan slappna av lite mer. ;-)

    Gott nytt år!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. UNDERBARA NYHETER....=0)

    Kram i massor

    SvaraRadera