fredag 14 december 2012

Uppföljning Hjärtakuten

Idag kom en kallelse till uppföljning från Hjärtaktuen. Oj, det känns ju bra att dom är så noga.

Så i början av januari skall jag in till Kardiologen på sjukhuset för att undersöka hjärtat med ultraljud och ett gäng maskiner som skall följa mig under nån dag.

Spännande men oxo lite läskigt. tänk om dom upptäcker ett hjärtfel... Nej, nu ska jag inte nojja upp mig över det.

Jag är istället glad att dom verkligen tar problemet på allvar och gör en grundlig uppföljning.

Besöket på baby-butiken igår gav resultat. Maken åkte med och vi provkörde vagnar. Han fick en annan syn på det här med prylar till Pärlan. Yepp, allt kostar. Vissa saker kostar massor. Andra kostar mer :-)

Så nu skall han starta ett sparkonto för inköp av nödvändiga ting till Pärlan (som vagn & babyskydd mm)

Själv skall jag, efter vårt RUL den 27/12, börja rota fram kläder och storleks-sortera dessa. Har ju köpt på mig en hel del kläder (som jag sparat) till mina söta gudbarn.

Återstår att se om Pärlan är en tös (=välfyllt garderob redan) eller en pojk (=får gå med rumpan bar)

Kram Ninna


UPPDATERING

Fick en ANONYM kommentar att det inte finns tjej och killgrejjer. Men alltså. Kan jag verkligen ha en grabb i rosa volangklänning och glitterkjol??? Eller en tjej i Skjorta, slips och väst??? Verkar som alla "HEN"-debatter stiger folk åt huvudet. Jag är själv uppväxt i killkläder= blått blått blått, eftersom jag fick ärva allt, men inte i skjorta/slips. Där drog mamma gränsen. Tröjor och byxor var dessutom mer neutrala då. Inte med barbie eller spiderman på allt, som nu...

Jag har dock en hel del snygga rosa tröjor som är Unisex, dem klär jag både en kille och en tjej i, utan problem. Rosetter och volanger på killkläder däremot, nej tack.

Så kära ANONYM: NEJ jag tänker inte klä en pojke i rosa klänningar bara för att jag redan har dom. Nån måtta på knasigheterna får det vara. MEN OM HAN SJÄLV VILL HA DEM SENARE, så inte mig emot :-)



3 kommentarer:

  1. Ja hjärt UL kommer vara en upplevelse kan jag lova ;))
    Bra att dom e noga ju

    SvaraRadera
  2. Men oj va mycket du måste gå igenom! Skönt att höra att sjukvården tar det hela på allvar på engång.

    Kan säga att rul är bland det häftigaste jag gjort! Fick glutta på våran igår. Han verkar va en vilde redan nu med dubbel kickar mot min kissblåsa, räcker ut tungan och gör rocktecknet med fingrarna. Hjärtat bara smälte! Hade inte tänkt ta reda på vad det var men han visade upp sig väldigt villigt att jag kunde se det utan att BM så något :-)

    Ta hand om dig och pärlan.

    // Therese

    SvaraRadera
  3. Mina barn säger alltid att det finns inga "tjejsaker" eller "killsaker" Jag tycker det är lite tramsigt att bara ha rosa till tjejer och blått till killar. Det är vi vuxna som formar barnen och ger dem värderingar... Värt att tänka på...

    SvaraRadera